וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד טוען שפוטר בגלל שירות המילואים: חייליו הקימו עצומת מחאה

14.8.2017 / 11:22

חיילי גדוד המילואים בחטיבת אלכסנדרוני התגייסו למען מפקדם, סא"ל במיל' רועי פשחור, לאחר שלדבריו פוטר מתפקידו כקצין הביטחון במועצה האזורית עמק המעיינות בשל שירות מילואים ממושך. "חובתנו להגן עליו", אמרו. במועצה דחו את ההאשמות: "דברי הבל ורעות רוח"

צילום: ערוץ הכנסת, אברהם כורסיה וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

סגן-אלוף במילואים רועי פשחור, פוטר לאחרונה מעבודתו כקצין הביטחון במועצה האזורית עמק המעיינות שבעמק בית שאן. לדבריו, פיטוריו התרחשו מיד עם שובו משירות מילואים ממושך, בניגוד לחוק ובתקופה האסורה על פי חוק חיילים משוחררים. בשל כך, חיילי גדוד המילואים 7012 בחטיבת אלכסנדרוני עליו מפקד פשחור, ארגנו מחאה נגד פיטוריו.

החיילים שמעו על פיטוריו של סא"ל פשחור במהלך האימון הגדודי, והחליטו להקים עצומה ברשת כדי להביא להשבתו לתפקידו. "צה"ל הוא צבא העם המגן על העם, ויחידות המילואים שלו מהוות חלק מהותי בחוסנו", נכתב בפתח העצומה. "בראש כוח זה עומדים הקצינים הבכירים, מפקדי הגדודים והפלוגות שמתנדבים עשרות ימים בשנה למען ביטחונה של מדינת ישראל".

חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע, בא"פ לכיש מרץ 2015. דובר צה"ל
חיילי המילואים מחו: "מבקשים את המינימום"/דובר צה"ל

בעצומה ציינו החיילים כי מלבד תפקידו במועצה, סא"ל פשחור מוביל את גדוד המילואים במסירות ובמקצועיות ומהווה חלק חשוב בחטיבה בה הוא משרת. "רועי משרת כ-70 ימי מילואים בממוצע בשנה, ומקום עבודתו לא דאג לו לסיוע ולעזרה כלשהי בתקופת היעדרותו", טענו. "הוא סיפר כי מנהלים בכירים במקום עבודתו הביעו הסתייגות משירות המילואים הממושך והערכי שלו ולמעשה עשו הכול כדי להכשילו. לא היה שום אירוע נקודתי שמעסיקיו יכולים לטעון שבגינו פיטרו אותו, כך שבניתוח ההסתברויות, הסיבה המרכזית למהלך, הינה שירות המילואים הממושך שלו שצפוי גם בשנים הבאות".

איתן שולמן, המשרת בגדוד של פשחור, טען כי מפקדו נאלץ להחסיר ימי עבודה בשל תפקידו הבכיר בגדוד. "במשך יותר משלושה חודשים מילואים בשנה הוא לא בבית", אמר. "ב-70 יום הוא מתאמן, מארגן, מתכנן, לא ישן, לא אוכל, לא בבית, מחייך, צועק, מסתער ומנהל כדי שלצה"ל יהיה גדוד מבצעי במילואים, אז כן – הוא נאלץ להחסיר ימים ואסור לפטר אותו. וכן – היה נחמד אם הייתם עוזרים לו, או נותנים למדינה לעזור לכם. לא ביקשנו פרגון, אלא את המינימום שמגיע".

חייל נוסף של פשחור, אסף ינאי, פרסם את העצומה ברשתות החברתיות וכתב על מפקדו: "כמו כל מג"ד במילואים, רועי 'מבלה' הרבה זמן על מדים. אז יו"ר המועצה האזורית עמק המעיינות, קצת התבלבל ושלח את רועי הביתה בגלל שלא מתאים לו כמות ימי המילואים שרועי עושה בשנה. האמת, גם לרועי זה לא מתאים. אבל מי יעשה את העבודה במקומו? מסתבר שהחוצפה הזו היא לא מקרה בודד. דווקא כשחשבתי שבשנים האחרונות הנגע הזה כמעט חלף מן העולם, מסתבר שהוא מרים ראש. רועי פשחור הוא לא היחיד. גם עבדכם הנאמן חווה פיטורים כאלו. אז הרעיון הוא להפוך את המקרה של רועי לדוגמה לכל אותם כפויי טובה שמפטרים אנשי מילואים בגלל שהם משרתים 'יותר מדי', כי אין דבר כזה 'יותר מדי' כשזה קשור לשירות עבור המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, בפוסט הקורא לביטול פיטוריו של פשחור

"לא רק המלחמה שלי"

"המאבק שלי הוא המאבק של החיילים שלי, ההתגייסות הייתה מרגשת", אמר בהתרגשות סא"ל פשחור בתגובה למחאה שארגנו חייליו. "היינו באימון של הגדוד כשקיבלתי את הבשורה על הפיטורים, ומהר מאוד הגיעו אליי חיילים מהגדוד שסיפרו לי שהם עומדים באותה בעיה כמוני, לכן המלחמה הזאת היא לא רק המלחמה שלי".

למוחים הצטרף גם סגן שר הביטחון, אלי בן דהן (הבית היהודי) שכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי שוחח עם פשחור בנושא. "מערך המילואים נשען בעיקרו על המג"דים, שמקריבים מזמנם האישי והמשפחתי לטובת הגנה על מדינת ישראל", כתב סגן השר. "כמו שהם מגנים עלינו, חובתנו וזכותנו להגן עליהם ואנחנו נעשה זאת. לא מפטרים מג"ד במילואים בשום מצב. רק לאחרונה הגדלנו את הסיוע המשפטי הניתן למשרתי המילואים כדי למנוע מצבים כגון אלו. אשוחח עם ראש המועצה היום ומהיכרותי עמו אני בטוח שנפתור את העניין".

מהמועצה האזורית עמק המעיינות נמסר בתגובה: "יו"ר המועצה והנהלתה דוחים בתוקף את הפרסום לפיו רועי פשחור פוטר מתפקידו כקב"ט בגין שירות מילואים. מדובר בשקר, הבל ורעות רוח. הליך סיום העבודה הינו על רקע מקצועי גרידא, והוא נמשך חודשים ארוכים, ואין לכך כל קשר לשירות המילואים שלו. פשחור נמצא בהליך סיום עבודה מזה כמה חודשים, הוא ביקש צו מניעת פיטוריו מבית הדין לעבודה, אך בית הדין דחה את בקשתו. הטענה כי פיטוריו באה על רקע שירות המילואים היא שקרית ומקוממת, במיוחד על רקע העובדה שגם ראש המועצה יורם קרין, לוחם ביחידה מובחרת עדיין מתנדב במילואים. גם חמישה מסגל המועצה הבכיר הינם מג"דים, שחלקם משרתים במערך המילואים בפועל, וגם הקב"ט שהחליף את רועי פשחור הינו בעל תפקיד בכיר במילואים".

במועצה הוסיפו כי הם "מקדשים השירות המשמעותי לצה"ל ובכיריה נושאים בעול המילואים גם מעבר לגיל המתבקש והיא גאה באחוזי הגיוס הגבוהים לשירות הצבאי של בניה ובנותיה בכלל ולשירות קרבי ופיקודי בפרט. אנו מצרים על כך שפשחור מסרב להשלים עם הליך סיום עבודה שמתבצע כדין מזה חודשים ארוכים בשל אי התאמה מקצועית. למרות שעניינו עדיין מתנהל בבית הדין בחר רועי לפנות לתקשורת בתואנה שפוטר בגין תפקידו במילואים. לא היה ולא נברא. אנו רואים במהלך זה פגיעה וזילות בקודש הקודשים של השירות הצבאי והמילואים. ראש המועצה והנהלת המועצה יציגו עמדה זו בתוספת כל המסמכים הרלוונטים להנהלת משרד הביטחון וצמרת צה"ל, ככל שיתבקשו".

"רועי בחר לנהל מאבק משפטי ותקשורתי מכוער מול המועצה והעומדים בראשה", מסרו, "למרות שאלה עשו ככל יכולתם על מנת לסייע לו בתהליך סיום העבודה ובהצעות תעסוקה חלופית. כאמור, טענתו כי הוא פוטר על רקע שירות המילואים הינה שקרית ומשוללת כל בסיס עובדתי. ראש המועצה והנהלת המועצה ימצאו את הדרך להבהיר עניין זה לגדוד המילואים של מר פשחור".

סא"ל במיל' רועי פשחור, היה קב"ט של עמק המעיינות וטוען שפיטרו אותו בגלל מילואים. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
סא"ל פשחור עם חייליו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully