וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האזור משתנה לרעתנו": ראש המוסד מזהיר מהתעצמות האיום האיראני

13.8.2017 / 14:50

בסקירה שהעביר יוסי כהן לשרי הממשלה, עמדו הנושא האיראני והחשש מהתבססות שיעית במרחב במרכז סדר היום, כך נודע לוואלה! NEWS. "ישראל מזהה נוכחות של כוחות שיעים מכל העולם שעושים את דרכם לאזור", התריע. נתניהו בדיון: ישראל תמשיך לפעול כדי להגן על עצמה מאיומים אלה

צילום: שי מכלוף, עריכה: אריאל תמרין

ראש המוסד יוסי כהן הזהיר היום (ראשון) את שרי הממשלה שהאיום האיראני האזורי מתגבר ועשוי להתעצם. "האזור משתנה לרעתנו", אמר והתריע כי איראן התחזקה אחרי הסכם הגרעין. "ישראל מזהה לא רק נוכחות של איראן וחיזבאללה אלא גם של כוחות שיעים שאינם איראניים מכל רחבי העולם, העושים דרכם לאזור והמשימה מספר אחת היא לעצור את זה".

הדברים נאמרו בסקירה התקופתית של כהן בפני הממשלה, ולדברי פקיד בכיר שהיה בישיבה, הנושא האיראני עמד בראש סדר היום. כהן התייחס להפסקת האש בדרום סוריה שהוכרזה על ידי ארצות הברית ורוסיה בחודש שעבר, ולכך שדרישת ישראל שההסכם יכלול פינוי כוחות שיעיים ואיראניים מהאזור לא התקבלה. לדבריו, המאמצים לשינוי ההסכם נמשכים, אך "השאיפות הישראליות עדיין לא הופנמו בצד האמריקני".

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו של יאיר נתניהו לארגון "מולד": העתקתם ממני את כתב התביעה
אחרי הפוסט של יאיר נתניהו: "פרקליט המשפחה נשלח לסכל תביעת דיבה"
הדוגמנית שלומית מלכה נפצעה קשה בתאונת קורקינט חשמלי בתל אביב

גם ראש המוסד יוסי כהן הגיע לחלוק כבוד למעצמה הגדולה בבית השגריר. רויטרס
כהן. מתריע מהסכנה האיראנית/רויטרס

"הדבר הגדול ביותר זה הסהר השיעי שנוצר מאיראן דרך בגדאד ודמשק ועד לבנון, וההתבססות השיעית במרחב". לדברי הבכיר, כהן אמר כי ארצות הברית היא המשפיעה העיקרית בעיצוב מדיניות במזרח התיכון, וצריך לנצל את ההזדמנות עם ממשל טראמפ להתקרבות אליה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "כהן הדגיש שהתהליך המרכזי המתחולל היום במזרח התיכון הוא התפשטות איראנית באמצעות כוחות איראניים ושלוחים מקומיים המתבססים בסוריה, לבנון, עיראק ותימן וכי "במקומות שבהם מצטמצמת נוכחות דאעש פועלת איראן למלא את החלל".

עוד אמר כהן כי איראן לא זנחה את שאיפתה להפוך למדינת סף גרעינית, וכי ההסכם בין המעצמות לאיראן מגביר מגמה זו. עוד הוסיף שמאז החתימה על ההסכם איראן נמצאת בצמיחה כלכלית והסכמים בינלאומיים חדשים רק מחזקים את כלכלתה, נמסר מלשכת נתניהו.

עוד באותו נושא

בנט פתח בקמפיין בינלאומי: "צריך לעצור את איראן לפני שיהיה מאוחר"

לכתבה המלאה
מיליציה שיעית בשירות איראן במזרח התיכון. AP, מערכת וואלה! NEWS
סהר שיעי מאיראן עד לבנון. חיילי מיליציה שיעית בשירות איראן/מערכת וואלה! NEWS, AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון שהדברים מהווים הוכחה ברורה שהנחות היסוד בהסכם עם איראן היו שגויות מלכתחילה. נתניהו ציין שישראל אינה מחויבת בשום צורה להסכמים הבינלאומיים עליהם חתמה איראן וכי ישראל תמשיך לפעול במגוון דרכים כדי להגן על עצמה מאיומים אלה. מאוחר יותר אמר נתניהו כי, "קיבלנו היום סקירה מראש המוסד על האתגרים הביטחוניים, דאעש יוצא ואיראן נכנסת לסוריה, אנחנו מתנגדים להתבססות איראן בסוריה, ונעשה הכל להגן על המדינה וגבולותיה". נתניהו אמר את הדברים בטקס החתימה על הסכם הגג באשדוד.

בחודש שעבר הודיעו רוסיה וארצות הברית על הסכם הפסקת אש בדרום סוריה, שבמסגרתו יוקמו אזורי חיץ בגבול סוריה וירדן ובגבול בין סוריה לישראל. כמה ימים אחרי שהושלם ההסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישראל מתנגדת להסכם המנציח את נוכחות איראן בסוריה, על רקע חשש בירושלים מהתעצמות צבאית של איראן במרחב הסורי ובלבנון.

ב"הארץ" דווח בשבוע שעבר כי לפני החתימה על ההסכם, בכירים ישראלים נפגשו בחשאי עם פקידים מממשל טראמפ ומהקרמלין והציגו את הסתייגויות ישראל על שההסכם אינו מטפל בהוצאת הכוחות האיראניים מסוריה ודרשו לפנות את הכוחות האיראניים וכוחות חיזבאללה. הצדדים ממשיכים לדון בהסכם וגורמים מדיניים אמרו לוואלה! NEWS כי נמשכים המאמצים הדיפלומטיים, וכי "מדובר בבעיה הדחופה ביותר על סדר היום האסטרטגי של ישראל".

(עדכון ראשון 13:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully