וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת חמאס ביקרה באיראן: "להתאחד נגד האויב המשותף"

פואד סלמה

7.8.2017 / 14:14

אחרי שנים של מתיחות, נציגי הארגון התקבלו על ידי שר החוץ זריף בטהראן, ודנו בשיקום היחסים. "העמדה האירנית נותרה יציבה ולא ניתנת לשינוי", אמר. בכיר חמאס: "הקשר בינינו הוא לטובת האומה האסלאמית כולה"

צילום: רויטרס

משלחת חמאס נפגשה היום (שני) עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בטהראן, שהדגיש את חשיבותה של הסוגיה הפלסטינית במדיניות החוץ של הרפובליקה האסלאמית וכן את "חשיבות הקשרים עם הפלגים הפלסטיניים", ובראשם חמאס. "העמדה האיראנית נותרה יציבה ולא ניתנת לשינוי", אמר זריף.

שני הצדדים הצהירו בפגישה על פתיחת דף חדש בקשריהם, "בעימות עם אויב משותף ולמען ניצחון פלסטין ומסגד אל-אקצא וההתנגדות". לדברי זריף, "איראן תמשיך בתמיכתה בעם הפלסטיני ובהתנגדות שלו. איראן מוכנה לשים את כל המחלוקות בצד למען התמיכה בפלסטין ועמה ואחדות האומה האסלאמית".

פגישה של משלחת חמאס עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף באיראן 7 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
משלחת חמאס עם זריף, בטהראן/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

היחסים בין איראן לחמאס ידעו עליות ומורדות בשנים האחרונות, בין היתר בשל המלחמה בסוריה. ואולם, מאז השינויים בהנהגת הארגון הפלסטיני – בחירת אסמאעיל הנייה לראשות הלשכה המדינית ומינוי יחיא סינוואר לראשות הארגון ברצועת עזה – חלה התקרבות בין הצדדים.

"הקשר של חמאס עם איראן נובע מהחשיבות שרואה הארגון בקשרים עם חלקי האומה האסלאמית כולה לטובת הסוגיה הפלסטינית, שנחשבת לסוגיה המרכזית לאומה", אמר ראש המשלחת, עיזת א-רשק. "אנחנו מאמינים בחשיבות האחדות של העולם המוסלמי וריכוז כל הכוחות נגד האויב המשותף לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully