וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות עוררה גל שמועות בווטסאפ: "קצינים בכירים נהרגו"

בשעות שקדמו לפרסום פרטי התאונה בבסיס רמון בנגב, נפוצו דיווחי שווא ברשתות החברתיות על כך שאישיות בכירה נהרגה. בצה"ל מיהרו להכחיש באופן חריג וגם לשכת סגן שר הביטחון התייחסה לכך - הרבה לפני שהתאונה הותרה לפרסום

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

בזמן שצה"ל הטיל אתמול (שני) איפול תקשורתי על תאונת המסוק בדרום, ברשתות החברתיות ובאפליקציית המסרים ווטסאפ נפוצו שמועות לגבי זהות ההרוג, ונטען כי מדובר ב"אישיות בכירה מאוד". בין היתר, הופץ כי ההרוג הוא הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

"אישיות בכירה מאוד. לפני שעה וחצי נפל מסוק צבאי בדרום הארץ. ככל הנראה מדובר באישיות בכירה מאוד", נכתב באחת ההודעות השקריות. באחרת נכתב כי ההרוג הוא ככל הנראה איזנקוט, ואף צורפו קורות חייו של הרמטכ"ל.

בעקבות ההודעות, עוד בטרם הותרו לפרסום פרטי האירוע בבסיס חיל האוויר רמון, שבו נהרג טייס ואחר נפצע קשה, בצה"ל פרסמו הבהרה חריגה כי אין גורמים בכירים בקרב הפצועים. "השמועות אודות אישיות בכירה שנפגעה בתאונה לא נכונות ולא מבוססות", נמסר בהודעה שהפיץ דובר צה"ל בקרב כתבים צבאיים.

לקריאה נוספת
קצין נהרג ואחר נפצע קשה בהתרסקות מסוק בדרום הארץ
14 שנים אחרי: התאונה שזעזעה שוב את טייסת מסוקי האפאצ'י

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעה שקרית שהופצה על הרמטכ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם סגן שר הביטחון אלי בן דהן התייחס לשמועות, שחוזרות על עצמה במקרים רבים שבהם מטילה הצנזורה הצבאית איסור על פרסום מידע. "בשעות האחרונות רצות ברשת שמועות שאינן מבוססות לגבי האירוע בבסיס רמון, השמועות שרצות הן על מגוון אישים בצבא ובפוליטיקה", נמסר מלשכתו הרבה לפני שהותרו לפרסום פרטי ההתרסקות. "הפצת שמועות מזיקה ומסוכנת, והיא מעשה חסר אחריות העלול לפגוע בביטחון המדינה".

ההרוג בתאונת המסוק הוא רב-סרן (במיל') דודי זהר, בן 43 מחיפה. הטייס השני פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא מורדם ומונשם. הוא קיבל טיפול ראשוני לייצוב מצבו בחדר הטראומה, ולאחר שנותח במהלך הלילה מצבו עדיין הוגדר קשה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמועה שהופצה בווטסאפ, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת האירוע עולה כי התאונה, שהתרחשה סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח. צה"ל פתח בבדיקת נסיבות האירוע וקרקע את מערך מסוקי הקרב.

בית החולים סורוקה בבאר שבע. שי מכלוף
פינוי הפצוע לבית החולים סורוקה/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully