וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט גינה את עצרת הימין הקיצוני בארה"ב: "להוקיע את האנטישמיות"

13.8.2017 / 20:55

בניגוד לשתיקת נתניהו, יו"ר הבית היהודי תקף בחריפות את האירועים בעיר שרלוטסוויל, שבמהלכם דרס איש ימין קיצוני קבוצת מפגיני נגד והרג אישה. הוא קרא למנהיגים בוושינגטון להוקיע את האירועים

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט קרא אתמול (ראשון) למנהיגי ארצות הברית "לגנות ולהוקיע את גילויי האנטישמיות שנראו בימים האחרונים"- זאת בתגובה ישראלית רשמית ראשונה להפגנות הימין הקיצוני ולאירוע הדריסה בשארלוטסוויל וירגיניה.

"דגלים וסמלים נאצים המתנוססים באין מפריע בארצות הברית אינם רק פגיעה בקהילה היהודית ובבני מיעוטים אחרים, כי אם מבזים מיליוני חיילים אמריקנים ששילמו בחייהם בכדי להגן על ארצות הברית והעולם כולו מפני הנאצים", אמר בנט, המשמש בנוסף להיותו שר החינוך גם שר התפוצות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התייחס אתמול בישיבת הממשלה להפגנות הסוערות אמש, שבהן נהרגה אשה אחת, ובמהלכם הונפו דגלים עם צלבי קרס ונשמעו קריאות ניאו-נאציות ועל עליונות הגזע הלבן. ההפגנות עוררו סערה בקרב יהודי ארצות הברית, וביקורת לנוכח התגובה של הנשיא דונלד טראמפ. בתגובתו הראשונית לאירועים הוא לא ציין מפורשות את אלימות הימין הקיצוני, וייחס את האירועים האלימים לשני הצדדים.

ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו. רויטרס
עימותים אלימים בין אנשי הימין הקיצוני למתנגדיהם, שלשום/רויטרס

בפתח ישיבת הממשלה נתניהו כן ציין את הגעתה העתידית של משלחת הממשל הבכירה, בראשות חתנו של הנשיא ג'ראד קושנר, בניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים -אך לא התייחס לאירועים האלימים בשרלוטסוויל.

מלבד בנט, לנושא התייחסו רק חברי האופוזיציה. יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני כתבה בטוויטר: "‏השנאה הורגת ומנהיגות צריכה לנקוט עמדה. אין מקום בעולם החופשי לדגלים ניאו-נאציים ולכובעי KKK. שילמנו מחיר יקר מדי וקיבלנו תזכורת בארוע הדריסה".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הזכיר גם הוא את הגינוי "הרפה" של הנשיא טראמפ. לדבריו, "הוא רק חיזק את תחושתם של הגזענים, שהם לא לבד, שבבית הלבן יושב אדם, שלא מתנער מהם. כשהקיצונים חושבים שיש להם גיבוי, הם הופכים למסוכנים הרבה יותר". הוא הוסיף כי "גם בישראל, יש בהנהגה מי שמשתמשים בהסתה וליבוי יצרים נגד ערבים, השמאל והתקשורת. כדאי מאוד שכל אותם מנהיגים, יסתכלו על מה שקרה בארצות הברית ויזכרו (אם זקוקה להם תזכורת), שסופן של מילים, להרוג!".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בנט: "אנחנו נמצאים במשבר מול יהודי ארה"ב; הם מרגישים שקיבלו סטירת לחי ממשלת ישראל". שלומי גבאי
הראשון לגנות. השר בנט/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully