וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מספק מידע רב": מעצרו של עד המדינה גנור הוארך ב-40 יום

9.8.2017 / 13:17

בהסכמת נציג התאגיד הגרמני, הסכים בית המשפט להאריך את מעצר עד המדינה בפרשת הצוללות העצור במתקן משטרתי. זאת בשל החומרים שהוא מעביר לחוקרים, המאפשר להם לבצע פעולות חקירה נוספות

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

מעצרו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, הוארך היום (רביעי) ב-40 ימים על ידי בית משפט השלום בראשון לציון. זאת כדי לאפשר לשוטרים להמשיך ולגבות את עדותו של איש העסקים העצור במתקן משטרתי ושאמור לרצות עונש מאסר של שנה בהתאם להסכם עד המדינה.

הארכת המעצר הייתה בהסכמת גנור, נציגו בישראל של התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", שבנה את הצוללות שבמרכז הפרשה המכונה תיק 3000. בשלב זה, לא ברור אם פרק הזמן שבו ישהה גנור במתקן שבבית שמש יימנו בימי המאסר שלו. ההחלטה להמשיך ולהחזיק אותו 40 ימים נוספים נובעת מהעובדה שהוא מחזיק בחומר רב שמאפשר למשטרה לבצע פעולות חקירה נוספות.

עוד בוואלה! NEWS
בדרך להפיכתו לעד מדינה: "ארי הרו ימסור מידע גם בתיק הצוללות"
איסור פרסום בפרשת הצוללות: "אין לפרסם על חקירת עד המדינה"

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
ממשיך לספק חומר לחוקרים. גנור/אבי כהן

גנור צפוי למסור מידע על קצינים בעבר ובהווה, שהיו מעורבים בפרשה. בין השמות שכבר עתה חשודים בתיק הם סגן ראש המל"ל לשעבר תת-אלוף (במיל') אבריאל בן יוסף ומפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

ההערכה היא כי גנור יאשר במסגרת החקירה את האופן שבו החליף בתפקיד נציג התאגיד בישראל את ישעיהו ברקת, רב-סרן במילואים בחיל הים שייצג את "טיסנקרופ" במשך 25 שנים. ברקת טען בעבר כי מנכ"ל התאגיד קיבל הבהרה מגורם ישראלי כי המדינה לא תזמין צוללות נוספות אם הוא יישאר בתפקיד, וכי הייתה התעקשות על מינויו של גנור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully