וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין במרכז הגאה בת"א: "כשאנחנו אוהבים, אז אנחנו אוהבים"

10.8.2017 / 17:50

הנשיא התייחס בביקורו לסערת האימוץ בידי זוגות חד מיניים: "ישנן מחלוקות הקושרות את החברה כולה ועליהן צריכים להיאבק, למען דמות החברה". יו"ר המרכז הגאה: "ביקור הנשיא מהווה תיקון"

צילום: לע"מ וניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה, ביקרו היום (חמישי) במרכז הגאה בתל אביב במלאות שמונה שנים לרצח בברנוער. במהלך ביקורו, בו נכחו כ-50 נציגי הארגונים השונים בקהילת הלהט"ב, ביקש ריבלין לחזק את נציגי הקהילה תוך שהוא רומז לסערה בדבר התנגדות המדינה לאימוץ ילדים בידי זוגות חד-מיניים. "הקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית על כל מרכיביה", אמר.

הנשיא ציין כי חברי הקהילה נאלצים להתמודד עם אתגרים ומחלוקות, והוסיף: "אסור לנו להתייאש חס וחלילה. יש מחלוקות הקושרות את החברה כולה ועליהן צריכים להיאבק, על דמות החברה. כל אחד על פי אמונתו. עלינו להביט במדינתנו, שהיא המדינה של כולנו, של כל אחד ואחד מאיתנו, להסתכל עליה בלי להתייאש ולהאבק כולנו כל אחד על פי אמונתו, על דמותה.

עוד בוואלה! NEWS:
חמישה חודשים אחרי: מדיניות אי-הפללת משתמשי קנאביס תקועה
מארגן מסיבת הטבע שבה מתה חיילת חשוד בהריגתה: "הטיפול הרפואי עוכב"
הליכוד במתקפה נגד ברק: "אם הרצוג לא היה שותק - ייתכן שהיה בכלא"

נשיא המדינה ורעייתו מבקרים במרכז הגאה בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח בברנוער 10.8.17. מארק ניימן/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה במרכז הגאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן/לע"מ

"כולי תקווה שמדינת ישראל על מוסדותיה, תדע לנהוג באחריות בקבלת ההחלטות ובצורה שלא תדיר או תשלול כל אוכלוסייה, גם במאבק על אותם דברים שבמחלוקת", אמר ריבלין. "העדפתו של אדם היא העדפתו של אדם, כפי שהוא נולד אליה. כולנו בני אנוש וכולנו, כאשר אנחנו אוהבים, אז אנחנו אוהבים".

עוד באותו נושא

יותר מ-22 אלף השתתפו במצעד הגאווה בירושלים; חשוד נעצר עם סכין

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ורעייתו מבקרים במרכז הגאה בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח בברנוער 10.8.17. מארק ניימן/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"כולנו בני אנוש", ריבלין בביקורו במרכז הגאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן/לע"מ

בביקור לקח חלק גם איתי פנקס-ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו העומד בראש המרכז הגאה, ששיבח את הנשיא על ביקורו במרכז על רקע הסערה האחרונה. "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לכמה רגעים חשובים ומאתגרים במאבק לשוויון זכויות לקהילה הלהט"בית בישראל", אמר. "דווקא בשל כך, ביקורו של האזרח מספר 1 של המדינה במוסד הציבורי הרשמי של הקהילה הגאה בישראל מהווה עבורנו סוג של תיקון. אנו מודים לנשיא על כך שבחר לכבד את הקהילה ועל כך שגם היום הוא מוכיח שבמקום שבו שנאה, דעות קדומות ואלימות מרימות את ראשן - קיימת מנהיגות לאומית שעומדת מולן ומקדמת כבוד, קבלה ושוויון בחברה הישראלית. המסר הזה חייב להיות משותף לכל אזרחי ישראל".

ראש העיר רון חולדאי, ציין כי עיריית תל אביב-יפו מפעילה את המרכז הגאה מתוך עקרון מנחה בדבר תמיכה בקהילת הלהט"ב הנמנים עם תושבי העיר. "הקמתו של המרכז הזה לא באה בקלות", סיפר. "יש מי שאמרו ויש שעדיין אומרים שאין בו צורך, אבל כל עוד אפליה קיימת, יש במקום צורך. זה לא מספיק להעיד על עצמך כמאמין בשוויון זכויות או לספר שאתה תומך בזכויות להט"ב – צריך להוציא מדיניות לפועל ולא רק לדבר. לצערי אנחנו רחוקים מלומר שיש שוויון תודעתי ומעשי. לתל אביב-יפו, העיר העברית הראשונה, תפקיד מוביל ברמה החברתית, לשמש כמגדלור ערכי לרשויות נוספות בישראל וגם מעבר לים".

נשיא המדינה ורעייתו מבקרים במרכז הגאה בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח בברנוער 10.8.17. מארק ניימן/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא ריבלין ויו"ר המרכז הגאה איתי פנקס, היום/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן/לע"מ

יו"ר אגודת הלהט"ב, חן אריאלי, אמרה במהלך המפגש: "יש לנו קהילה גדולה וחזקה שכבר 40 שנה נאלצת לדאוג לעצמה, להקים רשת ארגונים רחבה, לתת מענים, להיאבק על הזכויות שלנו בבתי משפט. קהילה שיש בה קורבנות של אלימות, זנות, נטישה, אפליה, התאבדות. אנו מעריכים את הביקור ההיסטורי והחשוב הזה אבל יחד עם זאת אנחנו עייפים ומותשים מהבטחות שאינן מקדמות דבר ומצפים מהמדינה שלנו להצהרות ברורות ומעשים. זכויות שוות באמת, בפועל ולא על הנייר.

"אנחנו רואים בך, נשיא מדינת ישראל, שותף לערכים הללו", אמרה. "אנחנו מבקשים ממך בקול רועד היום, לא עוד ליטוף ואמירות מחבקות ללא כל הכרה פורמאלית, ללא חקיקה, ללא שינוי מדיניות. אנחנו לא אזרחים ואזרחיות סוג ב', הגיע הזמן לשינוי מהותי, בו כל איש ואישה במדינה יחיו בביטחון, שוויון ושלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully