וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג קוריאה הצפונית: "נבחן את פעולות ארה"ב לפני שנתקוף"

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי קים ג'ונג און קיבל לידיו את התכניות לשיגור טילים לעבר גואם והורה לצבא להיות מוכן לתקיפה בכל רגע. שר ההגנה האמריקני: "המצב עלול להסלים למלחמה מהר מאוד"

עריכת וידאו:ניר חן

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, קיבל לידיו את תכניות הצבא לשיגור טילים לסביבת האי גואם שבאוקיינוס השקט ודן בכך עם מנהיגי הצבא הבכירים - כך דווח הלילה (שלישי) בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. קים אמר כי יבחן את מעשיה של ארצות הברית למשך זמן מה נוסף לפני שיחליט אם לתקוף. בנוסף, הוא הורה לצבא להיות מוכן לתקיפה בכל רגע, אם יחליט על כך.

"ארצות הברית הייתה הראשונה שהביאה ציוד גרעיני לאזור. היא צריכה לקבל את ההחלטה הנכונה ולהראות באמצעות פעולות אם היא רוצה להנמיך את רף המתיחות בחצי האי ולמנוע עימות צבאי מסוכן", אמר.

לקריאה נוספת:
הקשר הרוסי והמפעל האוקראיני: כך התקדמה צפון קוריאה בפיתוח הטילים
נשיא דרום קוריאה מזהיר: "אסור שתיפתח מלחמה נוספת עם הצפון"
ראש ה-CIA מזהיר: "צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 15 באוגוסט 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
מנהיג קוריאה הצפונית מתעדכן בנוגע לתכניות התקיפה בגואם/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

בתוך כך, דובר שר החוץ בפיונגיאנג התייחס הבוקר לדיווחים מסוף השבוע האחרון, לפיהם ארצות הברית מנהלת זה כמה חודשים ערוץ חשאי עם קוריאה הצפונית בנוגע לאסירים האמריקנים המוחזקים במדינה המבודדת. לדבריו, אין זה הזמן לדון בסוגיה זו לנוכח המתיחות השוררת בין וושינגטון ופיונגיאנג.

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר אמש לכתבים כי אם קוריאה הצפונית תשגר טיל לעבר שטחה של ארצות הברית, "המצב עלול להסלים למלחמה מהר מאוד". "אתה לא יורה על אנשים בעולם הזה אלא אם אתה מוכן לשאת בתוצאות", הוסיף. לדבריו, ארצות הברית תוכל לקבוע אם טיל יפגע בשטחה או לא רגעים ספורים לאחר שיגורו, וליירט אותו במידת הצורך.

אמש מסר גורם בכיר בצבא ארצות הברית לרשת CNN כי לווייני ריגול אמריקניים זיהו תזוזה במשגר טילים נייד בקוריאה הצפונית. לדבריו, מדובר במתקן עם יכולת לשגר טילים בליסטיים לתווך בינוני. הגורם הוסיף כי תזוזת המשגר יכולה להיות הכנה לשיגור טיל בליסטי בתוך 24 עד 48 שעות, אך לדבריו לא נראה כי קיים קשר ישיר לאיומי פיונגיאנג לפגוע במים שליד גואם.

עוד באותו נושא

מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית בפיונגיאנג, בשבוע שעבר/רויטרס

שלשום אמר ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA), מייק פומפאו, אמר כי הוא לא יהיה מופתע אם קוריאה הצפונית תערוך שיגור טיל נוסף, ברקע המתיחות בין שתי המדינות. בריאיון לרשת פוקס ניוז הוא הוסיף כי פיונגיאנג "מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם" בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, והזהיר כי "הסבלנות האסטרטגית" של וושינגטון כלפיה אזלה.

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, אמר הלילה כי לא תהיה פעולה צבאית בחצי האי הקוריאני ללא הסכמתה של סיאול, וכי ממשלתו תפעל למנוע מלחמה בכל האמצעים. "קוריאה הדרומית היא היחידה שיכולה להחליט על פעולה הצבאית בחצי האי הקוריאני", הוסיף. מון אמר את הדברים בנאום לציון יום השנה ה-72 לשחרור האומה משלטון צבאי יפני שהחל ב-1910 והסתיים ב-1945.

ההסלמה בחצי האי הקוריאני החריפה מאז מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות חדשות על המדינה הקומוניסטית בתחילת החודש. קוריאה הצפונית איימה על ארצות הברית בתגובה, ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר לאחר פרסום דוח מודיעיני חשאי שהצביע על התקדמות ניכרת שלה ביכולת לפגוע בארצות הברית, כי היא היא תתיקל "בזעם ואש שהעולם לא ראה". ביום שישי אמר כי "הצבא מוכן לתקוף".

(עדכון ראשון: 4:11)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully