וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסיכה ואקדח אוויר: כך "השודד האמריקני" הטיל אימה על בתי עסק

בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26, מואשם בשורות עבירות שוד וניסיונות שוד, שבמהלכם התחפש לאדם מבוגר ואיים על בעלי עסק ופקידות. במקרה אחד, הוא הכה בעל עסק שניסה להתחמק מפתיחת הקופה, שממנה שדד סכומים גדולים

עריכה: ניב מעוז

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26, בגין שורת מעשי שוד וניסיונות שוד, וכן עבירות נוספות. ביקובסקי, יליד רוסיה שהיגר עם משפחתו לארצות הברית ועלה לישראל ב-2014, מואשם כי התחזה לאדם מבוגר כשרכש מסכה וכפפות, שסייעו לו להסתיר את זהותו.

בנוסף לכך, "השודד האמריקני" מואשם כי רכש אקדחי אוויר שאותם הציג כאקדחים אמתיים. זאת במטרה "להטיל אימה על קורבנותיו" ולגרום להם לציית לדרישותיו ולמסור לידיו כספים וחפצים יקרי ערך.

במקרה אחד שמתואר בכתב האישום, נטען כי ביקובסקי ניסה לשדוד סניף בנק בתל אביב, כשהוא עוטה על ראשו את המסכה, עונד משקפי שמש כהים , עוטה לידיו כפפות לבנות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר. בהמשך, הוא פנה לפקידה בבנק ואמר לה: "זה שוד תביאי את הכסף".

ND "השודד האמריקני" מבני ברק נעצר. מערכת וואלה! NEWS
כפפות, אקדח אוויר ומסיכה ששימשו את השודד/מערכת וואלה! NEWS

אחרי שלחצה על לחצן המצוקה, שלף הנאשם את האקדח, כיוון אותו לעבר פקידה אחרת ופתח את תיקו כדי להכניס אליו כספים. מנהל הבנק, ששמע צעקות, יצא ממשרדו כשאקדחו האישי שלוף. הנאשם הסתובב למנהל הבנק, כיוון את אקדחו לעברו וצעק לו שלא ירה. מיד לאחר מכן, השליך הנאשם את האקדח מידיו ונמלט מהמקום.

בשוד אחר, הוא נכנס לחנות תכשיטים ושאל את אחת העובדות אם היא דוברת רוסית. אחרי שהשיבה לו בחיוב, הוא ביקש שתראה לו טבעת בשווי 70 אלף דולר, בטענה שהוא מעוניין לקנות אותה במתנה לאשתו. העובדת הראתה לו את התכשיט, ואז שלף ביקובסקי אקדח אוויר לעברה ודרש כי תיתן לו אותו.

היא זעקה לעזרה והחלה לנוע לעבר דלת החנות על מנת לברוח, אך ביקובסקי התעמת עמה וניסה למנוע את יציאתה מהחנות. למרות זאת, היא הצליחה להימלט ונעלה את הדלת אחריה, אך הוא הצליח לגנוב שתי טבעות בשווי כולל של 28,433 דולר ושרשרת בשווי 68,340 שקל. הוא פרץ את הדלת הנעולה ונמלט מהמקום.

עוד באותו נושא

נמלט מהשוטרים באוטובוס: "השודד האמריקני" מבני ברק נעצר

לכתבה המלאה

"תביאי את כל הכסף, אל תזוזי, אני אהרוג אותך"

מוקד נוסף היה חנות להחלפת כספים בחיפה. ביקובסקי מואשם כי איים על פקידה בדלפק שתביא לו את כל הכסף, ואחרי שלחצה על לחצן המצוקה, הוא שלף את אקדחו ואמר: "תביאי את הכסף או שאני אהרוג אותך". היא העבירה לו את הסכום, תוך שהוא צעק לעברה "תביאי את כל הכסף, אלא תזוזי, אני אהרוג אותך" וקילל אותה. הוא קפץ מעבר הדלפק אל האזור שבו ישבה, לקח את כל הכספים שמצא ונמלט מהמקום עם 120 אלף שקל.

בית עסק למתן שירותי מטבע בחולון נשדד בצורה דומה. עם פתיחת המקום על ידי הבעלים, נכנס אחריו ביקובסקי וביקש ממנו לפרוט שטרות. הבעלים התקדם לעבר הכספת, כשהנאשם הולך בעקבותיו. הוא ביקש ממנו שימתין ולא ילך אחריו, ואז לפי כתב האישום, שלף ביקובסקי את האקדח מתיקו, כיוון אותו לעבר הבעלים ודרש ממנו באנגלית ובצעקות לפתוח את הכספת.

עם השתהותו של בעל העסק בפתיחת הכספת, תקף אותו הנאשם בכך שהכה בו בידו בפלג גופו העליון על מנת להאיץ בו בתהליך פתיחת הכספת. מיד כשפתח המתלונן את הכספת הורה לו הנאשם לשבת על הרצפה, רוקן את הכספת ונמלט מן המקום כשברשותו 25 אלף שקל, 4,000 דולר ו-4,000 אירו.

  • עוד באותו נושא:
  • שוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully