וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ניסיונות הביטול: תשלומי ההורים לבתי הספר לא ישונו

14.8.2017 / 14:21

ועדת החינוך בכנסת אישרה מתכונת תשלומים זהה לשנה שעברה, על אף ניסיונות של כמה חברי כנסת ופורום ועדי ההורים לבטלם. תלמידי י"ב יידרשו לשלם 1,338 שקל, ותלמידי כיתה ו' 917 שקל. הסכומים המלאים בפנים

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

ועדת החינוך של הכנסת דחתה היום (שני) את האפשרות לבטל את תשלומי ההורים בבתי הספר, בהחלטה שהתקבלה שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים החדשה. הסכומים יישארו ללא שינוי בהשוואה לשנה שעברה.

במהלך השנה האחרונה, ניסו כמה חברי כנסת ופורום ועדי ההורים לבטל את תשלומי ההורים. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) פעל בנושא מול משרד החינוך ואף סירב לאשר בוועדה את התשלומים עד כה מתוך ניסיון לבטלם. "אין ספק שתשלומי ההורים צריכים להיעלם מהעולם. אט אט השתרשו תשלומי הורים שונים ומשונים והשתלטו על כיסי ההורים", אמר מרגי.

ועדי ההורים אף איימו בחרם תשלומים, אולם בסופו של דבר מדובר בסוגיה תקציבית המוערכת במיליארדי שקלים שצריכה לבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה וזו לא נפתרה בדיוני הוועדה. כך, למשל, תלמידי י"ב יידרשו לשלם 1,338 שקל בשנה, תלמידי כיתה ו' 917 שקל ותלמידי כיתה א' ו-ב' 556 שקל בשנה.

עוד בוואלה! NEWS
חקירת אנשי העסקים: ממלא מקום יו"ר הדירקטוריון של בזק נעצר
"דרכו לי על הראש רק כדי לעצור אותי": הנכים זועמים על המשטרה

תלמידי בית הספר התיכון דרור בירושלים ביום הלימודים האחרון 20 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
מאבק ההורים לא צלח/נועם מושקוביץ

מרגי כינה בדבריו בדיון את תשלומי ההורים הנוספים (תל"ן) "שוד לאור היום בחסות המדינה" והוסיף כי מוסדות רבים גובים תשלומים אלה אך לא מוציאים לפועל את התכניות הנוספות שעבורן נועדו. "במושב החורף של הכנסת נביא לכך שמוסד שירצה לגבות תל"ן יצטרך לעבור מסלול בקרה ופיקוח, שייבחן אם יש בכלל עילה לכך. לא אוותר. אהיה אגרסיבי וההפקרות תיפסק", הוסיף. עוד אמר מרגי כי "שר החינוך התחייב חד משמעית, שידון בתקציב המדינה הקרוב בביטול לתשלומי ההורים או במנגנון גבייה חלופי. אחרת לא הייתי מסכים להצביע בעד התשלומים".

יו"ר ארגון ההורים פז כהן אמר לחברי הוועדה כי "בשנה שעברה כולם התחייבו שלא יקרה שוב" וכי הדבר נמשך שנים רבות. לדבריו, "הבטחתם לבוחרים שתעמדו במילה שלכם. לפחות תחריגו כמה סעיפים. אל תהיו חותמת גומי של הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שר החינוך נפתלי בנט אמר אחרי החלטת הוועדה כי "אנחנו פותחים את השנה בסימן שידרוגים פיזיים בתנאי הלימוד, וזינוק בהישגי ילדי ישראל. אני מודה ליו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי על שיתוף הפעולה ועל הובלת התהליכים המשמעותיים אצלו בוועדה ומאחל שנת לימודים פורייה ומוצלחת לכולם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר בדיון כי המשרד מוביל שורה של מהלכים להפחתת נטל התשלומים על ההורים. "לצד הרפורמות הגדולות שמוביל המשרד בראשות השר נפתלי בנט, אנחנו מגבירים את פעולות הבקרה אחר גביית תשלומים שאינם מאושרים, לצד הסדרה של התשלומים בבתי ספר ייחודיים", אמר. "בסך הכל אנחנו רואים כי בשנים האחרונות מרבית בתי הספר מקפידים על גביה מותרת".

אבואב הוסיף כי "צריך לטפל בתשלומי ההורים, אך בהיעדר היכולת לעשות גם וגם, החלטנו לשים יהבנו בתכניות כמו השאלת ספרים, הוזלת צהרונים, הרחבת בית הספר של החופש הגדול, הקטנת מספר התלמידים בכיתות ועוד". לדבריו, משפחה בת שני ילדים, כשאחד מהם בגן והשני לומד בכיתה ב', חוסכת כתוצאה מצעדי המשרד 19,376 שקלים בשנה. "זו השקעה של 7.2 מיליארד שקל", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully