וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכרזות אבו מאזן: הרשות ממשיכה לעצור חשודים בטרור

8.8.2017 / 14:21

יו"ר הרשות הפלסטינית הודיע על הקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל במהלך המשבר בהר הבית ויועצו הציב שורת תנאים להפשרה, אך בפועל נראה שהתיאום נמשך. המנגנונים עצרו שניים מבני משפחתו של מחבל שביצע פיגוע דקירה בחודש שעבר

עריכה: אריאל תמרין

הרשות הפלסטינית עצרה בימים האחרונים שורת פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי, על אף הכרזתו של יו"ר הרשות אבו מאזן כי התיאום הביטחוני עם ישראל נעצר. אבו מאזן הכריז על כך בזמן המשבר בהר הבית בחודש שעבר, ויועצו אמר היום (שלישי) כי ישנם תנאים שעל ישראל למלא כדי לחדש את התיאום.

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, בין העצורים בימים האחרונים היו דודו ובן דודו של עבדאללה טקאקה, המחבל שביצע פיגוע דקירה בסוף החודש שעבר סמוך לבית לחם. המחבל נורה למוות במהלך הפיגוע.

יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הרשות דורשת שישראל תפסיק את הפעילות בשטחי הרשות הפלסטינית, שטח A, כדי לחדש את התיאום הביטחוני, הבטחת תנועה חופשית של אזרחים פלסטינים ללא הגבלות וכיבוד ריבונות הרשות הפלסטינית במעברים.

התנאים הללו נחשבים ללא ריאליים, ובניגוד לדבריו של אל-הבאש, בפועל נראה שהמגעים הביטחוניים בין כוחות הביטחון למנגנונים הפלסטיניים נמשכים באופן ישיר ולא ישיר.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: מסתערבים עוצרים מבוקש פלסטיני בפארק שעשועים ברמאללה
תיעוד: עימותים בכניסה להר הבית; שלושה נעצרו, שוטר נפצע קל

כוח צה"ל מדרום לחברון, אוגוסט 2017. רויטרס
כוח צה"ל מדרום לחברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully