וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הדורס בצעדת הימין בווירג'יניה: "ביקשתי שיפגין בצורה שלווה"

13.8.2017 / 7:58

ג'יימס אלכס פילדס הבן, תושב אוהיו בן 20, נעצר בזירת אירוע הדריסה בשרלוטסוויל בחשד לרצח מדרגה שניה. הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה. התובע הכללי: "פעולות מסוג זה בוגדות בערכים האמריקניים"

צילום: CNN

המשטרה המקומית בעיר שרלוטסוויל שבמדינת וירג'יניה בארצות הברית עצרה הלילה (ראשון) את ג'יימס אלכס פילדס הבן, תושב אוהיו בן 20, בחשד שדרס אתמול מפגינים בצעדת הימין הקיצוני שהתקיימה בעיר. הדריסה שבה נהרגה בת 36 ונפצעו 19, התרחשה במהלך עימותים בין פעילי ימין קיצוני לבין מתנגדיהם.

פילדס נעצר בזירת האירוע בחשד לרצח מדרגה שניה ופגיעה במתכוון. אמו של החשוד אמרה לכלי תקשורת מקומי באוהיו, "טולדו בלייד", כי היא לא מאמינה שבנה מעורב בדריסה. היא סיפרה שבנה אמר לה לפני כשבוע כי בכוונתו להשתתף בעצרת של ה"אלט רייט", אבל היא לא ידעה במה מדובר. "אמרתי לו להיות זהיר ולהפגין בצורה שלווה", סיפרה.

משרד המשפטים והבולשת הפדרלית פתחו בחקירת המקרה. התובע הכללי ג'ף סשנז אמר כי, "האלימות בשרלוטסוויל בלתי נסבלת. דיברתי עם ראש ה-FBI. הבולשת תתמוך בחקירה המקומית, ותהיה לה את כל התמיכה של משרד המשפטים. כשפעולות שכאלה נובעות מתוך גזענות ובורות, הן בוגדות בערכי הליבה של ארצות הברית והן בלתי נסבלות. הצדק ינצח". המשטרה המקומית קיבלה אישור מהמועצה להכריז על עוצר. עם זאת, מדובר באישור עקרוני ולפי שעה לא ברור האם באמת יוכרז וייאכף הלילה עוצר בשרלוטסוויל.

עוד בוואלה! NEWS:
"ביבי הביתה": אלפים הפגינו מול בית היועמ"ש בפתח תקווה
נערה בת 15 נהרגה ובת 18 נפצעה קשה בתאונת דרכים ביפיע
מקרון קרא לטראמפ: אל תחריף את המתיחות עם צפון קוריאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמר לאמו כי הוא מתכוון להשתתף בעצרת. פילדס הבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא דונלד טראמפ גינה את האירועים האלימים. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בבדמימסטר, ניו ג'רזי, שם הוא נמצא בחופשה, אמר כי מדובר ב"מפגן של שנאה וקנאות", אך הוא גינה את האלימות "מצד שני הצדדים". טראמפ נמנע מלהתייחס מפורשות לימין הקיצוני, אחד מבסיסי התומכים העיקריים שלו בבחירות לנשיאות, ואמר כי מדובר בבעיה עמוקה, שלא החלה תחת ממשלו ולא תחת ממשלו של ברק אובמה, קודמו בתפקיד. בהמשך הוסיף הנשיא כי, "עלינו לזכור, ללא קשר לצבע עור, אמונה דתית או השתייכות מפלגתית, כולנו אמריקנים".

מושל וירג'יניה הכריז על מצב חירום עוד לפני אירוע הדריסה וביקש מהתושבים לא להשתתף בעצרת. במהלך העימותים, פיזרה המשטרה גז מדמיע ועצרה כמה מפגינים אחרי שהכריזה על התקהלות בלתי-חוקית. בעימותים האלימים נפצעו 14 בני אדם נוספים.

עוד באותו נושא

ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו

לכתבה המלאה
פינוי פצועים מאירוע דריסה בהפגנה נגד צעדת הימין בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
"הצדק ינצח". פינוי פצועה מאירוע הדריסה, אתמול/רויטרס, רויטרס
זירת אירוע הדריסה בהפגנה בשרלוטסוויל וירג'יניה. עמרי נחמיאס
שוטרים על רקע כלי הרכב הפוגע בשרלוטסוויל, הלילה/עמרי נחמיאס

בתיעוד אירוע הדריסה, שפורסם ברשתות החברתיות, נראה כלי רכב דוהר לעבר הולכי רגל שצעדו בכביש ומחו נגד עצרת הימין הקיצוני, שאורגנה תחת השם "אחדו את הימין". מפגיני הימין הקיצוני, חלקם נופפו בדגלי הקונפדרציה שנלחמה בפדרציה בין 1861 ל-1865, נשאו מגנים וחבשו קסדות. הם קראו "לא תחליפו אותנו" ו"יהודים לא יחליפו אותנו".

מולם צעדו בין היתר ארגונים כמו "Black Lives Matter", המוחים על אלימות השטרה המופרזת לטענתם נגד שחורים בארצות הברית. שלשום מחו הקיצונים עם לפידים וצעקו "חיים לבנים חשובים" ו"לא תחליפו אותנו", במחאה שהסלימה והתפתחה לעימותים עם קבוצת מפגינים נגדית שהציגה עצמה כאנטי פשיסטית.

צעדת ימין קיצוני בעיר וירג'יניה-המושל הכריז מצב חירום 12 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
צעדת הימין הקיצוני, אתמול בשרלוטסוויל/רויטרס, רויטרס
זר פרחים שהונח בזירת דריסת המפגינים בעיר שארלוטסוויל בווירג'יניה, 13 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
זרי פרחים שהונחו בזירת הדריסה/AP, אי-פי
עזרה ראשונה לפצועים אירוע דריסה בהפגנה נגד צעדת הימין בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
זירת התאונה מיד לאחר הדריסה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully