וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מדובב משטרתי נותן הרואין לחשוד כדי להוציא הודאה ברצח

13.8.2017 / 15:28

בתיעוד מתא המעצר נחשף כי מדובב שהיה נרקומן הופעל בחקירת רצח, נתן הרואין לחשוד והסביר לו כיצד להשתמש בסם – והכול לעיני המצלמות והשוטרים. הדיבוב לא הופסק, והמקרה חזר על עצמו פעמים רבות עד לקריז, שאחריו הודה החשוד. התיעוד המלא ייחשף מחר ב"זמן אמת" ב"כאן 11"

צילום: "זמן אמת", תאגיד השידור הישראלי

כמעט חמישה שבועות שהה אלישע חייבטוב בתא מעצר עם מדובב משטרתי, כדי להוציא ממנו הודאה ברצח לא-מפוענח שאירע כמה שנים קודם בסנוקר בשדרות בו נורה למוות הצעיר שי אדרי. בדיבוב הארוך, בו חייבטוב אמר פעמים רבות שאין לו מושג על מה נחקר, הופיע הרואין בתא, זמן קצר לאחר שנכנס המדובב מ"דיון בביהמ"ש" אליו יצא. בתיעוד נראה המדובב מכין את מנת הסם ומלמד את אלישע לשאוף את האדים. הסיפור נחשף לראשונה בוואלה! NEWS.

מדובב: "אתה עושה חזק אתה עושה, אתה עוצר את הזה..."
חייבטוב: "זה רץ מול העיניים"
מדובב: "פה אבל תראה... לך לאחור, בוא אחורה מפה, מפה (מסביר לחייבטוב כיצד לשאוף את אדי הסם על מנת שלא יישרף בפניו)... אבל אתה לא (עושה קולות של שאיפה) חזק. זה אי אפשר".
(חייבטוב מריץ את הסם כפי שהראה לו המדובב)
מדובב: "הנה אתה רואה איך הולך טוב עכשיו? אתה מרחוק"
(חייבטוב שוב מקבל את אד הסם לפניו)
מדובב: "אין מה לעשות. מה, בכוונה? בכוונה? (מחזיק לחייטוב את נייר הכסף בזמן שזה שואף) "תן תן תן לה גז! תן לה גז! נגמר!" (מוסר לחייבטוב את נייר הכסף ומוסיף) "לא לא לא לא שוטפים. תשאר בפנים את הנייר".

עוד בוואלה! NEWS:
"הרגתי למען האסירים": צעירה בהיריון נרצחה בידי ארוסה הפלסטיני
רצח עד המדינה טל קורקוס: התפתחות משמעותית בחקירה
בזמן שהמחבל רצח את בעלה - האם החביאה את הילדים וקראה למשטרה

אלישע חייבטוב, הואשם ברצח שי אדרי במועדון סנוקר ב 2002. אפריל 2015. חטיבת דובר המשטרה
אלישע חייבטוב/חטיבת דובר המשטרה

מדובר בחקירת רצח שהתרחש ארבע שנים קודם לכן שלא העלתה דבר, והתיק לא פוענח עד שב-2006 הגיע מידע מודיעיני למשטרת מחוז דרום שקשר לרצח את חייבטוב ואת שותפו שמת בינתיים. חייבטוב נשלף מכלא דקל, שם ישב בגלל הצתה – ונלקח לתחנת המשטרה בקרית מלאכי.

בלי לדעת למה ועל מה נחקר, הוא הוכנס לתא מעצר לכחמישה שבועות בניגוד לחוק, תוך הוראה למנוע ממנו קשר עם משפחתו, כשתחינותיו לקבל שיחת טלפון או לדבר עם עורך דין לא נענו. את התא הוא חלק עם המדובב, נרקומן עם עבר עשיר בסמים שעבד עבור המשטרה והתחזה לראש משפחת פשע בשם יאסר ג'רושי, שתמורת הדיבוב והוצאת הודאה קיבל טובות הנאה מהמדינה.

עוד באותו נושא

האם אדם מרצה מאסר עולם על רצח שלא ביצע?

לכתבה המלאה
ידיעה במעריב יוני 2002 רצח שי אדרי. יותם רונן
ידיעה על הרצח בעיתון מעריב/יותם רונן

זמן קצר לאחר כניסת המדובב החל השימוש בהרואין בתא המעצר, תחת עיניהם הפקוחות של השוטרים שמחויבים לצפות בחקירה בכל רגע. המצלמה תיעדה ימים ארוכים בהם השתמשו השניים בסם כשהמדובב מלמד את אלישע כיצד לצרוך הרואין. כשנגמר הסם, הגיע הקריז ועמו תופעות הלוואי. אחרי זמן קצר אלישע הודה ברצח, כשהודאתו רצופה בטעויות עובדתיות.

ההודאה בנוסף לדברים נוספים כמו ניסיון למצוא אליבי לאותו לילה, הספיקו לפרקליטות כדי להגיש כתב אישום. ב-2011 הוא הורשע לאחר שסירב להעיד במשפט ונידון למאסר עולם. בימים אלה נידון בביהמ"ש העליון הערעור שהגיש.

תגובת המשטרה: "חקירת הנאשם במשטרה, נערכה באופן מקצועי וענייני, תוך הסתמכות על כלל חומר הראיות אל מול נסיבות האירוע, הכול במטרה להגיע לחקר האמת בתיק הרצח. לצד ביצוע חקירות מקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת, משטרת ישראל מקפידה על זכויות נאשמים תוך הקפדה על הנהלים ושמירה על כבודם של הנחקרים. בהתאם, כל פעולת חקירה מבוצעת באופן מפוקח ומבוקר בהתאם לנהלים מחמירים ואמות מידה מקצועיות מחמירות".

מהפרקליטות נמסר כי "הטענות שהועלו על ידי ההגנה, בדבר שבירת רוח הנאשם והכנסת מילים לפיו מעולם לא הועלו על ידי הנאשם, לא בחקירה ולא בבית המשפט. הדיבוב היה מתועד, המדובב ידע שהוא מתועד, וזו אחת הסיבות שבגינן בית המשפט הסתמך על ההודאה, שכאמור משתלבת בראיות אובייקטיביות נוספות שלא הותירו מקום לספק. התביעה סבורה גם היום כי ההרשעה מבוססת על יסודות איתנים".

התיעוד המלא ועדויות מצמררות נוספות ישודרו מחר ב"זמן אמת" ב"כאן 11" בשעה 21:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully