וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין בארה"ב: קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראש קרב גרעיני

לאחר אישור הסנקציות על משטר קים במועצת הביטחון של האו"ם, מתפרסמים פרטים מדוח מודיעין הקובע כי פיונגיאנג חצתה רף משמעותי נוסף בדרך להפיכתה למעצמה גרעינית. למרות טענות הקוריאנים, לא ידוע אם נעשה ניסוי בראש הנפץ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית חצתה רף משמעותי נוסף בדרך להפיכתה למעצמה גרעינית, לאחר שהצליחה לייצר ראש נפץ גרעיני מזערי שניתן להרכיבו בתוך טילים – כך עולה מהערכה של גורמי מודיעין אמריקנים שנכתבה בחודש שעבר ופרטים ממנה פורסמו הערב (שלישי) בעיתון "וושינגטון פוסט".

"קהילת המודיעין מעריכה שקוריאה הצפונית ייצרה נשק גרעיני עבור טיל בליסטי", קבע המסמך, שפורסם בעיתון. עם זאת, לא ידוע אם נעשה ניסוי בראש הנפץ – אף שהקוריאנים טענו כך בשנה שעברה. הדוח מגיע בהמשך לדוח מודיעין אמריקני שקבע כי פיונגיאנג מחזיקה עד כ-60 טילים בארסנל האטומי שלה, אף שגורמים עצמאיים מעריכים כי המספר האמיתי נמוך יותר.

גורמים בוושינגטון העריכו בחודש שעבר שמשטרו של קים ג'ונג און מתקדם בקצב מהיר מההערכות ללוח הזמנים לבניית טיל בין יבשתי, שיוכל לפגוע בערים אמריקניות – מלוס אנג'לס שלחופי האוקיינוס השקט ועד שיקגו שבמערב התיכון. הניסוי הגרעיני הראשון של קוריאה הצפונית נערך לפני כעשור, אך במערב האמינו עד לאחרונה כי יעברו שנים עד שיהיה ברשותה ראש נפץ שניתן להשתמש בו למטרות מדויקות ומרוחקות. עם זאת, ההערכה החדשה, שפורסמה ב-28 ביולי, מסיקה כי אבן הדרך המשמעותית הזו כבר הושגה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, 22 במאי 2017. רויטרס
חצו רף משמעותי. קים ג'ונג און וגנרלים בצבאו/רויטרס

בשבת אישרה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, בשל ניסויי הטילים שערכה לאחרונה. "אחרי שנות כישלון רבות, מדינות מתאחדות כדי להתמודד עם הסכנות שמציבה קוריאה הצפונית. אנחנו צריכים להיות קשוחים והחלטיים", כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היום בחשבון הטוויטר שלו.

פיונגיאנג גינתה את הסנקציות ואמרה כי "ארצות הברית טועה כשהיא סבורה שהיא מוגנת". היא הבטיחה "לנקוט את הפעולה הנכונה" בעקבות זאת. בהצהרה של המשטר הודגשה שוב העמדה כי קוריאה הצפונית "לעולם לא תישא ותיתן על תכנית הגרעין שלה כל עוד ארצות הברית מאיימת עליה".

אתמול בלילה דחתה קוריאה הצפונית את הצעתה של קוריאה הדרומית לשיפור היחסים בין המדינות, בטענה כי היא "נעדרת כנות". זאת לאחר שיחה קצרה ולא רשמית בין שרי החוץ של המדינות - רי יונג-הו הצפון קוריאני וקאנג קיונג-ווה, עמיתתו מהדרום, שהתקיימה בשולי פסגה אזורית במנילה, בירת הפיליפינים.

ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין-יבשתי, קוריאה הצפונית, 28 ביולי 2017. רויטרס
ניסוי השיגור האחרון של פיונגיאנג, בחודש שעבר/רויטרס

בחודש שעבר ערכו הקוריאנים ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי, ודיווחו כי הוא עבר בהצלחה. "המנהיג היקר קים ג'ונג און הביע סיפוק רב מהניסוי המוצלח ושיבח את מפתחי הטיל", נמסר אז מפיונגיאנג. קים הוסיף כי הניסוי הוא "הוכחה לכך שכל שטחה של ארצות הברית נמצא בטווח פגיעה, ואזהרה חמורה לארצות הברית"

טראמפ גינה את הניסוי וכינה אותו "פעולה פזיזה ומסוכנת". הוא דחה גם את טענותיה של פיונגיאנג כי הניסויים נועדו להבטיח את ביטחונה. "על ידי איום על העולם, הנשק והניסויים הללו מבודדים את קוריאה הצפונית, מחלישים את כלכלתה ומקפחים את אזרחיה", אמר טראמפ. "ארצות הברית תנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להבטיח את ביטחון המולדת האמריקנית ולהגן על בעלי בריתנו באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully