וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ניסה "לגנוב" רמזור אדום – והתנגש חזיתית ברכב ממול

7.8.2017 / 19:07

נהג שלא ציית לרמזור האדום בצומת נחשונים התנגש בעוצמה בשתי מכוניות, שבאחת מהן נהגה אישה בהיריון מתקדם. סקר "אור ירוק": 1 מכל 4 ישראלים "גנב" רמזור בשנה האחרונה

צילום: עמותת אור ירוק, עריכה: אריאל תמרין

תאונת דרכים אירעה אמש (ראשון) בצומת נחשונים שבמרכז הארץ, לאחר שנהג ניסה "לגנוב רמזור אדום" וחצה את הצומת. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה הנהג מתעלם מהרמזור ותוך שניות ספורות מתנגש בעוצמה ברכב הנגדי. התאונה הסתיימה בנזקים כבדים לכלי הרכב, ובנס לא היו נפגעים.

לדברי סרגיי, עד ראייה ששהה בצומת בזמן התאונה, כלי הרכב הפוגע נכנס לצומת למרות הרמזור האדום. הוא פגע בשתי מכוניות, שבאחת מהן נהגה אישה בהיריון מתקדם. סרגיי, שהעביר בהמשך את תיעוד התאונה לידי ארגון "אור ירוק", עצר את רכבו בצד הדרך כדי לסייע לנהגים שהיו מעורבים בתאונה.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון הורה לנתניהו למסור את מועדי השיחות עם ראשי "ישראל היום"
אתר חדש של משרד החינוך חושף את נתוני בחינות המיצ"ב בבתי הספר
זעם בת"א: 500 מקומות חנייה הופקעו לטובת מיזם השכרת רכב

נהג רכב נכנס לצומת באור אדום והתנגש חזיתית ברכב בו נהגה אשה בהריון מתקדם. מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS

על פי נתוני משטרת ישראל בשנת 2016 אירעו 17 תאונות דרכים קטלניות בעקבות אי ציות לרמזור אדום. מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" עולה ש-93% מהציבור טענו שראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. מטרת הסקר, שבוצע באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", הייתה להעריך את היקף התופעה המסוכנת.

הנתונים המדאיגים מלמדים על עלייה חדה בהשוואה לשנת 2015 שבה נערך סקר דומה ממנו עולה כי 65% טענו כי ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת.

בנוסף הסקר העלה כי אחד מכל ארבעה נשאלים (23%) העיד על עצמו כי חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. מדובר בזינוק בהשוואה ל-2015, אז הודו 17% בחציית הצומת תוך התעלמות מרמזור אדום. כמו כן, 84% מהנשאלים מאמינים כי "הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור". 11% מאמינים כי הנהגים לא רואים את הרמזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תאונה קשה בין משאית לרכב מסחרי בכביש בין מושב עבדון ליישוב מנות 17 ביולי 2017. אלון קוצי תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה! NEWS
אחד מכל ארבעה "גנב" רמזור בשנה האחרונה/מערכת וואלה! NEWS, אלון קוצי תיעוד מבצעי מד"א

בתחילת השנה אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את החמרת הענישה על עבירות תנועה. במסגרות שינוי תעריפי הקנסות, נהג שייתפס חוצה ברמזור אדום ייקנס ב-1,500 שקל.

"כשנהג נכנס לצומת באור אדום הוא מהמר על החיים שלו ושל מי שעומד להיכנס לצומת באור ירוק", הסביר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "לא מדובר באירוע נדיר אלא במציאות יומיומית, כולנו ראינו נהג שעושה זאת אפילו יותר מפעם אחת. בעולם הבינו מזמן שניתן לצמצם את התופעה הזו באמצעות מצלמות רמזור פשוטות שהורידו את מספר התאונות הקטלניות בצמתים שבהן הוצבו. הגיע הזמן שגם המשרד לביטחון פנים יתקין מצלמות בולטות ומשולטות בצמתים המסוכנים לפני שיהרגו אנשים ולא אחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully