וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים אחרי הפיגוע - טראמפ גינה: "גזענות היא רשע, גם מצד ניאו-נאצים"

14.8.2017 / 19:45

יומיים לאחר פיגוע הדריסה בעצרת בווריג'יניה, יצא נשיא ארצות הברית לראשונה במפורש נגד הימין הקיצוני ובו גם ה-KKK. "אין לזה מקום באמריקה. לא נחסוך משאבים כדי להבטיח שכל אמריקני יוכל לגדול ללא חשש", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר ותום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה הערב (שני) את התקרית האלימה בווירג'יניה בסוף השבוע, ונקב לראשונה בשמות ארגוני הימין הקיצוני כאחראים לה. "גזענות היא רשע, ואלה שגרמו לה הם פושעים ובריונים - כולל ה-KKK, ניאו נאצים וקבוצות שנאה אחרות. אנחנו אומה שנוסדה על הבסיס שכולנו שווים בעיני האל ושווים בפני החוק", אמר טראמפ בהצהרה שנמסרה מהבית הלבן.

"אנחנו מגנים בצורה תקיפה את הבורות והשנאה, אין לזה מקום באמריקה. לא משנה צבע העור שלנו, אנחנו מצדיעים לאותו הדגל. צריך לאהוב אחד את השני ולהתאחד יחד בגינוי של שנאה ואלימות".

"נפגשתי עם ראש הFBI ושר המשפטים. משרד המשפטים פתח בחקירה בנוגע למתקפת הרכב הקטלנית. כל מי שנהג באופן אלים באירועים הגזעניים בסוף השבוע - אתם תשאו בתוצאות. לא נחסוך משאבים כדי להבטיח שכל אמריקני יוכל לגדול ללא חשש".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגנה את ה-KKK לאחר הדריסה בווירג'יניה. רויטרס, רויטרס
טראמפ בהצהרה הערב/רויטרס, רויטרס

בשבת גינה את טראמפ את "האלימות והבורות מכל הצדדים", לאחר שמפגינה נהרגה בפיגוע דריסה בעיר שרלוטסוויל. הדריסה אירעה בהמשך לצעדות של מפגינים ניאו נאצים, שקראו "יהודים לא יחליפו אותנו" ו"דם ואדמה", סיסמה המזוהה עם הימין הקיצוני בארצות הברית.

מוקדם יותר היום אמר התובע הכללי ג'ף סשנז כי להצהרתו של הנשיא דונלד טראמפ לאחר הרג המפגינה שלשום בעיר שרלוטסוויל בווירג'יניה "ניתנה פרשנות רחבה מדי". בריאיון לרשת NBC אמר סשנז כי הנשיא "גינה באופן מפורש" את האלימות ומתנגד לחלוטין לערכי העליונות הלבנה שבהם דוגלים אותם ארגונים.

הלילה אמר סגן הנשיא מייק פנס כי "לקבוצות השוליים המסוכנות הללו אין מקום בחיים הציבוריים בארצות הברית", והוסיף: "אין לנו סובלנות לשנאה ואלימות, אנשי עליונות לבנה, ניאו-נאצים או פעילי KKK. אנחנו מגנים זאת בצורה התקיפה ביותר".

ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו. רויטרס
הדריסה בווירג'יניה בסוף השבוע/רויטרס

דבריו של טראמפ בסוף הובילו לביקורת חריפה מתוך מפלגתו שלו. בכירי הרפובליקנים כמו פול ראיין, טד קרוז ומרקו רוביו אמרו כי יש לחקור את אירוע הדריסה במוצאי שבת כאקט של טרור, והסתייגו באופן עמוק מדרך ההתבטאות של הנשיא. "מאוד חשוב שהעם ישמע את הנשיא מתאר את האירועים בשרלוטסווויל כפי שהם: מתקפת טרור של אנשי עליונות לבנה", אמר בנחרצות הסנאטור רוביו.

אפילו בתו של הנשיא, איוונקה, צייצה בטוויטר: "אין מקום בחברה שלנו לאנשי עליונות לבנה או ניאו-נאצים". למרות זאת, הנשיא - שנודע בדרך כלל כאדם שלא מהסס להביע את דעתו בצורה תקיפה ואסרטיבית - נותר ב-24 השעות האחרונות בדממה בנוגע לאירועים האלימים בשרלוטסוויל.

הבחירה של טראמפ שלא לנקוב בשמם של הארגונים שלקחו חלק בהפגנות ולא לגנות באופן מפורש את אותם הפעילים לא נעלמה מעיניהם. באתר הניאו נאצי "דיילי סטורמר" חגגו את ההתעלמות של טראמפ מהסוגיה, וכתבו: "כשהוא התבקש לגנות, הוא פשוט יצא מהחדר. זה ממש ממש טוב. שאלוהים יברך אותו".

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
הפגנות הימין הקיצוני בסוף השבוע בארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully