וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בעמידר ובאוצר: "גלנט פועל למינוי פקודו לשעבר ליו"ר החברה"

7.8.2017 / 15:05

הגורמים טוענים כי אף שהוא חסר ניסיון כלכלי, גלנט פועל למינויו של תא"ל עימאד פארס, ששירותו הסתיים לאחר שמסר דיווח כוזב על נסיבות תאונת דרכים ברכב צבאי. "איש צבא בלי רקע פיננסי שכל מה שמחזק אותו זו העובדה שהוא וגלנט נפגעו מגבי אשכנזי"

שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט בכנס הבינלאומי ללוחמת יבשה ולוגיסטיקה. מרים צחי, מערכת וואלה! NEWS
גלנט/מערכת וואלה! NEWS, מרים צחי

שר השיכון יואב גלנט פועל למנות את התא"ל המודח עימאד פארס לחבר דירקטוריון בחברת עמידר. גורמים בעמידר ובאוצר אף סבורים כי גלנט מעוניין שפארס, שהיה פקודו בצבא, יהיה יו"ר הדירקטוריון. שר האוצר משה כחלון סיכל את המינוי בפעם האחרונה שבה המועמד היה מקורב של גלנט, איתמר ברטוב. "אומרים שגלנט בלתי צפוי. זה מינוי שיקרה מבלי שהוא יתייעץ על כך עם הרבה אנשים", אמרו הגורמים. "זה עדיין לא נידון עם גורמי המקצוע אך ההערכות הן שהוא הולך למנות אותו. הוא מעכב את המינויים של חברי הדירקטוריון בעמידר ורוצה לעשות שם 'סדר', מבחינתו, ולהכניס את האנשים שלו".

הגורם אמר על מינויו האפשרי של פארס, כי "לא ברור איזה רקע יש לו בדיור ציבורי ובניהול חברות. גלנט מביא לעמידר פקודים שלו שיעשו את מה שהוא אומר? לא מדובר פה בצבא". לטענתו, תחילה יצטרך פארס להיות חבר דירקטוריון, ורק לאחר מכן ניתן יהיה להציע אותו לתפקיד יו"ר. "זה צריך להיות באישור השר כחלון, אבל חברי הדירקטוריון הם אלה שיבחרו. זה יכול להסביר למה הוא מעכב את מינויי חברי הדירקטוריון האחרים, כדי לוודא שפארס יעבור".

המינוי מגיע ברקע ההחלטה להוציא להנפקה ציבורית אלף דירות ציבוריות במיליארד שקל על ידי עמידר. משרד השיכון ומשרד האוצר הודיעו על המהלך יום לאחר סיום תפקידו של יו"ר הדירקטוריון הקודם יצחק לקס, שעזב יחד עם חברי דירקטוריון נוספים, רובם אנשי כספים שכבר הובילו בעבר הנפקות. כך, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי לשעבר פאר נדיר הוא איש הכספים היחיד היום בדירקטוריון.

פרקליטו של עימאד פארס: "הוא לא שיקר". טל אנגלנדר
פארס/טל אנגלנדר

"הנפקה ציבורית תהפוך את עמידר לחברה מדווחת. כולם יודעים מה גודל האחריות של פרסום תשקיף ציבורי ושל הובלת מהלך ראשון של מיליארדי שקלים", אמר הגורם. "במקום לגייס איש כספים שיוכל להוביל הנפקה לקראת המהלך, מגייסים איש צבא שאין לו רקע פיננסי וכל מה שמחזק אותו זה הקרבה לגלנט והעובדה ששניהם נפגעו מגבי אשכנזי?".

מי שהוביל את רעיון ההנפקה בשנתיים האחרונות היה לקס, בניסיון לגייס שניים וחצי מיליארד שקלים לרכישת 2,500 דירות כדי לפתור את בעיית זכאי הדיור הציבורי. המהלך שקיבל את ברכת האוצר והחשבת הכללית, אלא שהוא זה נבלם על ידי גלנט שלבסוף נאלץ לאשר אותו בגרסה מעט שונה יום לאחר סיום כהונתו של לקס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
סיכל את המינוי המקורב הקודם. כחלון/ניב אהרונסון

הקשר בין השניים החל בשירותם הצבאי בפיקוד הדרום. בשנים 2007-2005 היה כפוף פארס, כמפקד אוגדה 80, לגלנט. באותה התקופה גבר המאבק בהברחות דרך הגבול עם מצרים, לאחר השלמת תכנית ההתנתקות. באוגוסט 2009 הודיע פארס על פרישתו מצה"ל לאחר שמסר דיווח כוזב בנוגע לנסיבות תאונת דרכים ברכב צבאי שצה"ל העמיד לרשותו, כאשר מי שביצע את התאונה היה אשתו, שנהגה בו שלא בנוכחותו ובניגוד לנהלים.

פארס הועמד לדין משמעתי על ידי סגן הרמטכ"ל דאז, בני גנץ, הורשע באי-קיום הוראות מחייבות בצבא ובהתנהגות שאינה הולמת וננזף. בעקבות המלצת הפרקליטות הצבאית, הדיווח הכוזב טופל פיקודית על ידי הרמטכ"ל דאז אשכנזי, שהיה באותה התקופה יריבו של גלנט, והחליט להדיח את פארס משירותו.

מלשכת גלנט נמסר בתגובה: "תא"ל (מיל') עימאד פארס בעל יכולת ניהולית ופיקודית מוכחת ובימים אלו מסיים קורס דירקטורים. עימאד פארס הוא לוחם ללא חת, קצין מוביל ומצטיין. פארס הוביל בין היתר את חטיבת גבעתי למלחמה עיקשת נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה בהצלחה רבה.
השר גלנט מודה למר פארס שניאות לתרום מניסיונו לטובת הדיור הציבורי וחברת עמידר, וימשיך למצוא את האנשים הטובים ביותר למען פרויקט חברתי חשוב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully