וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגבלות יישארו: ריבלין דחה את בקשת קצב לבטל את תנאי שחרורו

13.8.2017 / 14:45

נדחתה בקשתו של האנס המשוחרר שכיהן בעבר כנשיא להסיר ממנו את כל המגבלות שהוטלו עליו עם קיצור עונשו: "נוכח אופיין של העבירות, אין מקום להיענות לבקשה". בין היתר, נאסר על קצב לצאת מהארץ ולהתראיין לתקשורת עד דצמבר 2018

מערכת וואלה!

נשיא המדינה ראובן ריבלין דחה היום (ראשון) את בקשת האסיר המשוחרר משה קצב, שכיהן בעבר כנשיא והורשע באונס, לבטל את התנאים המגבילים שהוטלו עליו לאחר שחרורו מהכלא בשנה שעברה. בתשובתו של ריבלין נכתב כי "נוכח אופיין של העבירות, אין מקום להיענות לבקשה".

ועדת השחרורים קיצרה לפני כשמונה חודשים את עונשו של קצב, שהיה אמור לצאת מכלא מעשיהו בתום שבע שנים, בדצמבר 2018. עם שחרורו הוא הוגדר "אסיר ברשיון", והוטלו עליו שורה של מגבלות. השחרור אושר בכפוף לתוכנית שיקום שקבעה הרשות לשיקום האסיר, לאחר שזו שהציע קצב הוגדרה על ידי הוועדה כ"בלתי מספקת": לימודים בבית מדרש, טיפול תורני ומפגשים עם עובד סוציאלי.

הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב משתחרר מכלא מעשיהו, 21 בדצמבר 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
קצב ורעייתו גילה לאחר שחרורו, בדצמבר האחרון/תצפית TPS, איתן אלחדז

כחלק מההגבלות על קצב, הוא אינו רשאי לצאת מהארץ עד מועד סיום מאסרו המקורי, להתראיין לכלי התקשורת ולהתרועע עם עבריינים או לעבוד ביחסי מרות עם נשים - מלבד אלה שייקחו עמו חלק בתכנית השיקום שהוא עובר. הפרה של אחד התנאים תוביל לביטול שחרורו. לפני כשלושה חודשים ביקש קצב מוועדת השחרורים להסיר את המגבלות, אך הוא סורב.

ריבלין אמר כי "ועדת השחרורים הורתה על שחרורו של קצב רק בכפוף לתנאים מגבילים ותכנית שיקום מורכבת שיקיים עד תום תקופת מאסרו הרשמית בדצמבר 2018, ובנסיבות אלה ונוכח אופיין של העבירות, אין מקום להיענות לבקשה לביטול תנאים קריטיים אלו".

קצב הורשע בביצוע עבירות מין כלפי שלוש מתלוננות ובשיבוש מהלכי משפט. בית המשפט גזר עליו שבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ותשלום פיצויים למתלוננות. טרם שחרורו הוא סירב להודות במעשים ולהביע עליהם חרטה, אך הביע אמפתיה כלפי הנשים שהורשע בפגיעה בהן.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס של רשת מעוז, בית הנשיא, ירושלים. אוקטובר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין מקום להיענות לבקשה". הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully