וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מכונית מתנגשת חזיתית ברוכב אופניים חשמליים ביישוב בגליל

בסרטון נראים רוכב האופניים והמכונית כשהם מגיעים מכיוונים מנוגדים ומתנגשים זה בזה בעוצמה. רוכב האופניים פונה לבית החולים עם צלעות שבורות. מנתוני "אור ירוק" עולה כי תאונות עם אופניים חשמליים נפוצות יותר בחופש הגדול. "למדינה יש אחריות"

באדיבות קבוצת בט"ש וחירום, עריכה: יוסי אלטר

רוכב אופניים חשמליים תושב היישוב טורעאן שבגליל נפצע אתמול (שלישי) מפגיעת מכונית. בתיעוד שהגיעו לידי וואלה! NEWS נראית המכונית כשהיא מתנגשת בו חזיתית בעוצמה. כתוצאה מההתנגשות סבל הצעיר ממכות בראשו, מכמה צלעות שבורות ומחתכים ושריטות בגופו. לאחר התאונה פונה על ידי בני משפחתו לבית החולים.

"החופש הגדול מביא עמו סכנות גדולות לילדים ולבני הנוער, מאחר שהם לא נמצאים במסגרת שתגונן עליהם", אמר הבוקר לוואלה! NEWS ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק". "ההיפגעות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים איננה מקרית מאחר שרוב היום הם נמצאים מחוץ לבית, ברחובות ובמרכזי הבילוי, גם בשעות מאוחרות. את הנתונים הקשים הללו חייבים וניתן לצמצם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הילדים ובני הנוער לסכנות שהכביש מציב בפניהם, בנושאים כמו רכיבה על אופניים במקום בטוח עם קסדה ולפי החוק, וחגירת חגורת בטיחות. חייבים להגביר את המודעות לסכנות שברכיבה על האופניים החשמליים גם בקרב ההורים וזאת במקביל להגברת האכיפה. גם למדינה יש אחריות שהילדים שלנו יעברו את הקיץ בשלום ויחזרו בראים ושלמים לתחילת שנת הלימודים".

תיעוד: צעיר רכב על אופניים חשמליים והתנגש ברכב שנסע מולו. מערכת וואלה! NEWS
הצעיר שנפגע סבל מצלעות שבורות. זירת התאונה בגליל/מערכת וואלה! NEWS

מעורבות ילדים בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים הולכת וגוברת בכל שנה, בייחוד בימי החופש הגדול. ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר בנושא נפגעים בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים מעלה כי 108 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונות כשרכבו אופניים וקורקינטים חשמליים בשנת 2016. זאת, למרות שעל פי החוק אסור להם לרכב על כלים אלה. מדובר בעלייה של כ- 10% לעומת שנת 2015 שבה נפגעו 99 ילדים, ועלייה של פי 2 לעומת שנת 2015 במהלכה נפגעו 54 ילדים כשרכבו אופניים וקורקינטים חשמליים. מהנתונים עולה כי מרבית הנפגעים היו בחודשי הקיץ – יולי עד ספטמבר. מחברי הדוח מציינים כי גיל הרכיבה המינימלי על אופניים חשמליים הועלה ל-16 ונתנו סמכויות אכיפה לפקחים עירוניים אך טרם מיושמת אכיפה אפקטיבית בתחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בקיץ 2016 נפגעו בתאונות 1,477 ילדים ובני נוער

על פי ניתוח של העמותה שמבוססים על נתוני הלמ"ס, משנת 2003 ועד 2016 נפגעו 1,260 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים לאחר שרכבו על אופניים, ו-33 ילדים נהרגו. עוד עולה כי במהלך חודשי הקיץ שעבר נהרגו 18 ילדים ובני נוער עד גיל 19 בתאונות דרכים - עליה של 20% במספר ההרוגים ביחס לחודשי הקיץ בשנת 2015 שבמהלכו נהרגו 15 ילדים ובני נוער. מהנתונים אף עולה כי במהלך הקיץ שעבר נרשמה עליה גם במספר הנפגעים בתאונות דרכים, כאשר 1,477 ילדים ובני נוער נפגעו בחודשי הקיץ בתאונות דרכים לעומת 1,439 ילדים ובני נוער שנפגעו בקיץ 2015. במהלך חודשי הקיץ שעבר נפצעו 122 ילדים ובני נוער בצורה קשה ו-1,337 נפצעו קל. מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק לרגל היציאה לחופש הגדול המתבסס על חקירת נתוני הלמ"ס לחודשי הקיץ בעשור האחרון, עולה כי בכל קיץ נהרגים בממוצע 18 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, 120 נפצעים באורח קשה ו-1,500 ילדים ובני נוער נפגעים באורח קל.

מהדוח עולה עוד כי 40% מהילדים שנהרגים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ נהרגים כנוסעים ברכב, 36% מהם נהרגים כהולכי רגל, 11% מהם נהרגים כנהגים ברכב ו-8% כנהגים על אופנועים ו-3% מהם נהרגים כרוכבי אופניים. מבדיקת נתוני הנפגעים עולה כי 66% מהילדים ובני הנוער נפגעים כנוסעים ברכב, 14% כהולכי רגל, 11% כנהגי רכב פרטי, 5% כנהגי אופנועים ו-2% נפגעים כשרוכבים על אופניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully