וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: חבר מפלגה פרו-דמוקרטית טען כי נחטף בידי סוכנים מסין

הווארד לאם סיפר כי אנשים שהזדהו כסוכני ממשל מבייג'ינג חטפו אותו לאור יום ועינו אותו עם אקדח סיכות. זאת, בשל ניסיון לשלוח לאלמנתו של מתנגד משטר הנתונה במעצר בית תמונה חתומה של ליאו מסי

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(נשיא סין שי ג'ינפינג השביע את מנהיגת הונג קונג בצל הפגנות פרו-דמוקרטיות, בחודש שעבר)

חבר המפלגה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג הווארד לאם ערך היום (שישי) במסיבת עיתונאים שבה טען כי נחטף בידי סוכני ממשל מסין בשל בקשתו לשלוח מכתב בדואר לאלמנתו של חתן פרס נובל ומתנגד המשטר ליו שיאובו שמת בחודש שעבר מסרטן לאחר שחרורו מהכלא. לאם הציג במסיבת העיתונאים פציעות ברגליו ובבטנו שנגרמו לו לדבריו בידי הסוכנים שחטפו אותו אתמול אחר הצהריים ממרכז מסחרי הומה אדם באזור מונג קוק.

לדבריו, הרקע לחטיפה היה רצונו לשלוח לאלמנתו של ליו תמונה חתומה של שחקן הכדורגל בנבחרת ברצלונה ליאו מסי, שליו היה מעריץ שלו. ליו שיאה, האלמנה, נמצאת לטענת עורך דינה במעצר בית ולא יצרה קשר עם אף אדם מאז יום לפני מותו של בעלה. פרקליטה הגיש תלונה לאו"ם על "העלמתה הכפויה".

לקריאה נוספת:
נשיא סין במסר לתושבי הונג קונג: "פגיעה בריבונות שלנו - קו אדום"
20 שנה לשליטת סין בהונג קונג, וביקורו של הנשיא רק מחריף את המחאה
"הנני" ניצחה את "פרינגלס": אישה נבחרה לראשונה למנהיגת הונג קונג

חבר המפלגה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג הווארד לאם מציג פציעות שנגרמו לו בידי סוכנים סיניים, 11 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
לאם מציג את פציעותיו במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס, רויטרס

לאם סיפר כי הוכנס לרכב מסחרי בידי גברים דוברי מנדרינית, השפה הרשמית בסין, בעוד שהשפה הרשמית בהונג קונג, המוגדרת כאזור מנהלי מיוחד, היא קנטונזית. הוא הוסיף כי ניסה להיאבק עם חוטפיו ולצעוק אך הוכה ברקתו ולאפו הוצמד חומר שהרחתו גרמה לו לאבד את הכרתו. לדבריו, קודם לחטיפה, ביום שלישי קיבל שיחת טלפון מאדם שהזדהה כמדבר בשם הרשויות בסין והזהיר אותו משליחת תמונתו של מסי לאלמנתו של ליו. בעבר פרסם לאם בעמוד הפייסבוק שלו כי פנה לשחקן הכדורגל בבקשה לקבל תמונה וזה נענה לו, אך התמונה הגיעה אליו בדואר לאחר מותו של ליו ולכן החליט לשלוח אותה לאלמנתו.

עוד סיפר לאם כי כשהתעורר שבו החוטפים להכותו, שאלו אותו אם הוא מכיר את ליו שיאה ואם הוא יודע כיצד "לאהוב את המדינה". במסיבת העיתונאים שערך הציג לאם פצעים בירכיו שלדבריו נגרמו מאקדח סיכות. עוד אמר כי החוטפים אמרו לו שהם יודעים שהוא נוצרי וכאדם מאמין עליו להיות צייתן. לאחר מכן אמר לו אחד הגברים "אתן לך צלבים" והחל לשדך לרגליו סיכות אחת על גבי השנייה בצורת צלב. "זה כאב מאוד", הוסיף כשהוא מציג לכתבים 20 פצעים שנגרמו מהסיכות. לאחר מכן נתנו לו הגברים להריח פעם נוספת את החומר שגרם לו לאבד את הכרתו והוא התעורר בשעות הבוקר בחוף ברובע סאי קונג המרוחק.

טקס ההשבעה של המנהיגה קארי לאם, הונג קונג, 1 ביולי 2017. רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג עם מנהיגת הונג קונג קארי לאם, בטקס השבעתה בחודש שעבר/רויטרס

מפלגתו של לאם הודיעה כי הוא טופל מוקדם יותר בבית חולים והגיש תלונה על החטיפה למשטרה. על פי החוק בהונג קונג לסוכנים מסין אסור לפעול בטריטוריה האוטונומית למחצה, אך בתקופה האחרונה אירעו מקרים דומים שבהם נחטפו מוכר ספרים ואיש עסקים. אזרחי המושבה הבריטית לשעבר שבחודש שעבר ציינה 20 שנה למסירתה לשליטת סין נהנים מחירויות פרט רבות יותר מאשר אזרחיה של בייגי'נג אך רבים חוששים מהתערבותה הגוברת של זו.

משטרת הונג קונג מסרה כי פתחה בחקירת התקרית והחלה לתשאל אנשים באזור שבו לדברי לאם הוכנס אל הרכב בידי חוטפיו. "לא נסבול פעילות של גורמי אכיפת חוק מסוכנויות מחוץ לתחומי הונג קונג", מסר מפקד המשטרה באי, סטיבן לו. לאם צ'יוק-טינג מחוקק חבר מפלגתו של לאם אמר כי המפלגה מאמינה שהאחראים לחטיפה הם סוכנים סינים. "אני נדהם", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית. "זו הפרה של עקרון האוטונומיה של 'מדינה אחת, שתי מערכות' וזה קורה שוב ושוב", הוסיף כשהוא מתייחס למסגרת השלטונית שנועדה להבטיח לתושבי הונג קונג חירויות ועצמאות משפטית שאינן נהוגות בסין.

מפגינים פרו-דמוקרטיים, הונג קונג, 1 ביולי 2017. רויטרס
הפגנת המחנה הפרו-דמוקרטי בהונג קונג במהלך ביקורו של נשיא סין, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully