וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: נשלים את התכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש

הצבא הודיע שיוכל לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקנית באוקיינוס השקט. עוד נמסר שטראמפ הוא "חסר היגיון" שמבין רק "כוח מוחלט". הנשיא האמריקני הזהיר קודם לכן: "ארסנל הגרעין שלנו חזק מתמיד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ואביעד בללי

קוריאה הצפונית מסרה הלילה (חמישי) כי עד אמצע חודש אוגוסט תשלים את תכניתה לתקיפת אזור האי גואם, טריטוריה אמריקנית הנמצאת באוקיינוס השקט. לאחר מכן, היא תוצג למנהיג קים ג'ונג און. אתמול הודיעה המדינה על תכניתה לתקיפת האזור, שעות לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על פיונגיאנג "באש ובזעם" שהעולם עוד טרם ראה.

לפי דברי בכיר בצבא קוריאה הצפונית, הגנרל קים ראק גיום, לסוכנות הידיעות של המדינה KCNA, הצבא יוכל לשגר ארבעה טילים לטווח בינוני שינחתו בים במרחק של בין 30 ל-40 קילומטרים מהאי. "הם יעופו מרחק של 3,356.7 קילומטרים למשך 1,065 שניות", פירט. לדבריו, אחת ממטרות הפעולה היא "לשגר אזהרה נחרצת לארצות הברית".
בשטח גואם מוצבים כוחות צבא אמריקניים, בהם מפציצים שלעתים טסים בשמי חצי האי הקוריאני. באי מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקני עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.


עוד בנושא:
טראמפ מאיים: "הארסנל הגרעיני של ארה"ב חזק יותר מאי פעם"
משחקי האש והזעם: החישוב המוטעה שעלול לגרום למלחמה גרעינית בקוריאה
טראמפ שוחח עם ראש ממשלת יפן על קוריאה: "לא הציבו קו אדום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים/רויטרס

ההחרפה באיומים נרשמה בעקבות סנקציות חדשות שהטילה ביום שבת מועצת הביטחון של האו"ם, וברקע הערכת גורמים אמריקניים, שלפיהם המדינה הקומוניסטית המבודדת הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים – מה שיאפשר לה להרכיבם על טילים בין-יבשתיים. עם זאת, לא ברור אם המדינה כבר ניסתה לבצע את הדבר.

עוד נמסר בהודעת הצבא של צפון קוריאה כי איומיו של טראמפ הם "אוסף שטויות", ושרק "כוח מוחלט" יכול לעבוד על מישהו "חסר היגיון" כמותו. כמו כן, נמסר כי הפעולה הצבאית של המדינה תהיה יעילה לריסון "המהלכים המטורפים" של אמריקה בקוריאה הצפונית ושהמדינה "תעקוב אחר המסרים וההתנהגות של ארצות הברית".

נשיא ארה"ב טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי, 8 באוגוסט 2017. רויטרס
טראמפ במסיבת עיתונאים, אתמול/רויטרס

דובר המטה הכללי של קוריאה הדרומית, רוה ג'יי-צ'ון, אמר בתגובה שהמדינה "ערוכה להגיב במידיות לכל פרובוקציה של קוריאה הצפונית". במסיבת עיתונאים אמר כי לא זוהתה כל פעולה חריגה מצידה של קוריאה הצפונית המעידה על התגרות.

טראמפ המשיך אתמול לאיים על קוריאה הצפונית, ואמר כי "הארסנל הגרעיני" של ארצות הברית חזק יותר מאי-פעם. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף טראמפ כי הוא "מקווה שלא יהיה צורך" להשתמש בו. זאת ברקע המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון סביב פיתוח תכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית המבודדת. "ההוראה הראשונה שלי בתור נשיא הייתה לחדש ולהפוך את הארסנל הגרעיני שלנו למודרני", כתב הנשיא. "עתה, הוא חזק ועוצמתי יותר מאי-פעם, בתקווה שלעולם לא נידרש להשתמש בכוח הזה – אבל תמיד נהיה המדינה החזקה ביותר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully