וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על המשבר בוונצואלה: לא שוללים אופציה צבאית

נשיא ארה"ב החריף את הטון כלפי המדינה הדרום אמריקנית, הנמצאת במשבר עמוק בחודשים האחרונים. "אנשים שם סובלים ומתים", אמר. בוונצואלה לא נותרו חייבים לאיום הצבאי וענו: "מעשה מטורף"

צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: גל מעצרים בוונצואלה, בשבוע שעבר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שבת) כי אינו שולל אופציה צבאית כתגובה למשבר הפוליטי בוונצואלה. לדבריו, "אנשים שם סובלים ומתים. יש הרבה דרכים לטפל במשבר, ואחת מהן היא צבאית, אם יהיה צורך בכך". מהפנטגון נמסר כי לא התקבלו שום הוראות בנושא ונצואלה מהבית הלבן. שר ההגנה של ונצואלה ולדימיר פדרינו הגיב לאיומו של טראמפ וכינה אותו "מעשה מטורף".

אתמול אמר נשיא ונצואלה ניקולס מדורו כי הוא מעוניין לדבר "בארבע עיניים" עם טראמפ. "יש לי על מה לדבר איתו באופן אישי", אמר,והוסיף וכי הדבר יכול לקרות ב-20 בספטמבר בניו יורק, אז תתקיים שם ועידה של האו"ם. הלילה שחרר הבית הלבן הצהרה ובה נאמר כי טראמפ ישמח לשוחח עם מדורו, כאשר תחזור המדינה להיות דמוקרטית.

ביום רביעי האחרון הטיל ממשלו של הנשיא טראמפ סנקציות נוספות על שמונה בכירי ממשל בוונצואלה, בהם אחיו של הנשיא לשעבר הוגו צ'אבז. זאת, בשל מעורבותם בהקמת האסיפה המחוקקת החדשה במדינה, שהכריזה השבוע על היותה סמכות עליונה במדינה. במסגרת הסנקציות יוקפאו נכסיהם של השמונה וייאסר עליהם להיכנס לתחומי ארצות הברית ולחתום על עסקאות עם אזרחים אמריקנים.


עוד בוואלה! NEWS:
קניה: הנשיא קניאטה זכה בכהונה נוספת; יריבו סירב להכיר בהפסדו
מצרים: 49 הרוגים בהתנגשות רכבות בסמוך לאלכסנדריה
הנחיות חירום באי הנתון לאיום צפון קוריאה: "אל תביטו לכדור האש"

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בעצרת תמיכה, 27 ביוני 2017. רויטרס
מעוניין בשיחה אישית עם טראמפ. מדורו/רויטרס

האסיפה המכוננת בוונצואלה הכריזה על עצמה ביום רביעי כסמכות העליונה המפקחת על כלל הרשויות במדינה, לאחר שהוקמה במשאל עם חרף גינויים מצד האופוזיציה במדינה. רשימה הולכת וגדלה של ממשלות זרות מסרבות להכיר בגוף החדש. בין היתר, ביום רביעי פרסמו 17 מדינות הודעת גינוי לאסיפה המכוננת, בהן ברזיל, ארגנטינה, פרו, צ'ילה וקנדה, שנציגיהן התכנסו כדי לדון במשבר בוונצואלה. צעד נוסף בוצע מצד פרו, שהודיעה אתמול לוונצואלה כי עליה לגרש את שגרירה מהמדינה. על פי ההודעה לשגריר יש חמישה ימים לעזוב את לימה.

בנוסף, הא"ום פרסם באותו היום דוח שבו הזהיר כי כוחות הביטחון של ונצואלה עושים שימוש מוגזם בכוח כלפי מפגינים נגד שלטונו של מדורו. בדוח של נציבות זכויות האדם של האו"ם, פורטו גם הפרות זכויות אדם נוספות, כמו "פשיטות אלימות על בתים, עינויים וטיפול לקוי בפצועים".

כוחות הביטחון מואשמים במותם של 46 בני אדם במהלך המחאה שהחלה באפריל האחרון, שבמסגרתה נהרגו לפחות 124 איש. עוד 27 מקרי מוות מיוחסים לארגונים חמושים פרו-ממשלתיים. בנוסף לכך, נטען כי כ-5,000 איש נעצרו שרירותית מאז תחילת המחאה, אלף מהם עדיין במעצר. נציגי הנציבות לא הורשו להיכנס לוונצואלה, אך פרסמו את הממצאים שלהם בהתבסס על 135 ריאיונות מפנמה ומז'נבה, שהתקיימו בין יוני ליולי, עם קורבנות, משפחות, עדי ראיה, רופאים ועורכי דין. מידע התקבל גם מנציב תלונות הציבור במדינה.


(עדכון ראשון: 1:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully