וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודה לפוטין על גירוש דיפלומטים ממוסקבה: חסך לנו בהוצאות שכר

הנשיא נשאל במסיבת עיתונאים על המהלך שעליו הודיע הקרמלין בחודש שעבר והוסיף כי "אין סיבה שהדיפלומטים יחזרו". טראמפ נשאל גם על חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות ואמר כי לא שקל לפטר את התובע המיוחד

צילום: רויטרס

(פגישתם של טראמפ ופוטין בפסגת G20 בחודש שעבר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמנם שוהה בשבוע האחרון בחופשה באתר גולף בעיירה בדמינסטר שבניו ג'רזי, אך אמש (חמישי) במסיבת עיתונאים שנערכה במקום הפגין כהרגלו את יכולתו לדבר באופן חופשי ומשוחרר על נושאים מרכזיים הנמצאים על סדר יומו של ממשלו.

בין היתר נשאל טראמפ על צמצום הסגל הדיפלומטי של מחלקת המדינה במוסקבה – צעד שעליו הורה בחודש שעבר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתגובה למהלך דומה שנקטה וושינגטון בחודש דצמבר האחרון בצל הדיווחים על מעורבותם של גורמים רוסיים בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. "אני רוצה להודות לו", אמר טראמפ על פוטין. "ניסינו לקצץ בהוצאות השכר ומבחינתי אני מודה על כך שהוא אפשר לכמות גדולה של אנשים לעזוב. אין סיבה שהם יחזרו", הוסיף. על פי הוראת הקרמלין על 755 אנשי הסגל הדיפלומטי לעזוב את רוסיה עד ל-1 בספטמבר.

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל טראמפ על הפרסום אתמול ב"וושינגטון פוסט" על אודות פשיטת הבולשת הפדרלית (FBI) לפני כשבועיים על ביתו של מנהל הקמפיין שלו לשעבר פול מנפורט, במסגרת חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות. "הייתי מאוד מופתי לשמוע על כך", אמר. "אני חושב שזה משהו רציני למדי". טראמפ הוסיף עוד כי הבית הלבן משתף פעולה עם החקירה וכי בשום שלב לא חשב להורות על פיטוריו של התובע המיוחד רוברט מולר המוביל אותה.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל איומי צפון קוריאה: יפן פרסה מערכת הגנה מפני טילים בטוקיו
קוריאה הצפונית: נשלים את התכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש
בכירים בממשל הופתעו מאיומי טראמפ לצפון קוריאה: "דבריו לא תוכננו"

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
הודה שהופתע מהפשיטה על בית מנהל הקמפיין לשעבר מנפורט. טראמפ/רויטרס

טראמפ התייחס בנוסף גם למתיחות האחרונה מול קוריאה הצפונית ואמר כי אם קים ג'ונג און יממש את איומיו לפגוע באי גואם, שבו נמצאים שני בסיסים של הצבא האמריקני, "מה שיקרה בצפון קוריאה יהיה דבר שכמותו איש לא ראה בעבר". זאת, לאחר שמוקדם יותר התייחס טראמפ לאיומו שלשום להגיב על תכנית הטילים של פיונגיאנג "באש ובזעם" – ואמר בטרם נכנס לפגישה עם יועציו כי "ייתכן שלא הייתי מספיק תקיף".

טראמפ התייחס עוד לנושאי פנים ואמר כי הוא "מאוכזב מאוד" ממנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל, שאותו הרבה לתקוף לאחרונה גם בחשבון הטוויטר שלו, על שאינו מצליח לקדם את החוק לדחיית רפורמת הבריאות "אובמה קר". בנוסף נשאל טראמפ על מידת האמון שהוא רוחש ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן הרברט מקמאסטר, שבשבועות האחרונים היה יעד למתקפה של גורמי ימין במדינה ואף לקמפיין בטוויטר שקידמו משתמשים מרוסיה תחת התגית "לפטר את מקמאסטר". הנשיא השיב כי הוא מאמין ביועצו וכי "הוא חבר שלנו. הוא חבר שלי והוא אדם מוכשר מאוד".

טראמפ ופוטין נועדו במהלך פסגת הG-20 בגרמניה. רויטרס
טראמפ ופוטין לוחצים ידיים בפגישתם בפסגת G20 בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully