וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב גירשה דיפלומטים מקובה בשל תקרית שבה התחרשו אנשי שגרירות

ה-FBI פתח בחקירת שורת תקריות מסוף השנה שעברה שבמהלכן איבד לפחות אחד מאנשי הסגל הדיפלומטי בקובה את שמיעתו. גם משרד החוץ הקנדי דיווח על תקרית דומה. קובה גינתה את גירוש אנשיה מוושינגטון

נערכים לביקור ברק אובמה בהוואנה שבקובה, מרץ 2016. רויטרס
דגלי ארצות הברית וקובה בהוואנה/רויטרס

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) פתחה אתמול (חמישי) בחקירת תקריות שאירעו בסוף שנת 2016 והביאו להתחרשותו של לפחות אחד מעובדי השגרירות האמריקנית בהוואנה בירת קובה. אתמול בלילה הודיעה מחלקת המדינה כי שני דיפלומטים גורשו משגרירות קובה בוושינגטון בשל התקריות, לאחר שהתבקשו לעשות זאת כבר ב-23 במאי.

בהודעה שמסרה אתמול דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט נמסר כי אופי התקריות לא ברור, אך אנשי השגרירות שנפגעו נאלצו לשוב לארצות הברית לצורך טיפול רפואי. "אזרחים אמריקנים ספגו נזקים פיזיים שונים ואנו לוקחים את התקריות האלה ברצינות מלאה", הוסיפה.

רשת CBC בקנדה דיווחה הלילה כי לפחות איש סגל אחד בשגרירות קנדה בהוואנה טופל אף הוא בשל כאבי ראש חזקים ואובדן שמיעה. דובר משרד החוץ הקנדי בריאן מקסוול אישר את הפרטים בדיווח ומסר כי "הממשלה פועלת בשיתוף עם הרשויות בקובה ובארצות הברית לברר את נסיבות התקרית". בתגובה להודעת מחלקת המדינה אתמול מסרה ממשלת קובה כי ההחלטה לגרש את שני הדיפלומטים שלה מוושינגטון "לא מוצדקת" וכי פתחה בחקירה "דחופה ומקיפה", לבירור נסיבות התקריות שבהן נפגעו אנשי השגרירות האמריקנית.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הודה לפוטין על גירוש דיפלומטים ממוסקבה: חסך לנו בהוצאות שכר
בצל איומי צפון קוריאה: יפן פרסה מערכת הגנה מפני טילים בטוקיו
קוריאה הצפונית: נשלים את התכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית הת'ר נאוארט. אי-פי, AP
"לוקחים את התקריות האלה ברצינות מלאה". נאוארט/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully