וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת הכלים החשמליים: הפרצה בחוק שעלולה להוביל לאסון

13.8.2017 / 17:45

התאונה שבמהלכה נפצעה הדוגמנית שלומית מלכה החזירה לכותרות את הסכנה הנשקפת לרוכבים באופניים ובקורקינטים חשמליים. היעדר חקיקה והסדרה בתחום מותיר את הרוכבים חשופים לסיכונים שונים. הצעת החוק היחידה שאושרה כה - צפויה להיכנס לתוקף רק בעוד כחצי שנה

מערכת וואלה!

פציעתה של הדוגמנית שלומית מלכה בתאונת קורקינט חשמלי הבוקר (ראשון) העלתה שוב את הפרצה החוקית שבה נמצא תחום הכלים הממונעים הקלים, הכולל את הקורקינט ואת האופניים החשמליים. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הנפגעים בתאונות מסוג זה, אך יוזמות החקיקה שעלו בכנסת לא הבשילו לכדי שינוי בשטח.

לפני יציאת הכנסת לפגרת הקיץ אושרה הצעת חוק ממשלתית שתאפשר לפקחים עירוניים לקנוס רוכבים שיחזיקו טלפון נייד או ירכבו עם אוזניות בשתי האוזניים, ולהשבית את כלי התחבורה שברשותם. ההצעה תיכנס לתוקף לכל הפחות חצי שנה מיום אישורה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: מדובב משטרתי נותן הרואין לחשוד כדי להוציא הודאה ברצח
"האזור משתנה לרעתנו": ראש המוסד מזהיר מהתעצמות האיום האיראני
טראמפ העביר את כדור האש לקים: אם תנהג בפזיזות - תשלם

תאונת קורקינט של שלומית מלכה ברוטישילד, ת"א 13.8.17. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
הצעות חוק הועלו בניסיון להסדיר את סוגיית הרכיבה. זירת תאונת הקורקינט בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

בשנה שעברה אישרה ועדת הכלכלה תקנות שנועדו להסדיר מעט את התחום, וקבעו כי גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי יעלה ל-16, הן בשבילי אופניים והן בכבישים. בנוסף, הוטלו מגבלות זהות על הרוכבים: חובת חבישת קסדה לאורך כל שעות היום, ולבישת אפוד זוהר בשעות החשיכה.

חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר (יהדות התורה) הציעו לאחרונה להתנות נהיגה באופניים חשמליים בהוצאת רישיון נהיגה – לרכב מנועי או ייעודי לאותם אופניים, בשל הסיכון הטמון בנהיגה עליהם ללא הכשרה מתאימה, לדבריהם. הוצאת הרישיון תהיה כרוכה בהשתתפות בקורס הדרכה לרכיבה בטוחה ולהכרת חוקי התעבורה, ובתשלום חד פעמי של מאה שקלים.

עוד באותו נושא

שלומית מלכה החליקה ונפצעה קשה: המשטרה תבדוק רשלנות מצד העירייה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרות רוטשילד, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצעה קיבלה את תמיכת אגף התנועה במשטרה, אך שר התחבורה ישראל כץ התנגדה לה וטען כי "רישוי מיוחד מבטל את הייחודיות של שימוש באופניים, שהוא כלי תחבורה שימושי וחשוב ל-150 אלף משתמשים בישראל שרבים מהם צעירים". בשל התנגדותו של כץ, ההצעה עדיין לא קודמה. הצעת חוק דומה מנסה לקדם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

הצעה אחרת נוגעת לסוגיית ביטוח הרוכבים. ח"כ יעקב מרגי מש"ס ניסה יחד עם שורת חברי כנסת לקדם הצעה לפיה רכיבה באופניים חשמליים תחייב רכישת פוליסת ביטוח מתאימה, ובאופן זה יובטח כיסוי ביטוחי למעורבים בתאונות אופניים חשמליים. כיום אין חובת ביטוח פגיעות מסוג זה. הצעה נוספת נוגעת לשינוי הסדרי התנועה לצד הרוכבים: ח"כ תמר זנדברג (מרצ) יזמה הצעה לפיה נהגי מכוניות לא יעקפו רוכבי אופניים אלא אם המרחק בינם לבין האופניים עולה על מטר וחצי בדרך שאינה עירונית, ומטר אחד לפחות בדרך עירונית.

תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
110 ילדים נפגעו בנסיעה על אופניים חשמליים/ניב אהרונסון

מנתונים שאספה עמותת "אור ירוק" ומכון גרטנר, במהלך שנת 2016 - 110 ילדים עד גיל 14, נפגעו בתאונות, כשרכבו על אופניים וקורקינטים חשמליים, למרות שהחוק אוסר זאת. באותה שנה נהרגו עשרה רוכבים לעומת ארבעה בשנה שקדמה לה ונפצעו 653 בני אדם כתוצאה מתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים. אחד מכל עשרה מאושפזים היה במצב קשה ואחד מכל שני מאושפזים סבל מפגיעת ראש. לפי הנתונים, במהלך החודשים ינואר עד מרץ השנה, רשמה משטרת ישראל קרוב ל-3,000 דוחות כנגד רוכבי אופניים חשמליים, מתוכם יותר מ-1,200 דוחות שנרשמו בגין רכיבה על מדרכה שלא לשם חצייתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully