וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי קטלני במפגינים ועינויים: דוח חריף של האו"ם על ונצואלה

נציבות זכויות האדם פרסמה דוח ראשוני על המשבר במדינה, ולפיו כוחות הביטחון של הנשיא מדורו עושים שימוש מוגזם בכוח, וכן עוצרים אלפי מפגינים. האסיפה המכוננת הכריזה על עצמה הגוף העליון במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

האו"ם מזהיר כי כוחות הביטחון של ונצואלה עושים שימוש מוגזם בכוח כלפי מפגינים נגד שלטונו של ניקולס מדורו. בדוח של נציבות זכויות האדם של האו"ם, שפורסם אתמול, פורטו גם הפרות זכויות אדם נוספות, כמו "פשיטות אלימות על בתים, עינויים וטיפול לקוי בפצועים". זאת במקביל להחרפת המתיחות במדינה הדרום-אמריקנית, אחרי שהאסיפה המכוננת החדשה הכריזה על עצמה כעל המוסד העליון במדינה.

כוחות הביטחון מואשמים במותם של 46 בני אדם במהלך המחאה שהחלה באפריל האחרון, שבמסגרתה נהרגו לפחות 124 איש. עוד 27 מקרי מוות מיוחסים לארגונים חמושים פרו-ממשלתיים. בנוסף לכך, כ-5,000 איש נעצרו שרירותית מאז תחילת המחאה, אלף מהם עדיין במעצר.

אש מתלקחת בקראקס, ונצואלה במהלך מחאה של מפגינים נגד הממשל. רויטרס
מחאה בקראקס במהלך ההצבעה במשאל העם, בחודש שעבר/רויטרס

נציגי הנציבות לא הורשו להיכנס לוונצואלה, אך פרסמו את הממצאים שלהם בהתבסס על 135 ריאיונות מפנמה ומז'נבה, שהתקיימו בין יוני ליולי, עם קורבנות, משפחות, עדי ראיה, רופאים ועורכי דין. מידע התקבל גם מנציב תלונות הציבור במדינה. "כוחות הביטחון השתמשו בכוח קטלני נגד מפגינים", נכתב בהצהרה של הנציבות.

ברקע החלטת האסיפה המכוננת, שהוקמה במשאל עם בחודש שעבר חרף גינויים מצד האופוזיציה, המערב ורוב מדינות האזור, גוש אזורי חדש של מדינות פרסם הודעת גינוי חדשה והבהיר כי לא יכיר באסיפה. הגוש כולל 17 מדינות, בהן ברזיל, ארגנטינה, פרו, צ'ילה וקנדה, שנציגיהן התכנסו כדי לדון במשבר בוונצואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully