וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוגרית האיראנית שנמלטה לישראל משתקעת בארץ - והחלה ללמוד עברית

14.8.2017 / 21:25

נדא אמין, שברחה מטהראן לאחר שנמצאה בסכנת חיים בשל עבודתה העיתונאית, תחל ללמוד באולפן של הסוכנות היהודית בירושלים. יו"ר הסוכנות: "מקווה שתוכל לחזור לאיראן חופשית"

עריכה: יאיר דניאל
ND שר הפנים אישר את בקשתה של העיתונאית האיראנית, נדא אמין למקלט בישראל. חלחא, אתר רשמי
"מקווה שתתרום לכינונם מחדש של היחסים הקרובים בין העמים". נדא אמין/אתר רשמי, חלחא

הבלוגרית האיראנית שנמלטה לישראל החלה להשתקע בארץ, ותחל מחר (שלישי) ללמוד עברית באולפן של הסוכנות היהודית בירושלים. הבלוגרית נדא אמין נחתה בשבוע שעבר בישראל לאחר שנמלטה מאיראן לטורקיה לפני כשלוש שנים. טורקיה תכננה לגרשה גם כן, ככל הנראה בעקבות לחץ מטהראן. לדבריה של אמין, היא ספגה איומים מצד סוכני מודיעין איראנים בטורקיה. שר הפנים אריה דרעי התיר את כניסתה לישראל בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים. אם הייתה חוזרת לארץ מוצאה, הייתה צפויה לעונש מוות.

אמין, בת 33, כותבת בין היתר עבור "טיימס אוף ישראל" בגרסה הפרסית. היא אף כתבה ספר על זכויות נשים באיראן, אך זה נאסר לפרסום. החלטתו יוצאת הדופן של שר הפנים הגיעה כאמור בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים להעניק מקלט בישראל לעיתונאית שנמצאת בסכנת חיים. באגודה הבהירו כי אמין צפויה להיעצר מיד עם הגיעה לאיראן ונשקפת לה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה העיתונאית.

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית נתן שרנסקי אמר כי "ישראל נוסדה כדי להוות מולדת לעם שסבל מרדיפות. הסוכנות היהודית, גאה ליטול חלק בקליטתה של נדא במדינה היחידה שהעניקה לה מקלט". לדבריו, הוא שיחח עם הבלוגרית ואיחל לה הצלחה בלימודים. "הבעתי את תקוותי שהיא תוכל לחזור לאיראן חופשית ולתרום לכינונם מחדש של היחסים הקרובים בין עמינו", הוסיף. כמו כן, הוא ציין שמאות עולים צעירים מרחבי העולם מצטרפים מדי שנה לאולפן עציון שבירושלים, שם הם לרוב משתתפים בתכנית למשך חמישה חודשים.


עוד בוואלה! NEWS:
הקשר הרוסי והמפעל האוקראיני: כך התקדמה צפון קוריאה בפיתוח הטילים
חרף התאונה של מלכה – הרוכבים מסרבים לחבוש קסדה: "זה מגושם"
ישיבת נחלים לצד מקיף קלנסווה: אלה התיכונים המצטיינים של השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully