וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיתוף פעולה נדיר: טליבאן ודאעש טבחו בעשרות אזרחים באפגניסטן

7.8.2017 / 14:32

שני הארגונים הסוניים, שלרוב נאבקים אלו באלו, הסתערו על עיירה בצפון המדינה והרגו כ-50 איש, בהם נשים וילדים. בטליבאן טוענים כי פעלו לבד, אך הרשויות מתקשות להתמודד עם התחזקות הארגונים הקיצוניים

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

כ-50 בני אדם, בהם נשים וילדים, נטבחו בידי לוחמי טליבאן ודאעש בצפון אפגניסטן – כך מסרו היום (שני) גורמים רשמיים במדינה, בעקבות שיתוף פעולה חריג בין שני הארגונים הסוניים הקיצוניים, שנוטים להילחם זה בזה. המתקפה אירעה ביום שבת במחוז סאר א-פול, אחרי שאלו התגברו על מיליציה פרו-ממשלתית מקומית. היא נמשכה 48 שעות.

דובר המחוז אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רוב ההרוגים היו שיעים, שנחשבים לכופרים בעיני הארגונים הסוניים, וחלקם הוצאו להורג בעריפת ראש. "זה היה מבצע משותף ללוחמי דאעש וטליבאן, הם גייסו כוחות ממחוזות אחרים במדינה ותקפו את הכפר מירזוולנג", אמר הדובר. הוא הוסיף כי הם נלחמו תחת מפקד מקומי של טליבאן, שנשבע אמונים לדאעש.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: כ-30 הרוגים בפיגוע במסגד שיעי במערב המדינה
בשל התחזקות טליבאן: ארה"ב צפויה לשלוח 4,000 חיילים לאפגניסטן

פיגוע במסגד שיעי במערב אפגניסטן, אוגוסט 2017. רויטרס
מסגד שיעי שבו ביצע דאעש פיגוע בשבוע שעבר/רויטרס

דובר טליבאן אישר כי הארגון כבש את הכפר, אך הכחיש כי היה זה בשיתוף פעולה עם דאעש וכי הוא הרג אזרחים. "זאת הייתה פעולה עצמאית של כוחות המוג'האדין שלנו, לא היה שיתוף פעולה עם 'המדינה האסלאמית'", אמר.

16 שנה לאחר שמשטרו הופעל בידי ארצות הברית, טליבאן חיזק משמעותית את כוחו וכבש שטחים רבים מידי הממשל המרכזי בקאבול שנתמך על ידי המערב. התבססותו של דאעש במדינה, שהחלה ב-2015, הוסיפה ממד חדש למלחמה המתמשכת, ולוחמי הארגון מתמקדים במיעוט השיעי במדינה. בשבוע שעבר נהרגו 33 מתפללים במסגד שיעי במערב המדינה, אחרי ששני מחבלים מתאבדים של דאעש השליכו רימוני יד למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully