וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לסנקציות: הפרלמנט באיראן אישר הגדלת תקציב תכנית הטילים

13.8.2017 / 16:05

המג'לס העביר בהצבעה ראשונה חקיקה שתקצה רבע מיליארד דולר לפיתוח הטילים וכוח קודס במשמרות המהפכה. בטהראן מכחישים כי מדובר בהפרת הסכם הגרעין, האוסר על פיתוח טילים היכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים

עריכה: שניר דבוש

הפרלמנט של איראן אישר היום (ראשון) חוק להגדלת התקציב לתכנית הטילים ולמשמרות המהפכה בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על טהראן. חברי המג'לס אישרו ברוב מוחלט את החוק במטרה "להתמודד מול הפעולות הטרוריסטיות וההרפתקניות של אמריקה". חלק מהמחוקקים צעקו "מוות לאמריקה". כדי שייכנס לתוקף, החוק צריך לעבור הצבעה שנייה ולאחר מכן לקבל את אישור אנשי הדת.

איראן מכחישה כי תכנית הטילים שלה מפרה את החלטות האו"ם שאשררו את הסכם הגרעין בין טהראן למעצמות ב-2015, שאסרו על הרפובליקה האסלאמית לפתח טילים היכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים. איראן מכחישה זאת. בתחילת החודש אישר הקונגרס חבילת עיצומים חדשה על איראן והנשיא דולנד טראמפ אישר אותם.

לפי החוק, על הממשלה ועל הצבא לשרטט תכנית להתמודד עם "הפרות זכויות אדם" של ארצות הברית ברחבי העולם, ולתמוך בגופים ובגורמים איראניים שמושפעים מהסנקציות של ארצות הברית. החוק יקצה גם יותר מ-260 מיליון דולר לתכנית הטילים הבליסטיים ולכוח קודס, זרוע של משמרות המהפכה האמונה על פעילות החוץ בסוריה ובעיראק.

לקריאה נוספת בנושא
אכזב את תומכיו: רוחאני מינה ממשלה חדשה - ללא נשים
מחוקקים איראנים עשו סלפי עם מוגריני - וגרמו לסערה: "כניעה למערב"

שיגור טיל זולפיקר ממערב איראן נגד מטרות דאעש במזרח סוריה, 18 ביוני 2017. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
שיגור טיל לעבר סוריה/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully