וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת סיוע למהגרים חילצה בים התיכון כלי שיט של ארגון נגד הגירה

הספינה "C Star" המפליגה בחודש האחרון באזור לוב ופועלת לסיכול מבצעי חילוץ מהגרים מאפריקה נקלעה למצוקה בלב ים. צוות הספינה שידר קריאה לסיוע וחולץ בידי ספינה של ארגון גרמני המסייע למהגרים

מתוך חשבון הטוויטר של צוות הספינה:

ארגון גרמני המסייע למהגרים בים התיכון הודיע היום (שישי) כי אחת מספינותיו חילצה מול חופי לוב ספינה של ארגון המתנגד להגירה, שנקלעה למצוקה בשל תקלה טכנית. הארגון "Sea Eye" הודיע כי נענה לקריאה לעזרה שהעביר מרכז פיקוד ימי ברומא לסייע לספינה "C Star" שהחלה בחודש שעבר במסע שמטרתו לשבש מבצעי חיפוש והצלה של סירות מהגרים מאפריקה שנקלעו למצוקה בים התיכון.

צוות הספינה, שבו חברים צעירים מאוסטריה, מגרמניה, מצרפת ומאיטליה, הטריד בעבר גם ספינות של ארגוני סיוע, בהם אותו ארגון שסייע בחילוצו. מטרתם המוצהרת היא "חשיפת שיתוף הפעולה", לדבריהם, בין ארגוני הסיוע לבין מבריחי מהגרים מאפריקה הפועלים למטרות רווח אישי. בהודעה שפרסמו הלילה בחשבון הטוויטר שלהם מסר הצוות כי "תקלה טכנית קלה" גרמה לכך שנתקעו בלב ים, אך לא נקלעו לסכנה מידית.

לקריאה נוספת:
תכנית "הנקודות החמות" של מקרון לעצירת זרם הפליטים לאירופה
משוריינים ומאות חיילים: אוסטריה חוסמת את גבול איטליה מפני מהגרים
גרמניה מזהירה: גל של 6.6 מיליון מהגרים עשוי להגיע לאירופה

הספינה C star הפועלת לסיכול מבצעי הצלה של מהגרים בים התיכון. אי-פי, AP
הספינה "C Star" עוגנת בקפריסין, לפני כשבועיים/AP, אי-פי

מאז החלה בהפלגתה נקלעה ה-"C Star" לקשיים בירוקרטיים וטכניים. בין היתר, נתקל הצוות בתחילה בסירוב של הרשויות לאשר את הפלגתה דרך תעלת סואץ ועוכבו לחקירה בקפריסין. לאחר שהצליחו להגיע למים הטריטוריאליים של לוב נזקקו לתדלוק אך נאלצו מוקדם יותר השבוע לעגון בחופי תוניסיה, שם נבלמו בידי אנשי איגוד מקומי ודייגים באזור.

אמש מסר אחד מאנשי הצוות, קלמנט גלאנד, לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הספינה תודלקה וכי היא נמצאת בדרכה חזרה לאזור שבו מתנהלים מרבית מבצעי החילוץ של סירות מהגרים מול חופי לוב. אולם הבוקר כבר דיווח הצוות על תקלה, שהכריחה אותם לכבות את מנוע הספינה וליצור קשר עם כלי שיט נוספים במטרה לקבל סיוע. על אף שהספינה לא הופיעה במסכי המכ"ם מאז יום רביעי, גלאנד מסר כי מיקומה הנוכחי הוא בין מלטה ללוב.

ה-"C Star", שאורכה 40 מטרים, מפליגה תחת דגל מונגוליה ונחכרה בידי ארגון ימין קיצוני ששמו "Generation Identity". מסעה התאפשר בזכות קמפיין מימון המונים שגייס 180 אלף יורו. בשבוע שעבר הפליגה הספינה בסמוך לשתי ספינות חילוץ וכרזה לעברם "לעזוב את אזור ההצלה ולהפסיק לעודד מבריחי מהגרים". נוסח ההודעה זהה לזו שמשדר חיל הים של לוב לעבר ספינות זרות שלא קיבלו אישור להיכנס לתחום הימי שבו מתנהלים מבצעי ההצלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מהגרים מאפריקה עוגנים בחוף בקדיס, שבדרום ספרד 10 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
מהגרים יורדים מסירה בחוף בקדיס שבדרום ספרד, אתמול/AP, אי-פי

הארגון הבינלאומי להגירה הודיע היום כי מתחילת 2017 הגיעו לחופי ספרד 8,385 מהגרים - פי שלושה יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. "אנחנו משערים שהסיבה לכך היא שהנתיב לספרד נחשב לבטוח יותר", מסר ג'ואל מילמן, דובר הארגון. עוד נמסר כי אל חופיה של יוון הגיעו מתחילת השנה הנוכחית 11,713 מהגרים.

בתחילת יולי הודיע משרד הפנים של איטליה כי מספר המהגרים שהגיעו במחצית השנה הראשונה למדינה גבוה בכ-20% מזה שנספר בחצי השנה הראשונה של 2016. על פי נתוני המשרד בששת החודשים הראשונים של 2017 הגיעו לחופי איטליה 85,183 מהגרים בהשוואה ל-71,729 מהגרים בתקופה המקבילה אשתקד, מרביתם מהגרי עבודה שאינם צפויים לקבל מקלט מדיני. 13,516 מהמהגרים הגיעו מניגריה, 8,000 מבנגלדש ו-7,538 מגינאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully