וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו וכחלון סיכמו על מתווה לתקצוב חגיגות ה-70 למדינה

8.8.2017 / 17:20

בהתערבותו של ראש הממשלה הושג המתווה לאירועי יום העצמאות, במה שהביא לסיומו של משבר ארוך בין שרת התרבות רגב לשר האוצר כחלון. בפגישה שקיים נתניהו עם כחלון הוסכם כי 50 מיליון שקלים יועברו מתקציב המדינה למימון החגיגות - בנוסף ל-50 מיליון שקלים שתעביר קק"ל

צילום: אולפני הרצליה, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (שלישי) עם שר האוצר משה כחלון על מתווה לתקצוב חגיגות השבעים למדינה, והביא לסיומו משבר בן חודשים בין שרת התרבות והספורט מירי רגב וכחלון סביב הנושא. בפגישה שקיים נתניהו עם כחלון היום הוא הסכים להעביר 50 מיליון שקלים מתקציב המדינה למימון החגיגות - שיתוקצבו ב-50 מיליון שקלים נוספים על ידי קרן קיימת לישראל.

השרה רגב, המשמשת גם יו"ר הוועדה לסמלים וטקסים האחראית על החגיגות, בירכה על המתווה שסוכם, ואמרה כי היא "שמחה ומודה לראש הממשלה נתניהו על שפתר את משבר תקציב אירועי ה-70 למדינה ומודה לקק"ל ולשר האוצר על שאפשרו לציין את אירועי ה-70 כפי שציינו בכל עשור".

רגב ביקשה לציין כי תקציב חגיגות ה-70 מקופת המדינה הוא הנמוך ביותר שהוקצה לציון אירועי עשור עד כה. "מאז ומתמיד דאגו ממשלות ישראל למימון אירועי הדגל לציון עשור לעצמאות המדינה. כך נעשה, בחגיגות ה-60 למדינה הועמד תקציב בסך כולל של כ-140 מיליוני שקלים ובחגיגות היובל הועמד תקציב של כ- 120 מיליוני שקלים", אמרה רגב.

מירי רגב ומשה כחלון אוגוסט 2017. ראובן קסטרו, אבי כהן, עיבוד תמונה
המשבר הסתיים. כחלון ורגב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, אבי כהן

מוקדם יותר היום פורסם כי במכתב דחוף ששיגרה רגב לראש הממשלה והגיע לידי וואלה! NEWS, התריעה רגב כי ישנו "חשש ממשי לקיום אירועי ה-70", לאור התנגדותו של שר האוצר למימון החגיגות מתקציב המדינה.

העימות בין כחלון ורגב סביב חגיגות השבעים נמשך זה חודשים והחל כבר בחודש דצמבר, על רקע דיוני התקציב הדו שנתי בכנסת. רגב דרשה אז תקציב מיוחד לחגיגות, אך כחלון סירב, בטענה שרגב היתה צריכה לכלול את הדרישה כשהתקציב הדו-שנתי אושר בממשלה, במסגרתו רגב השיגה תוספת דרמטית של 455 מיליון שקלים למשרדה, ובכך הביאה את תקציב המשרד לסכום הגדול ביותר אי פעם. "אם חגיגות השבעים ככ חשובות לרגב קצת מפתיע שהיא לא דרשה לזה תקציב במסגרת דיוני התקציב אבל כנראה שהיא לא ידעה שאחרי 69 מגיע 70", אמרו אז בסביבת כחלון.

ראש הממשלה התערב אז והעלה יוזמה במסגרתה התקציב יגויס באמצעות תרומות מיהדות התפוצות, אך בחודשים האחרונים התברר כי היוזמה הזו נכשלה ורגב פנתה שוב לראש הממשלה ושר האוצר במטרה לגייס תקציב. כחלון עמד בסירובו להקצות תקציב מיוחד לחגיגות, ובינו לבין רגב קיים נתק מוחלט. לוואלה! NEWS נודע כי בשבוע שעבר השניים טסו באותה טיסה לארצות הברית ובחזרה ממנה, ובמהלך הטיסות כמעט ולא החליפו מילה.

מירי רגב במגתב לגבי "חשש ממשי לקיום אירועי ה-70", לאור התנגדותו של שר האוצר משה כחלון למימון החגיגות. סריקה, מערכת וואלה! NEWS
"הזדמנות לזקוף קומתנו". מכתבה של רגב לראש הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, סריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully