וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד דרוקר: "ערפד גזען ושרלטן שקושר אותי לפרשת הצוללות"

9.8.2017 / 17:05

לאחר שבתכנית "המקור" בערוץ 10 פורסם מידע חדש על הפרשה, לרבות עדותו של בעלי מספנה שביקש להתמודד במכרז, פירט שר הביטחון כיצד פעל בפרשה ותקף את העיתונאי הבכיר: "לא פנו אליי או לדובר שלי, ופרסמו מבלי להכיר את העובדות". דרוקר: " לא התותח הקפיץ את ליברמן"

הנחת אבן פינה לבית המורשת ללוחם הדרוזי במעמד שר הביטחון, השייח' מוואפק טריף והתורם חיים סבן, בכפר כיסרא-סמי. אייל מרוגלין, מערכת וואלה! NEWS
כינה את דרוקר "ערפד, גזען ושרלטן". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אייל מרוגלין

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו את תכנית "המקור" בערוץ 10, לאחר תחקיר נוסף שפורסם בתכנית על פרשת הצוללות. "נדהמתי פעם נוספת מהאובססיביות של רביב דרוקר, שגילה גם חוסר ידע וגם שטחיות בהתייחסו לנושא הצטיידות צה"ל בתותח חדש מתוצרת אלביט. הדבר החמור הוא שאיש לא טרח לפנות אליי בנושא, לא באמצעות הדובר שלי ולא באמצעות דוברת משרד הביטחון או דובר צה"ל, וכמובן מבלי להכיר את העובדות כלל", כתב ליברמן.

בתכנית ששודרה אמש, נשמעה לראשונה גרסתו של שלומי פוגל, מבעליה של המספנה הגדולה בישראל שביקשה להתמודד במרכז על כלי השיט, על ההתנהלות סביב העסקה. "התרשמתי שיש פה משהו לא ענייני ואמרתי זאת לכל הגורמים. לא שוחחתי עם ראש הממשלה למרות חברותנו", טען פוגל. ליברמןביקר את הניסיון, לטענתו, של העיתונאי רביב דרוקר "לרמוז ששר הביטחון קיבל לבד החלטה בנושא ההצטיידות בתותח בעלות מיליארד וחצי שקלים, ומי יודע מה מסתתר מאחורי זה".

רביב דרוקר. ראובן קסטרו
פרסם מידע חדש על פרשת הצוללות. דרוקר/ראובן קסטרו

ליברמן המשיך ותקף את דרוקר, "וכמה ערפדים נוספים שאינם נרגעים מעצם היותי שר הביטחון", וטען כי במערכת הביטחון התקיימה עבודת מטה משנת 2010 בנושא הצורך בהצטיידות בתותח החדש. "ההמלצה לממש את פרויקט ייצור התותח על ידי אלביט התקבלה על ידי ועדת המכרזים של מפא"ת בחודש מרץ 2017. ההמלצה ניתנה בתום עבודת מטה שארכה כחמישה חודשים".

ליברמן ציין כי למרות זאת ביקש לקבל חוות דעת נוספת להחלטה, ובחודש מאי 2017 התייעץ עם הרמטכ"ל: "הוריתי על הקמת צוות משותף לצה"ל ולמשרד הביטחון שיתקף את הצורך בפרויקט תותח חדש לצה"ל. את הבדיקה הוביל סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי ובראש הצוות עמד אלוף מוני כץ", כתב ליברמן.

עוד הוסיף שר הביטחון כי ביום חמישי האחרון קיים בלשכתו ישיבה מסכמת בהשתתפות בכירים, בהם הרמטכ"ל, סגנו, אלוף מוני כץ, מנכ"ל משרד הביטחון וראש מפא"ת. "דוח הוועדה הוצג בפני הפורום והמסקנה של כולם הייתה לאשר את הפרויקט. העובדות האלה מוכיחות פעם נוספת שרביב דרוקר הוא אדם אובססיבי המונע משנאה אישית, גזען ושרלטן, ואין לו שום קשר לעיתונות מקצועית והוגנת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"אין פה שום מנגנון פיקוח אמיתי על ההחלטה"

לאחר פרסום הפוסט על ידי שר הביטחון, פרסם רביב דרוקר טור תגובה בבלוג שלו. " על מה יצא קצפו של ליברמן? לטענתו, על דברים די צמחוניים שאמרתי אתמול בתום "המקור" בנושא התותח החדש של צה"ל. נראה לי שלא התותח הקפיץ את ליברמן, אלא דברים אחרים", כתב.

בהמשך הטור התייחס דרוקר לכתב האישום שהוגש אתמול בשעות הבוקר, נגד פאינה קירשנבאום בפרשת ישראל ביתנו. "כתב האישום מלא בעובדות מסמרות שיער, אבל חידה אחת מרחפת מעליו ולא נותנת מנוח. איך איווט לא בעסק? ישראל יהושע, הלוביסט המקורב לליברמן, שהזכיר בהקלטות את שמו של ליברמן, מוזכר שם. כספים קואליציוניים של המפלגה, שאיווט עומד בראשה, נעים במשך מספר שנים למועצות אזוריות, עמותות, מקורבים ומשרדי יחסי ציבור. חלק מהיעדים הללו הם היענות לבקשות של ליברמן".

בסוף דבריו התייחס דרוקר לביקורת שהשמיע על הליך קבלת ההחלטות באשר לרכישת התותח. "לא אמרתי ששר הביטחון קיבל החלטה "לבד", כפי שהוא כתב, אלא שקומץ אנשים מחליט ובניגוד לרוב ההחלטות הממשלתיות עם תג המחיר הזה -אין פה שום מנגנון פיקוח אמיתי על ההחלטה".

"זה 6 מיליארד שקלים לפחות, עם השפעה דרמטית על התקציב ועל איך ייראה העימות הבא של צה"ל ולכן, צריך דיון יותר רציני מזה שליברמן קיים. לשר הביטחון, יודע כבר כל צה"ל, אין הרי קשב ליותר מדקות ספורות, הוא מתקשה לשרוד דיונים ארוכים ותהליך קבלת ההחלטות שלו בדרך כלל הוא אימוץ עמדת צה"ל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully