וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח ראאד סלאח נעצר בחשד להסתה לטרור לאחר ששיבח מחבלים

המשטרה פשטה על ביתו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית באום אל-פחם ועצרה אותו. הוא חשוד בהסתה ובתמיכה ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. הוא שוחרר מהכלא בינואר, אחרי שריצה עונש מאסר על עבירות דומות. השר ארדן: "סלאח מהווה סכנה לציבור"

עריכה: שניר דבוש

היחידה הארצית של המשטרה עצרה הלילה (שלישי) את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלמית שייח ראאד סלאח בחשד להסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת. שוטרים פשטו על ביתו שבאום אל-פחם וערכו בבית חיפוש. בתום החיפוש סלאח נעצר לחקירה, כשבעה חודשים אחרי ששוחרר מהכלא אחרי שריצה את עונשו בגין עבירות דומות.

החקירה מנוהלת בשיתוף עם השב"כ, ונפתחה באישור פרקליטות המדינה כנדרש בעבירות הסתה, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז חיפה.

סלאח נעצר בעקבות ריאיונות לשלוש רשתות שידור ערביות לאחר רצח השוטרים בהר הבית בחודש שעבר. בדבריו שיבח את פעילותם של המחבלים, והגדיר אותם כשהידים. סלאח חשוד בשני מקרי הסתה לאלימות ולטרור נוספים, שהשמיע לפני כשנה. בצהריים הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

המשטרה עצרה את ראאד סלאח בביתו באום אל-פאחם, 15 באוגוסט 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
פשיטת המשטרה באום אל-פחם, הלילה/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

גורמים במשטרה אמרו כי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראש השב"כ נדב ארגמן אישרו את מעצרו, וגם כי הדרג המדיני היה מודע לדבר מעצרו. במשטרה מעריכים כי לא יפרצו מהומות בקרב ערביי ישראל בעקבות מעצרו של סלאח, ובכל מקרה, אמר גורם בארגון אמר כי המשטרה ערוכה לתרחישים שכאלה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בתגובה כי "סלאח הנהיג תנועה שהוצאה מחוץ לחוק בשל האידיאולוגיה הקיצונית שגרמה לרצח וטרור. לא בכדי קידמתי והבאתי להוצאת תנועתו מחוץ לחוק. סלאח התבטא באופן שמעודד קיצוניות והבנה לאלימות ומעשי רצח שפלים והוא מהווה סכנה לציבור. אני מקווה שימצו עמו את הדין והוא יישלח לזמן ממושך מאחורי סורג ובריח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סלאח השתחרר בינואר האחרון מכלא רמון, שם נשא עונש מאסר של תשעה חודשים בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. על סלאח נגזרו תחילה 11 חודשי מאסר, אך לאחר הגשת ערעור החליטו שופטי בית המשפט העליון כי יש להקל בעונשו, והפחיתו את מספר חודשי המאסר לתשעה.

סלאח הורשע כי נאם בחודש פברואר 2007 בשכונת ואדי ג'וז שבירושלים, בנוכחות כלי תקשורת רבים וקהל של כאלף איש. זאת, על רקע מהומות שפרצו בקרב הציבור הערבי באותה התקופה, בטענה כי העבודות הארכיאולוגיות שהחלו אז בכניסה להר הבית, הן ניסיון ישראלי לחבל במקומות הקדושים שבאתר. כתב האישום צוין כי הנאום נערך על אף צו ההרחקה מהעיר העתיקה, שאסר על סלאח להימצא גם במרחק של 150 מטר מתחומה.

תיעוד גופת מחבל בהר הבית לאחר קרב יריות בעקבות הפיגוע בשער האריות, 14 ביולי 2017. רויטרס
הפיגוע בהר הבית, בחודש שעבר/רויטרס

בכתב האישום הוזכר כי בנאומו חזר סלאח, בין היתר, על העלילות האנטישמיות, שלפיהן היהודים אפו מצות מדם של ילדים נוצרים. "אנו לא הרשינו לעצמנו אף פעם ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש רמדאן המבורך בדמם של הילדים. ואם מישהו רוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש. אלוהים גדול, האם זו דת? ככה אלוהים רוצה? אלוהים עוד יתמודד אתכם על מה שאתם עושים".

(עדכון ראשון: 04:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully