וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום קוריאה מזהיר: "אסור שתיפתח מלחמה נוספת עם הצפון"

14.8.2017 / 11:30

בצל איומי טראמפ, אמר מון ג'ה-אין כי הוא מצפה שארה"ב תנהג באחריות: "לפתור את סוגיית הגרעין בדרכי שלום". הרמטכ"ל האמריקני, המבקר בסיאול: "נערכים לאופציה צבאית אם הסנקציות ייכשלו". בפיונגיאנג ממשיכים לאיים: "כל ניצוץ עלול לגרום למלחמה גרעינית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין אמר היום (שני) כי "אסור שתפרוץ מלחמה נוספת בחצי האי", ברקע המתיחות הגבוהה עם השכנה מצפון. במפגש עם יועציו הבכירים, אמר מון כי "על אף העליות והמורדות שעמן נתמודד, יש לפתור את סוגיית הגרעין הצפון קוריאני בדרכי שלום". הרמטכ"ל האמריקני ג'וזף דנפורד הגיע אתמול לביקור בסיאול בין יומיים, ואמר היום כי הצבא נערך לאופציה צבאית במקרה שהסנקציות ייכשלו. הוא ימשיך לסין וליפן כדי לדון במשבר.

לדברי נשיא קוריאה הדרומית, "אני משוכנע שארצות הברית תגיב למצב הנוכחי ברוגע ובאחריות, בעמדה הדומה לזו שלנו". בדבריו רמז מון להתבטאויותיו החריפות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהזהיר כי ארצו מוכנה לתקוף את המשטר הקומוניסטי בפיונגיאנג אם זו תמשיך באיומיה - וזו אכן המשיכה לפזר אזהרות גם היום.

"שום כוח לא יוכל למנוע מלחמה אם יחלו ניצוצות בעקבות תקרית קטנה ורנדומלית ולא מכוונת", נמסר בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. "כל מלחמה שנייה בקוריאה תהיה בהכרח מלחמה גרעינית".

לקריאה נוספת בנושא
ראש ה-CIA מזהיר: "צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם"
מקרון קרא לטראמפ: אל תחריף את המתיחות עם צפון קוריאה

נשיא דרום קוריאה, מון ג'אה-אין, בלחיצת יד עם רמטכ"ל ארה"ב ג'וזף דונפורד,  במהלם פגישתם בסיאול. רויטרס
מקווה שארה"ב תנהג בריסון. נשיא דרום קוריאה עם הרמטכ"ל האמריקני דנפורד, היום/רויטרס

ההסלמה במשבר בחצי האי הקוריאני החלה לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות חדשות על המדינה הקומוניסטית בתחילת החודש. קוריאה הצפונית איימה על ארצות הברית בתגובה, וטראמפ אמר לאחר פרסום דוח מודיעיני חשאי שהצביע על התקדמות ניכרת שלה ביכולת לפגוע בארצות הברית, כי היא היא תתיקל "בזעם ואש שהעולם לא ראה". ביום שישי אמר כי "הצבא מוכן לתקוף".

טראמפ צפוי להורות היום על פתיחת חקירה נגד סין סביב הפרת זכויות קניין רוחני של חברות אמריקניות הפועלות בשטחה. עם זאת, בבייג'ינג דחו את האפשרות כי מדובר במנוף לחץ של וושינגטון, שטוענת זה זמן רב כי היא לא עושה מספיק כדי לרסן את שכנתה מדרום, הנשענת על שיתוף הפעולה הכלכלי עמה.

ברקע זאת, הודיע היום משרד המסחר בבייג'ינג כי החל ממחר, ייאסר יבוא של פחם, ברזל עופרת ומאכלי ים מקוריאה הצפונית - בהתאם לסנקציות שהתקבלו פה אחד במועצת הביטחון. העיצומים החדשים אמורים לפגוע בכשליש מהכנסותיה של המדינה המבודדת מדי שנה.

עוד באותו נושא

מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

אתמול ניסו בכירים בממשל האמריקני להנמיך את גובה הלהבות שיצר טראמפ, אם כי גם הם לא שללו את האפשרות שיפרוץ עימות בין שתי המדינות. ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) מייק פומפאו אמר כי הוא לא יהיה מופתע אם קוריאה הצפונית תערוך שיגור טיל נוסף וכי פיונגיאנג "מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם" בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה.

הוא הזהיר בריאיון לרשת פוקס ניוז כי "הסבלנות האסטרטגית" של וושינגטון כלפיה אזלה. כשנשאל בריאיון עד כמה קרובה פיונגיאנג להשלמת היכולת לפגוע בארצות הברית עם נשק גרעיני, השיב: "הם מתקרבים". עם זאת, פומפיאו דחה את ההשערות שלפיהן הסכנה למלחמה גרעינית קרובה. "שמעתי אנשים שמדברים על כך שאנו על ספה של מלחמה גרעינית. לא ראיתי שום מודיעין שמצביע על כך שאנחנו במקום הזה כיום", אמר ראש ה-CIA.

לפי היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, ארצות הברית לא שוללת את האופציה הצבאית נגד קוריאה הצפונית על אף שהיא פועלת בכל הדרכים האפשריות כדי להימנע משימוש בכוח. בריאיון לרשת ABC, נשאל אם איומים לבדם יכולים לעורר תגובה צבאית, והשיב: "זה תלוי באופי האיום".

תיירות בגואם 10 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
האי שעל הכוונת. תיירים באי גואם/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully