וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרם של בני שטיינמץ וטל זילברשטיין הוארך בשלושה ימים

14.8.2017 / 16:56

איש העסקים והיועץ האסטרטגי נעצרו במסגרת חקירת עבירות השוחד והלבנת ההון. יו"ר בזק הזמני דוד גרנות, שנעצר אף הוא, שוחרר בתנאים מגבילים ויוכל לחזור למשרדו. בית המשפט: "לראיות שהציגה המשטרה יש משמעות דרמטית"

צילום: אבי כהן

המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין נעצרו הבוקר (שני), במסגרת חקירת החשדות לשוחד ולהלבנת הון. גם היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק, דוד גרנות, נעצר. בין העבירות המיוחסות להם - שוחד והלבנת הון. מעצרם של שטיינמץ וזילברשטיין הוארך עד יום חמישי.

הבוקר נעצרו השלושה, יחד עם עוד שני אנשי עסקים, במסגרת החקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה שפשטה על בתיהם ועל משרדיהם. הם חשודים גם בזיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

השופט מנחם מזרחי קבע כי קיים חשד סביר לחשדות המיוחסים לחשודים, וכי לראיות שהציגה המשטרה יש "משמעות דרמטית". הוא הוסיף כי קיים יסוד סביר לחשד לשיבוש החקירה.

גרנות שוחרר אחר הצהריים בתנאים מגבילים אך לא ישהה במעצר בית, ויוכל לחזור למשרדי החברה. הוא החליף בתפקיד את שאול אלוביץ', שהורחק ממשרדי החברה בשל מעורבותו בחקירה של הרשות לניירות ערך.

עוד בוואלה! NEWS
המיליארדר בני שטיינמץ ואנשי עסקים בכירים עוכבו לחקירה בחשד לשוחד
"שואה לערבים - עוד השנה": בן 26 מפתח תקווה הואשם בהסתה ברשת

איש העסקים בני שטיינמץ החשוד בפרשת שוחד בין לאומית, 19 בדצמבר 2016. אביב חופי
עומד במרכז הפרשה. שטיינמץ/אביב חופי

שטיינמץ אמר בדיון בהארכת מעצרו: "אני מרגיש נורא שמדינת ישראל עושה חקירה. להגיד לי 23 פעמים שאני משבש זה לא נכון, העברתי הכול והתנדבתי התנדבתי להביא מסמכים. בשוויץ יש חקירה בעניין במשך חמש שנים, לא פעלתי לפגוע בחקירה הזו. יש כאן עדה שקרנית שקיבלה כסף כדי לפגוע בי. זו דיקטטורה (גינאה, א"א) שמתעללת בי במשך שנים".

סנגורו של שטיינמץ, עו"ד רונן רוזנבלום, הוסיף: "כל התיק פה נועד להפעיל על שטיינמץ לחץ לסיים את התיק הקודם. הם חילטו 300 מיליון שקל, זה לא מעט כסף, ואף אחד לא מוכן לוותר על סכום כזה".

השופט מנחם מזרחי אמר כי ראה אתמול את הדוח הסודי בפרשה. החוקר מטעם המשטרה רב-פקד אבשלום אחרק אמר: "היחידה הארצית לחקירות הונאה לא שקטה על שמריה מאז החקירה הראשונה. גילינו התפתחות משמעותית. מדובר בפרשה חדשה, אבל היא קשורה לפרשה הראשונה. האקדח שהיה מונח במערכה הראשונה ירה במערכה השנייה. ההתפתחות היא ראיות שמצביעות על שיטתיות של שטיינמץ, מדובר במסמכים, עדים ועדויות".

רפ"ק אחרק אמר כי שטיינמץ שיבש את החקירה בישראל, ואישר כי חלק מהפרשה קשור ברומניה ובמדינות נוספות. "הפרשה החדשה הובילה אותנו לשיטת הפעולה של החשוד. בחקירה הראשונה הערכנו כיצד מתבצעת פעילותו, אבל הראיות החדשות שאספנו הביאו לנו את שיטת הפעולה. את האקדח המעשן תפסנו עכשיו. ההתפתחות החדשה מעלה חשש בוודאות גמורה שהחשוד ישבש את החקירה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דוד גרנות 14.8.17. תמר מצפי, גלובס, מערכת וואלה! NEWS
החליף את אלוביץ' בתפקיד. גרנות/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי, גלובס

במסגרת החקירה, המנוהלת על ידי היחידה הארצית במשטרה, עלה החשד כי המעורבים פעלו בשיטתיות עם שטיינמץ, שהוא החשוד העיקרי, כדי לייצר חוזים פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן בחו"ל - זאת לצורך העברות כספים והלבנת הון.

חקירתו של שטיינמץ, שהעסיק בעבר את גרנות, ושל אנשי העסקים היא הסתעפות של פרשת השוחד בגינאה, שבמסגרתה חשוד שטיינמץ כי העביר לנשיא לשעבר כ-30 מיליון דולר כדי שזה יקדם את עסקיו במדינה.

פרשת השוחד בגינאה נחשפה לאחר שרשויות החוק החלו לחשוד כשחברת הכרייה של שטיינמץ, BSGR, קיבלה זיכיון להפעלת מכרה יהלומים במחיר אפסי. מאוחר יותר, מכרה חברתו של איש העסקים את הזיכיון לחברה מדרום אמריקה תמורת מיליארדי דולרים. זאת, לפי החשד, בעקבות מתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא לשעבר וכן לעובדי ציבור במדינה המערב אפריקנית.

(עדכון ראשון: 13:46)

וואלה! NEWS היא חברה בבעלות בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully