וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "איומי גרעין מצפון קוריאה ייענו בלהבות זעם שהעולם לא ידע"

9.8.2017 / 1:59

נשיא ארה"ב תקף את פיונגיאנג ברקע דיווחים כי השיגה פריצת דרך בתכנית הגרעין וייצרה ראשי קרב שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים. צפון קוריאה בתגובה: שוקלים מתקפת טילים על האי גואם שמשמש את צבא ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ואביעד בללי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אמש (שלישי) את קוריאה הצפונית ואמר כי "אם הם יסלימו את איומי הגרעין שלהם הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה". טראמפ אמר את הדברים בשיחה עם כתבים מחוץ לאתר הגולף שבו הוא שוהה לרגל חופשתו בעיירה בדמינסטר שבניו ג'רזי. זאת, שעות ספורות לאחר שדווח בעיתון "וושיגנטון פוסט" כי פיונגיאנג הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

בתגובה לדבריו של טראמפ, קוריאה הצפונית הודיעה הלילה כי היא "בוחנת בקפידה" תכנית של מתקפת טילים על האי גואם שבמערב האוקיינוס השקט, שנמצא תחת חסותה של ארצות הברית ובשטחו מוצבים כוחות צבא אמריקניים. דובר של הצבא הצפון קוריאני מסר בהצהרה לסוכנות הידיעות הממשלתית במדינה כי התכנית תצא אל הפועל ברגע שהמנהיג, קים ג'ונג און, יחליט לעשות זאת. בדיווח נוסף בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית אמר גורם אחר בצבא שפיונגיאנג תגן על עצמה במתקפת מנע, אם וושינגטון תראה "כל סימן של פרובוקציה נגדנו".


לקריאה נוספת:
צפון קוריאה זועמת על הסנקציות: "ארה"ב טועה, היא לא מוגנת"
סין לקוריאה הצפונית: "עליכם להפסיק עם הניסויים הגרעיניים"
בתמיכת סין ורוסיה: סנקציות חדשות על צפון קוריאה בשל השיגורים

נשיא ארה"ב טראמפ ממריא לחופשתו בניו ג'רזי, 4 באוגוסט 2017. רויטרס
שוחח עם נשיא קוריאה הדרומית על הפעלת לחץ על פיונגיאנג. טראמפ/רויטרס

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", בהערכה שחיברו גורמי מודיעין בחודש שעבר נכתב כי "קהילת המודיעין מעריכה שקוריאה הצפונית ייצרה נשק גרעיני עבור טיל בליסטי". בדיווח צוין עוד כי לא ידוע אם נעשה ניסוי בראש הנפץ, על אף טענות של גורמים בפיונגיאנג בשנה שעברה. דיווח קודם של סוכנויות המודיעין האמריקניות קבע כי בידי קוריאה הצפונית ארסנל גרעיני של כ-60 טילים. אולם, גורמים עצמאיים העריכו כי כמות הטילים בפועל נמוכה יותר.

בסוף השבוע אישרה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית. ביום ראשון שוחח טראמפ עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין שהסכים עמו כי יש להפעיל לחץ על פיונגיאנג כדי שתזנח את תכנית הטילים שלה ותשוב לשולחן המשא ומתן. מאז חודש ינואר הגבירה קוריאה הצפונית את תדירות ניסויי הטילים שהיא עורכת ובחודש שעבר אף ביצעה לראשונה שיגור מוצלח של טיל בליסטי בין-יבשתי המסוגל להגיע לשטחה של ארצות הברית.

עוד באותו נושא

גורמי מודיעין בארה"ב: קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראש קרב גרעיני

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לאחר ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסמה קוריאה הצפונית בתגובה לאישור הסנקציות היא הזהירה מפגיעה בריבונותה והודיעה כי היא ערוכה ללמד את וושינגטון שיעור חמור באמצעות כוחה הגרעיני בתגובה לכל פעולה צבאית שתנקוט. עמדתה הרשמית של ארצות הברית היא להעדיף פעולה דיפלומטית בינלאומית כלפי פיונגיאנג, לרבות השימוש בסנקציות. יחד עם זאת הממשל האמריקני אמר בעבר כי הוא ערוך להשתמש בכוח צבאי במידת הצורץ כדי לעצור את תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית ולפגוע ביכולותיה הבליסטיות.

בהצהרה שפרסם משטרו של קים ג'ונג און שלשום נמסר כי "ארצות הברית טועה כשהיא סבורה שהיא מוגנת". עוד הודגש בהצהרה כי פיונגיאנג "לעולם לא תישא ותתן על תכנית הגרעין שלה כל עוד ארצות הברית מאיימת עליה". בפסגת הפורום האזורי של מדינות דרום מזרח אסיה (ASEAN) שנערכה ביום ראשון דחה שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו הצעה של שרת החוץ של הדרום קאנג קיונג-ווה לשיפור היחסים בין המדינות. השניים נפגשו לשיחה קצרה ולא רשמית במהלך הפסגה שנערכה במנילה בירת הפיליפינים ורי טען כי הצעתה של קאנג "נעדרת כנות".

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully