וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף תכנית משרד החינוך: חצי מהתלמידים לא ייהנו מהשאלת ספרים

20.8.2017 / 20:03

נתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מעלים כי 48% מתלמידי התיכונים בישראל לא יזכו לשאול ספרי לימוד משומשים, בניגוד לתחזיות. מנכ"ל משרד החינוך: "מגיעים למימוש פוטנציאל בתי הספר שיכולים להצטרף לתכנית"

עריכה: ליר שפיגלר

כמחצית מתלמידי התיכונים לא יזכו בשנת הלימודים הבאה לשאול ספרי לימוד, זאת חרף מאמצי משרד החינוך ותכניתו לקבלת ספרים משומשים דרך בית הספר. נתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מראים כי 48% מתלמידי התיכונים לא ישתתפו בתכנית בשנת תשע"ח, וכמוהם גם 20% מתלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים.

בדיון משותף למשרד האוצר ולמשרד החינוך שהתקיים לאחרונה בנושא, הסביר נציג משרד החינוך כי "מסתמן שישנה התייצבות בשיעור בתי הספר שנכנסים אל התכנית – זאת בשונה מהתחזית שלפיה יחול גידול בשיעורם". התקנות קובעות כי החל משנת הלימודים תשע"ח, כל בתי הספר בישראל מחויבים להצטרף לתכנית, אולם בפועל ישתתפו בה רק מעט יותר ממחצית מהם.

סיכום הדיון בין משרדי הממשלה, מגלה כי בהתאם לנתוני תכנית השאלת ספרי הלימודים בשנה הקרובה, יתאפשר למשרד לאמוד מחדש את תחזית כניסתם לתכנית של בתי ספר נוספים.

עוד בוואלה! NEWS :
המיליארדר בני שטיינמץ ואנשי עסקים בכירים עוכבו לחקירה בחשד לשוחד
מג"ד טוען שפוטר בגלל שירות המילואים: חייליו הקימו עצומת מחאה
בת 30 נהרגה בהתהפכות רכב ביטבתה; הנהג נפצע באורח קשה

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
למרות המאמצים - מחצית מהתלמידים לא יוכלו להשאיל ספרים. תלמידי בית ספר/ראובן קסטרו

בחודש אפריל האחרון הודיע מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב כי החל משנת הלימודים הקרובה כל בתי הספר בישראל יחויבו להצטרף לתכנית השאלת הספרים, אולם בפועל רבים אינם עושים זאת, בין השאר בשל סעיף הקובע שאם יותר מ-40% מההורים אינם מעוניינים בתכנית - בית הספר רשאי שלא ליישמה. בנוסף, גם בבתי הספר שבהם פועלת התכנית, התלמידים לא מחויבים לרכוש את ספרי הלימוד דרכה.

משרד החינוך הודיע בעבר כי לקראת שנת הלימודים תשע"ח, הוא נערך לקלוט לתכנית 500 בתי ספר חדשים. ואולם, בוועדת החינוך של הכנסת אמר בשבוע שעבר אבואב כי בפועל, רק 350 בתי ספר יצטרפו וכי במשרד "מגיעים לכדי מימוש הפוטנציאל של בתי הספר שיכולים להצטרף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ND - כמחצית מתלמידי התיכון לא ישתתפו בשנת הלימודים הבאה בתכנית להשאלת ספרי לימוד. מערכת וואלה! NEWS
רוב התלמידים בישראל עדיין לא נהנים מהתכנית/מערכת וואלה! NEWS

תלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים המשתתפים בתכנית נדרשים לשלם 280 שקלים בעוד שתלמידי התיכונים ישלמו 320 שקלים עבור חבילת ספרי הלימוד.

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מכיר בחשיבות התכנית להשאלת ספרי לימוד, ובכל שנה אנו מרחיבים באופן ניכר את מספר בתי הספר שמשתתפים בתכנית. הרציונל של התכנית להשאלת ספרי לימוד הוא לא רק כלכלי: זו תכנית חברתית-קהילתית, המספקת הזדמנות להטמיע ערכים של שוויון, שמירה על הרכוש והסביבה, ותרומה לקהילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully