וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה דין לעצמו: ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון - בנה בביתו ללא היתר

9.8.2017 / 14:30

ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, המשמש גם יו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיר, הקים בביתו גדר בניגוד לחוק. "אין לו זכות להוציא צווי הריסה לאחרים, כל עוד הוא עובר על החוק", אמר תושב העיר. בלשכתו לא הכחישו כי אין היתר: "ביטחונם של ראש העיר ומשפחתו הוא דבר חשוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדר שהוקמה בביתו של ראש העירייה מלכה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, המשמש גם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה האוכפת עבירות בנייה בעיר, בנה בימים האחרונים בביתו הפרטי גדר ללא היתר. בתגובה של לשכתו לוואלה! NEWS לא הוכחשו הדברים, ונטען כי אישור רשמי לבנייה שנעשתה, יינתן בוועדת הרישוי של הרשות המקומית ביום חמישי הקרוב.

לפי חוק התכנון והבנייה כל גדר שגובהה עולה על שני מטרים הפונה אל החזית ואל שטחים ציבוריים מצריכה היתר בנייה. במהלך הימים האחרונים, נבנתה גדר כזו המקיפה את כל ביתו הפרטי של ראש העירייה. תושב העיר, עו"ד יורם ביטון טען כי הגיש תלונה על עבירת הבנייה לכאורה למוקד 106 של העירייה ולפיקוח המחוזי של משרד האוצר הממונה על ועדות התכנון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדר שהוקמה בביתו של ראש העירייה מלכה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פרקליטות המדינה קבעה שקיימות עבירות בנייה בביתו של ראש העירייה ומצופה ממנו להרוס אותן ולרדת מהשטח הציבורי אליו פלש", אמר עו"ד ביטון בשיחה עם וואלה! NEWS. "מאז לא רק שראש העירייה לא עשה כלום, הוא דאג לחתום באופן אישי על צווי הריסה, על עבירות קלות ערך לעומת העבירות שלו, וכעת כשמדובר בעבירה חדשה, חייבים גורמי האכיפה בקריית שמונה ובפיקוח המחוזי להוציא צו הריסה ולאכוף את כל העבירות. כל עוד זה לא יעשה, אין לראש העירייה ולגורמי האכיפה כל זכות חוקית ומוסרית להוציא צווי הריסה לאחרים".

בלשכתו של מלכה דחו את הטענות, והוסיפו כי הגדר החדשה שנבנתה השבוע באה במקומה של חומה שנבנתה לפני שנים רבות ללא היתר. בעניין זה השיבה בספטמבר 2016 המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה לפניית וואלה! NEWS כי, "היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה ביצעה בדיקה בביתו של ראש העירייה. מממצאי הבדיקה עולה כי בביתו ישנן תוספות וחריגות בניה שונות שמהוות לכאורה עבירות על פי חוק התכנון והבנייה, אך מועד ביצוען התיישן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שיחה בין תושב קריית שמונה ליו"ר ועדת הנחות הארנונה בעירייה. צילום מסך
"דאג לחתום באופן אישי על צווי הריסה". מלכה/צילום מסך

עוד נמסר, כי בבדיקה נמצא, "כי מבחינה תכנונית המצב בשכונה שבה מתגורר ראש העירייה מורכב כיוון שלא קיימת עבורה תכנית מתאר מפורטת שניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה, ולכן אין באפשרות תושבי השכונה להכשיר את הבנייה הקיימת או לקבל היתרים לבנייה חדשה".

בלשכתו של מלכה טוענים כי למרות האמור, השטח עליו נבנתה הגדר החדשה ללא היתר, הוא חלק מתכניות מתאר שבשטחן ניתן להוציא היתרי בנייה. "כראש עירייה ובוודאי כיו"ר הועדה לתכנון ובנייה, מצופה ממנו להוות דוגמא אישית ולכבד את הוראות החוק שהוא עצמו מופקד על אכיפתן" אמר חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, עו"ד אביחי שטרן. "התנהלות כזו פוגעת קשות בשלטון החוק ובאמון הציבור ונבחריו ומעבירה מסר קשה לציבור התושבים שיו"ר הוועדה הוא לא אחד האדם כמו כולם, וכי הוא מעל החוק. כל זאת בזמן שהוא חותם על צווי הריסה וקנסות לאחרים שעברו על חוק התכנון והבנייה".

עיריית קריית שמונה: חבל שגורמים פוליטיים פוגעים שוב ושוב בראש העיר

מלשכת ראש עיריית קריית שמונה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה נמסר: "בהתאם להנחיית הפרקליטות פורקה החומה בבית משפחת ראש העיר, חומה שנבנתה שנים רבות לפני שראש העיר נבחר לתפקידו. במקום החומה שכאמור נהרסה לפני כשבוע, הוקמה גדר מפלסטיק מטעמי ביטחון אישי כדי למנוע גישה חופשית וישירה לביתו של ראש העיר, זאת בנוסף למצלמות אבטחה שמוצבות במקום באופן קבוע על פי המלצת המשטרה ולאחר שמשרד הפנים תיקצב זאת. אישור רשמי להצבת הגדר יינתן בימים הקרובים. ביטחונם של ראש העיר ומשפחתו הוא דבר חשוב ביותר ועל כך אין עוררין. חבל שגורמים פוליטיים לא בוחלים בשום אמצעי כדי לנסות ולפגוע שוב ושוב בראש העיר. העשייה הרבה בקריית שמונה ותנופת הפיתוח בעיר מפריעה למספר גורמים פוליטיים שמנסים כבר ארבע שנים לבצע הפיכה פוליטית ולא מפסיקים לשלוח תלונות סרק לכל גורם אפשרי. האנשים האלה שכחו שזוכים בשלטון בבחירות ולא על ידי הגשת תלונות שבינן ובין המציאות אין ולא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully