וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי דחה את בקשת העיכוב: אלאור אזריה ייכנס מחר לכלא

8.8.2017 / 17:39

נשיא בית הדין האלוף פיילס לא קיבל את בקשתו של החייל שהורשע בהריגת מחבל לדחות את כניסתו לכלא 4 עד להחלטת הרמטכ"ל אם להמתיק את עונשו. התביעה: "האינטרס המידי לביצוע גזר הדין גובר בשל עניין המשמעת שעליו הצבא מושתת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

בית הדין הצבאי לערעורים דחה היום (שלישי) את בקשתו של אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בהיותו חייל, לדחות את כניסתו לכלא הצבאי עד להחלטת הרמטכ"ל בעניין המתקת עונשו. הדיון התקיים הבוקר בבסיס הקריה שבתל אביב בפני נשיא בית הדין האלוף דורון פיילס, לאחר שהתביעה הצבאית הביעה את התנגדותה לבקשתו של אזריה.

ביום ראשון הגיש אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון לפני כשנה וחצי, בקשת דחייה לתחילת מאסרו מבית הדין, ובה ביקש לדחות את כניסתו לכלא. "במסגרת הבקשה לרמטכ"ל, מתבקשת המרת עונש המאסר שנגזר עליו, בעונש מאסר שאורכו כאורך עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. היה והבקשה תיענה, כי אז, לא יאלץ המבקש כלל לשהות בבית הסוהר", נכתב.

לפי הבקשה, מאחר שאזריה הודיע כי אינו מתכוון לערער לבית המשפט העליון, אין צורך שפסק הדין יהיה חלוט וניתן לדון בבקשה כבר עכשיו, ולא בעוד כחודש וחצי. ערעוריו של אזריה על הרשעתו וגזר דינו – 18 חודשי מאסר – נדחו בשבוע שעבר. בסוף השבוע, ביקש מהרמטכ"ל להמתיק את עונשו ולהמירו בעבודות שירות.

לקריאה נוספת:
התביעה הצבאית מתנגדת לבקשת אזריה לדחות את ביצוע עונשו
אזריה ביקש מבית הדין לדחות את כניסתו לכלא - עד החלטת הרמטכ"ל
מוותר על הערעור: אזריה פנה לרמטכ"ל בבקשה להמתקת העונש

אלאור אזריה מגיע לבית הדין בקרייה שבת"א. 8 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
פנה לרמטכ"ל כדי לעכב את ביצוע העונש. אזריה, הבוקר/ראובן קסטרו

לאחר הדיון הקצר, שנמשך כשעה, הודה צ'רלי אזריה, אביו של אלאור, לשפטל ולשרון גל, שמוביל את מאבק המשפחה. "היחסים שלנו עם שפטל ושרון גל הם של בני משפחה, אנחנו מאוחדים ומגיעים להחלטה ביחד", אמר. "היחסים שנרמזו באמצעי התקשורת הם שקר, כפי שהרבה דברים שקריים מוצאים לתקשורת. המצב שלנו הוא המצב הכי אידיאלי והכי חברתי, ומר שפטל יכול להחליף את השם שלו למשפחת אזריה".

עוד בוואלה!

אחרי הפוסט של יאיר נתניהו: "פרקליט המשפחה נשלח לסכל תביעת דיבה"

לכתבה המלאה
ערורו של אלאור אזריה בקרייה 8.8.17. ראובן קסטרו
אזריה ואמו אושרה בדיון בבית הדין הצבאי, היום/ראובן קסטרו

עם זאת, בתביעה הצבאית דחו את הנימוקים הללו. "החוק קובע תקופות מוגדרות, שבמהלכן רשאים הצדדים בהליך להגיש את ערעוריהם לערכאות המוסמכות ולמעשה אין אפשרות לוותר על הערעור", נכתב. "בכך, למעשה, רק לאחר תום 30 הימים לאחר שפסק הדין הופך חלוט ניתן להגיש בקשת המתקה".

"האינטרס המידי לביצוע גזר הדין גובר בשל עניין המשמעת שעליו הצבא מושתת", צוין בתגובת התביעה. סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, דחה את טענות התביעה וביקש דחיה של שלושה שבועות.

עוד ציינה התביעה בנימוקים את החשיבות שבביצוע העונש בטווח הזמן המידי בעקבות הריגת המחבל. "מי שביצע מעשה חמור, כמו המעשה שבו הורשע המבקש על ידי שתי ערכאות, מן הדין שירצה את עונשו באופן מידי. שיקול זה עולה עם האינטרס הצבאי הכללי באכיפה אפקטיבית של הדין הפלילי".

לטענת התביעה, "דברי הרמטכ"ל שלפיהם בקשתו תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר, מעידים כי הבקשה תישקל החל מ-7 בספטמבר, בהתאם לדין".
עוד טוענים בתביעה כי בג"ץ קבע כי אין בהגשת בקשה להקל בעונשו לנשיא המדינה כדי לעכב ביצוע של עונש. "הדבר עלול להיות בסיס לעיכוב עונשיהם של כל מי שיורשעו על ידי בית הדין, ואך בבתי המשפט האזרחיים, לנוכח האפשרות שתינתן חנינה על ידי נשיא המדינה".

(עדכון ראשון: 9:30)

ערורו של אלאור אזריה בקרייה 8.8.17. ראובן קסטרו
אזריה בבית הדין, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully