וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בממשל הופתעו מאיומי טראמפ לצפון קוריאה: "דבריו לא תוכננו"

10.8.2017 / 9:30

לפי שני גורמים בוושינגטון, יועצי החוץ והצבא של הנשיא לא נערכו לדבריו, שלפיהם פיונגיאנג תיענה "באש ובזעם", וטענו כי איומיו נאמרו ביוזמתו בלבד. מהבית הלבן נמסר כי אופי ההצהרה היה ידוע מראש

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בכירים בממשל בוושינגטון אמרו הלילה (חמישי) כי דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיהם איומי קוריאה הצפונית יזכו בתגובה חריפה, היו מפתיעים ולא מתוכננים. לדברי שני גורמים בממשל, יועצי החוץ והצבא של טראמפ הופתעו מהתנסחותו בשיחה עם כתבים השבוע, ובה תקף את פיונגיאנג ואמר כי "אם הם יסלימו את איומי הגרעין שלהם הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה".

"דבריו של הנשיא טראמפ היו לא מתוכננים וספונטניים", אמר גורם בכיר בממשל העוסק בענייני קוריאה הצפונית. לדברי גורם נוסף, תגובתו של טראמפ, שנאמרה בשיחה מחוץ לאתר הגולף שבו הוא שוהה לרגל חופשה בניו ג'רזי, הייתה "כולה שלו".

מומחים בארצות הברית הזהירו לאחרונה משימוש באיומים מול קוריאה הצפונית, שטענה לאחרונה כי היא שוקלת לשגר טילים בין-יבשתיים לעבר האי גואם, טריטוריה אמריקנית הנמצאת באוקיינוס השקט, שבה שוכן בסיס צבאי של הצבא האמריקני. הבית הלבן הגיב גם הוא לדבריו של טראמפ ואמר כי צוותו של הנשיא היה "מודע בהחלט לאופי ההצהרה של הנשיא לפני שנמסרה".

עוד בנושא:
טראמפ מאיים: "הארסנל הגרעיני של ארה"ב חזק יותר מאי פעם"
משחקי האש והזעם: החישוב המוטעה שעלול לגרום למלחמה גרעינית בקוריאה
גורמי מודיעין בארה"ב: קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראש קרב גרעיני

נשיא ארה"ב טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי, 8 באוגוסט 2017. רויטרס
"הטון והעוצמה של הדברים נדונו קודם לכן". טראמפ בניו ג'רזי, השבוע/רויטרס

לדברי דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, "המילים הן שלו. הטון והעוצמה של המסר נדונו לפני כן. כולם היו מודעים לכך שהנשיא עומד להגיב בצורה תקיפה לאיומי קוריאה הצפונית, באמצעות מסר חזק ונטול חוסר ודאות".

התבטאויותיו של טראמפ הוציאו עשרות אלפים מאזרחי קוריאה הצפונית לעצרת תמיכה במנהיג המדינה שהתקיימה הלילה בפיונגיאנג. בעצרת, שנערכה בכיכר קים איל סונג שבבירה, הניפו אזרחים שלטי תעמולה וקראו קריאות תמיכה במנהיג קים. אלפי פועלים צפון קוריאנים לבושים חולצות לבנות צעדו ברחובות והניפו את דגלי המדינה.

עוד באותו נושא

קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"

לכתבה המלאה
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
אלפים בפיונגיאנג, הלילה/רויטרס

בתוך כך, הלילה מסרה קוריאה הצפונית כי עד אמצע חודש אוגוסט תשלים את תכניתה לתקיפת אזור האי גואם, ולאחר מכן, היא תוצג למנהיג קים ג'ונג און. לפי דברי בכיר בצבא קוריאה הצפונית, הגנרל קים ראק גיום, לסוכנות הידיעות של המדינה KCNA הצבא, יוכל לשגר ארבעה טילים לטווח בינוני שינחתו בים במרחק של בין 30 ל-40 קילומטרים מהאי. "הם יעופו מרחק של 3,356.7 קילומטרים למשך 1,065 שניות", פירט.

לדבריו, אחת ממטרות הפעולה היא "לשגר אזהרה נחרצת לארצות הברית". בשטח גואם מוצבים כוחות צבא אמריקניים, בהם מפציצים שלעתים טסים בשמי חצי האי הקוריאני. באי מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקני עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.

עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
מצעד התמיכה בפיונגיאנג, הלילה/רויטרס
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
מצעד התמיכה בפיונגיאנג, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully