וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשים אחרי: מדיניות אי-הפללת משתמשי קנאביס תקועה

10.8.2017 / 16:21

על אף שהוגדר כי ההמלצות לביצוע המדיניות יוגשו תוך חודשיים, הנושא לא התקדם עקב מחלוקת בין המשרד לביטחון פנים והאוצר לגבי כספי הקנסות. החקיקה בנושא צפויה להימשך חודשים, וגורמים בממשלה טוענים כי ארדן מעוניין בעיכוב

צילום: AP, דף הפייסבוק של תמר זנדברג, תיקון עולם, מגזין קנאביס, עריכה: יוסי אלטר

בחודש מרץ אישרה הממשלה את מדיניות אי-הפללה של משתמשים בקנאביס, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שהוביל אותה בממשלה הגדיר אותה "צעד חשוב" ובהחלטה נקבע כי המלצות לביצוע שינסחו משרדי הממשלה יוגשו תוך חודשיים. מאז, חלפו חמישה חודשים, והרפורמה עדיין תקועה. לוואלה! NEWS נודע כי אחת הסיבות המרכזיות לכך היא ויכוח שמתנהל בין המשרד לביטחון הפנים למשרד האוצר על השאלה להיכן יועברו כספי הקנסות שיוטלו על המשתמשים.

במשרד של ארדן ביקשו שהכספים יועברו אליו, כך שייעד אותם להסברה ולחינוך, אך באוצר התנגדו וביקשו שהכספים יופנו לקופת המדינה. אחרת, לטענתם, הדבר יהווה תמריץ למשטרה להעניק קנסות למשתמשים. בהחלטת הממשלה נקבע כי המשרדים יפתרו את המחלוקת בתוך חודש, אך עד כה לא התקבל פתרון לכך.

עוד בוואלה! NEWS
זכיין של המועצה להסדר ההימורים בספורט נעצר בחשד להחזקת סמים
השוק נפתח: משרד הבריאות העניק רישיון ל-40 חוות לגידול קנאביס רפואי
צוות ההיגוי ממליץ: חולים יוכלו לעשות שימוש בקנאביס רפואי מחוץ לביתם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש המחוזי בתל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
גורמים טוענים כי הוא מנסה למסמס את הנושא. ארדן/מגד גוזני

באוצר הציעו לערוך תחזית משוערת של גובה ההכנסות ולפיה לקבוע את ה"פשרה", שבמסגרתה חלק מהכסף יגיע למשרד לביטחון הפנים, והכסף שנותר ילך לקופת המדינה באוצר. גורם המעורה בפרטים הוסיף כי היו קשיים נוספים מול משרד המשפטים ולדבריו "אלה נפתרו". בנוסף לכך, טען כי "הרפורמה מצריכה חקיקה. הכנסת נמצאת בפגרה. בתחילת המושב הבא בעוד חודשיים יתחילו לקדם אותה שוב". הליך חקיקה צפוי להימשך חודשים נוספים ועלול לגרום לעיכוב נוסף.

גורמים בממשלה טוענים כי "כבר בתחילת הדרך, ארדן לא ממש רצה את המדיניות הזו אך העדיף להעביר אותה בממשלה כדי שיוכל לעכב אותה ככל שניתן". לטענתם, "הוא מסמס את זה". יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה לוואלה! NEWS כי "האזרחים והאזרחיות ממתינים ליישום המדיניות שעליה הכריז השר ארדן ומצפים לראות אם ייעשה שינוי משמעותי - כפי שקורה בכל העולם וכפי שגם הציבור הישראלי מוכן לו. נמשיך להוביל, לעקוב וללוות את נושא הקנאביס בציפייה לשינוי אמיתי וקרוב". זנדברג טענה לגבי המחלוקת בין משרדי הממשלה כי "אנחנו הרי לא מצפים שיוטלו הרבה קנסות ולכן כל הדיון הזה חשוד ותמוה".

עוד באותו נושא

הממשלה אישרה אי-הפללת צרכני קנאביס; המלצות לביצוע - תוך חודשיים

לכתבה המלאה
תמר זנדברג בכינוס ועידת מרצ, צוותא. יוסי ציפקיס
"הדיון תמוה כי אנחנו לא צופים שיוטלו הרבה קנסות". זנדברג/יוסי ציפקיס

לפי החלטת הממשלה שאושרה במרץ האחרון, הוקמה ועדה לבחינת יישום המדיניות, שהייתה אמורה להגיש את המלצותיה תוך חודשיים, לאחר שיוגשו ליועץ המשפטי לממשלה. הממשלה התבססה על התוכנית שגיבש המשרד לביטחון הפנים לפיו משתמש שנתפס לראשונה בגין החזקה או שימוש עצמי בקנאביס, ייקנס באלף שקלים אם יודה. הקנס לא יופיע ברשימת התיקים שבמרשם הפלילי, אלא ינוהל רישום לצורכי מעקב. אם המשתמש לא יודה, תהיה רשאית המשטרה לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לה.

על משתמש שנתפס בפעם השנייה יוטל קנס כפול, ובפעם השלישית תיפתח נגדו חקירה והתיק יועבר למשטרה בהתאם לראיות. בעבירה הרביעית ומעלה המשתמש יופנה להליך פלילי. המדיניות לגבי קטינים תהיה שונה: בפעם הראשונה יופנה הקטין לטיפול במסגרת שירות המבחן במשרד הרווחה. אם יסרב, הקטין יופנה להליך פלילי בהתאם לשיקול דעת המשטרה. בפעם השנייה, יועבר התיק ליחידת הסדר מותנה במשטרה ובפעם השלישית, יופנה להליך פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully