וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס שנפצע קשה בהתרסקות המסוק שב להכרה – ונושם בכוחות עצמו

12.8.2017 / 18:32

מבית החולים סורוקה נמסר על שיפור במצבו של הטייס שנפצע קשה בהתרסקות שבה נהרג רב-סרן דודי זהר. הוריו הודו לצוות על "עבודה אנושית ומקצועית יוצאת מגדר הרגיל", והוסיפו כי יזדקקו לעזרה גם בהמשך – "במרתון שצפוי לנו בהמשך הדרך"

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

שיפור במצבו של הטייס שנפצע קשה בתאונת מסוק האפאצ'י השבוע (שני) בבסיס רמון שבנגב. מבית החולים סורוקה שבבאר שבע נמסר כי "מצבו השתפר, הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו". ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה, עדכן כי הפצוע הגיע לבית החולים עם פציעה רב-איברית קשה, ועבר ניתוח שלאחריו אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. בתאונה נהרג הטייס רב-סרן דודי זהר מחיפה.

הוריו של הטייס ביקשו להודות לצוות על "עבודה אנושית ומקצועית יוצאת מגדר הרגיל". כמו כן, הוסיפו כי "ללא ספק נזדקק לעזרה ולתמיכה גם בהמשך, במרתון שצפוי לנו בהמשך הדרך".

ביום רביעי סיפרו הרופאים כי הטייס הפצוע הזיז את ידיו ורגליו, וכי ההחלטה שהתקבלה על ידי הצוות הרפואי לנתח אותו לאחר ההתרסקות ביום שני בערב הייתה "דרמטית ומשמעותית". הפצוע הוא אחיינו של תומר גוטרמן, סגן מפקד אותה הטייסת של מסוק מטייסת "מגע הקסם", שנהרג בתאונת מטוס לפני 14 שנה. זהר, הטייס בן ה-43 שנהרג, הכיר את גוטרמן, וקרא לבנו על שמו.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין נהרג ואחר נפצע קשה בהתרסקות מסוק אפאצ'י בבסיס בנגב
14 שנים אחרי: התאונה שזעזעה שוב את טייסת מסוקי האפאצ'י
ההספד וההנצחה המרגשת: הקשר הטרגי בין הטייס ההרוג לחבר שנפל

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר האמריקני בתרגיל של נאט"ו ברומניה, 2015. AP
שיפור במצב הטייס. אפאצ'י, אילוסטרציה/AP

בינתיים, חקירת התאונה החריגה נמשכת. ממצאי החקירה מעלים כי התקלה שהביאה לתאונה נבעה מבעיה בהיגוי הרוטור האחורי – והיא אינה קשורה לתקלה שהביאה לקרקוע המערך לפני כחודשיים.

מהרגע שבו דיווחו הטייסים על התקלה, סמוך לשעה 21:00, ועד להתרסקות עצמה חלפו תשע דקות. מיד לאחר הדיווח החלו השניים בטיסה לכיוון הבסיס בתום גיחת אימונים. התקלה הייתה חמורה והצריכה נחיתה מיידית – אך הם התרסקו מעל הבסיס בגובה מגדל הפיקוח בין שני מסלולים.

בצה"ל מעריכים כי החקירה תימשך כמה חודשים. בראש ועדת החקירה עומד קצין בדרגת אלוף-משנה, וחברים בה מומחים מכלל המערכים הרלוונטיים. הוועדה נמצאת כעת בשלב איסוף הראיות. מערך מסוקי הקרב קורקע, אך יתר הפעילות בחיל נמשכת כסדרה.

עוד באותו נושא

שיפור במצבו של הטייס שהתרסק בנגב: "הגיב לראשונה לרופאים"

לכתבה המלאה
בית החולים סורוקה בבאר שבע. שי מכלוף
המסוק שפינה את הפצוע לבית החולים בסורוקה, שני/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully