וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות אסירים והמתנה להמתקת העונש: כך יראו חייו של אזריה בכלא הצבאי

8.8.2017 / 22:10

פחות מחודש לאחר שהשתחרר משירות סדיר, ישוב החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל למדים ויתחיל לשאת את עונשו בכלא 4 בצריפין. מפקדי הכלא מתכננים להעניק לו יחס רגיל, ולשלב אותו בפעילויות השוטפות בכלא - לפחות עד שהרמטכ"ל יכריע אם להמתיק את עונשו

צילום: רן כרמי בוזגלו

טוראי (במיל') אלאור אזריה צפוי להתייצב מחר (רביעי) בבסיס הכליאה 394, הידוע בשם כלא 4, לאחר שבית הדין לערעורים דחה את בקשתו לעיכוב ביצוע העונש. אזריה, שנשלח לשנה וחצי מאסר לאחר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון לפני כשנה וחצי, ימתין מאחורי הסורגים להחלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט אם להמתיק את עונשו.

אף שהשתחרר משירות צבאי בחודש שעבר, אזריה ישא את עונשו בכלא צבאי – אך כאזרח. עם הגיעו למתחם הכלא במחנה ידין שבצריפין, מלווה בבני משפחתו, הוא יחל בהליך קבלה סדור, שינוהל על ידי סגל הקבלה של מתקן הכליאה. הוא ייקלט על ידי מפקד פלוגת הקבלה, ויעבור הליך קליטה שגרתי שיכלול פתיח תיק כלוא ידני וממוחשב, הפקדת ציוד אישי וקבלת מדים. בסיום ההליך, הוא יועבר לפלוגה שבה ישא את עונשו.

דיון בבקשה לדחיית כניסתו לכלא של אלאור אזריה 8.8.17. ראובן קסטרו
אלאור אזריה ואביו צ'רלי, הבוקר בבית הדין בקריה/ראובן קסטרו

סגל היחידה נערך לשהותו של אזריה, ומתכנן להעניק לו יחס כיתר הכלואים – על אף הפרופיל הציבורי שליווה את ההליך נגדו. בעת שהותו בכלא הוא צפוי לקחת חלק בכל פעילויות השגרה: עבודות, פעילויות חינוך, שיקום ועוד.

עם הגעתו לפלוגה, יעבור אזריה ריאיון אצל מפקד הפלוגה, במסגרתו יוגדרו לו הנהלים ביחידה. בהמשך הוא גם יעבור ועדת מיונים שבמסגרתה יפגוש מש"קית ת"ש, רופא, קב"ן, שליש ויקבל מענה לכל צורך שיעלה מצדו.

כאסיר בכלא צבאי, יהיה אזריה רשאי לקבל ביקורים מבני משפחתו החל מעשרה ימים לאחר קליטתו, ואחת לשבועיים. אם ירצה באופן תקין את השליש הראשון של מאסרו – חצי שנה מתוך השנה וחצי שנגזרה עליו, הוא יוכל לצאת לחופשה. בחגי ישראל, הראשון שבהם הוא ראש השנה בעוד חודש וחצי, יוכל להגיש למפקד הכלא בקשה לחופשה מיוחדת.

כלא 4. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
אזריה יקבל יחס ככל הכלואים. כלא 4 בצריפין/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

היום דחה בית הדין הצבאי לערעורים את בקשת אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בהיותו חייל, לדחות את כניסתו לכלא הצבאי עד להחלטת הרמטכ"ל בעניין המתקת עונשו. הדיון התקיים הבוקר בבסיס הקריה שבתל אביב בפני נשיא בית הדין האלוף דורון פיילס, לאחר שהתביעה הצבאית הביעה את התנגדותה לבקשתו של אזריה.

"דחייה נוספת של ביצוע העונש תינתן רק במקרים חריגים ונדירים ובזהירות יתרה", כתב פיילס, "המבקש לא העלה בבקשתו כעת טעמים מיחודים אחרים המצדיקים דחייה נוספת של ריצוי עונשו פרט לכך שהגיש בקשת הקלה בעונש. בית המשפט העליון שב וקבע בהקשר דומה כי כלל הוא כי הגשת בקשת חנינה לנשיא לא תהווה שיקול לעיכוב ביצוע עונשו של נידון".

אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
חוזר למדים. אזריה במהלך משפטו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully