וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת לבג"ץ: על הנכים להוכיח כי 2,342 שקל אינם מספיקים לקיום בכבוד

בבקשה לדחות את עתירתם של הנכים טענה הכנסת כי הם לא הוכיחו שקצבת הנכות, שאותה ביקשו להשוות לשכר המינימום במשק, אינה מאפשרת תנאי קיום בסיסיים. יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם": מייאשים את המיואשים ומבזים את בית המחוקקים

צילום: מטה מאבק הנכים, נתיבי ישראל, עריכה: אריאל תמרין

(ארגוני הנכים מפגינים בעד העלאת הקצבה, בשבוע שעבר)

הכנסת ביקשה היום (רביעי) מבג"ץ לדחות את עתירתם של הנכים על רקע הדרישה להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. זאת, בטענה כי על העותרים להוכיח כי קצבת הנכות הנוכחית, שעומדת על 2,342 שקלים, אינה מאפשרת מינימום של קיום אנושי בכבוד.

"הטענה המרכזית בעתירה על כך שקצבת הנכות כשלעצמה אינה מאפשרת קיום אנושי בכבוד היא טענה שהנטל לבסס אותה מוטל על העותרים", נכתב בתשובת הכנסת. "בית המשפט קבע כי בחינת הזכות לקיום בכבוד אינה נעשית בהתייחס להסדר רווחה ספציפי, אלא בהתייחס למכלול הסדרי הרווחה הניתנים בישראל, ונקבע כי נטל על העותרים להראות שעל אף מכלול השירותים, חיים בארצנו אנשים שכבודם נפגע מפני שתנאי הקיום החומריים שלהם אינם מספיקים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו התגאה בהישג מדיני - אך נשיא קייפ ורדה מכחיש: "לא סיכמנו דבר"
ליברמן נגד דרוקר: "ערפד גזען ושרלטן שקושר אותי לפרשת הצוללות"
"מותר לפנות התנחלויות בשביל שלום": המכתב של הרב שך למנחם בגין

הפגנה בצומת גן יבנה נגד הקצבאות הנמוכות אותן מקבלים נכים, 13 ביולי 2017. שי מכלוף
שלט בהפגנת ארגוני הנכים, בחודש שעבר/שי מכלוף

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", תהה בתגובה: "למה שר האוצר החברתי בוחר להמשיך להרעיב את הנכים? למה להמשיך ולייאש את המיואשים עוד שבועיים?". פרידמן הוסיף כי "הכנסת בפגרה, אבל זה לא מונע מהם להמשיך לפגוע בנכים. למרות שהח"כים מרב מיכאלי, יואל חסון ובצלאל סמוטריץ' שילבו ידיים והתחייבו להעלאת קצבאות הנכות לפני חודש, ולמרות שיו"ר הכנסת יולי אדשלטיין וראשי סיעות נוספים הביעו תמיכה בהעלאה, היום בהתאם לתשובת הכנסת לבג"ץ ציבור הנכים צריך להוכיח כיצד לא ניתן לחיות מ-2,342 שקלים לחודש. הם סותרים את עצמם ומבזים את בית המחוקקים".

עו"ד יהודה רסלר, המייצג את ארגוני הנכים אמר כי "הממשלה ממשיכה בסחבת ובהתעללות בציבור הנכים, למרות שהיה להם חודש וחצי להגיש תגובה לבג"ץ, הם בחרו לגרור רגליים וביום האחרון ביקשו ארכה של שבועיים להגיש תגובה. למרות התנגדותנו, בג"ץ נעתר להם.

"תשובה מבישה, אטומה, וחסרת לב"

בכנסת ביקשו להדגיש כי "התגובה לבג"ץ טוענת טענה משפטית – שאל לו לבית המשפט להתערב בנושא שצריך להיות מוכרע בכנסת ולא בערכאות". באותה נשימה הדגישו בכנסת את חשיבות הנושא: "מצוקתם של הנכים גדולה ואיננו מבקשים להקל בה ראש. שיעור קצבת הנכות מצוי על סדר היום הציבורי ומתקיימים בו דיונים הן בממשלה והן בכנסת. יש לקוות שהליכים אלה יבשילו לכדי מציאת פתרונות ראויים.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס גם הוא לסוגיה ואמר כי "תשובת הכנסת היא מבישה, אטומה וחסרת לב. כחבר כנסת אני לא מוכן שהתשובה הזו תייצג אותי. יש עתיד תמשיך להיאבק למען העלאת קצבאות הנכים לשכר מינימום. נכה לא יכול להתקיים מ-2,342 שקל בחודש. נקודה".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מסרה: "כבר אמרו שהבושה מתה? היום היא מתה שוב, בתגובת הכנסת לבג"ץ הנכים שגורסת כי במציאות כלשהי ניתן להתקיים בכבוד מקצבה בת 2,342 שקלים. הייתי מצפה כי במקום לדרוש הסברים, ינתנו הסברים ובעיקר פתרונות לבני אדם. זהו תפקידה של המדינה, וזוהי בעיקר חובתם של נבחרי הציבור שמסתתרים מאחורי יועצים משפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully