וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הצבאית מתנגדת לבקשת אזריה לדחות את ביצוע עונשו

7.8.2017 / 8:00

החייל שהרג מחבל פצוע ביקש לעכב את ביצוע העונש שלו עד להחלטת הרמטכ"ל אם להמתיק את עונשו, אך התביעה מתנגדת. "האינטרס לביצוע מידי של העונש גובר בשל חומרת המעשה", נימקה. בית הדין יצטרך להכריע

צילום: צלמי וואלה!NEWS, בצלם, עריכה: יוסי אלטר

התביעה הצבאית מסרה הבוקר (שני) כי היא מתנגדת לבקשתו של אלאור אזריה לדחות את תחילת ביצוע עונש המאסר שלו עד להחלטת הרמטכ"ל בעניין המתקת עונשו. בתגובתה נטען כי "האינטרס המידי לביצוע גזר הדין גובר בשל עניין המשמעת שעליו הצבא מושתת". בית הדין יצטרך להכריע בנושא.

אתמול הגיש אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, בקשת דחייה לתחילת מאסרו מבית הדין, ובה ביקש לדחות את כניסתו לכלא. "במסגרת הבקשה לרמטכ"ל, מתבקשת המרת עונש המאסר שנגזר עליו, בעונש מאסר שאורכו כאורך עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. היה והבקשה תיענה, כי אז, לא יאלץ המבקש כלל לשהות בבית הסוהר", נכתב.

לפי הבקשה, מאחר שאזריה הודיע כי אינו מתכוון לערער לבית המשפט העליון, אין צורך שפסק הדין יהיה חלוט וניתן לדון בבקשה כבר עכשיו, ולא בעוד כחודש וחצי. ערעוריו של אזריה על הרשעתו וגזר דינו – 18 חודשי מאסר – נדחו בשבוע שעבר. בסוף השבוע, ביקש מהרמטכ"ל להמתיק את עונשו ולהמירו בעבודות שירות.

עוד בוואלה! NEWS:
אזריה בהצהרה ראשונה: "נכנס לכלא בראש מורם; קורא לנוער להתגייס"
דרכו של אזריה להמתקת העונש אינה סלולה – וכלל לא בטוח שתצלח
השופטים הסירו את הכפפות: המסר התקיף בהכרעת הדין של אזריה

אלאור אזריה מדבר בלייב פייסבוק  לפני תחילת ריצוי מאסרו 3 באוגוסט 2017. צילום מסך מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
אלאור אזריה פונה לגולשים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מתוך פייסבוק

עם זאת, בתביעה הצבאית דחו את הנימוקים הללו. "החוק קובע תקופות מוגדרות, שבמהלכן רשאים הצדדים להליך להגיש את ערעוריהם לערכאות המוסמכות ולמעשה אין אפשרות לוותר על הערעור", נכתב. "בכך, למעשה, רק לאחר תום 30 הימים לאחר שפסק הדין הופך חלוט ניתן להגיש בקשת המתקה".

עוד ציינה התביעה בנימוקים את החשיבות שבביצוע העונש בטווח הזמן המידי בעקבות הריגת המחבל. "מי שביצע מעשה חמור, כמו המעשה שבו הורשע המבקש על ידי שתי ערכאות, מן הדין שירצה את עונשו באופן מידי. שיקול זה עולה עם האינטרס הצבאי הכללי באכיפה אפקטיבית של הדין הפלילי".

לטענת התביעה, "דברי הרמטכ"ל שלפיהם בקשתו תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר, מעידים כי הבקשה תישקל החל מ-7 בספטמבר, בהתאם לדין".
עוד טוענים בתביעה כי בג"ץ קבע כי אין בהגשת בקשה להקל בעונשו לנשיא המדינה כדי לעכב ביצוע של עונש. "הדבר עלול להיות בסיס לעיכוב עונשיהם של כל מי שיורשעו על ידי בית הדין, ואך בבתי המשפט האזרחיים, לנוכח האפשרות שתינתן חנינה על ידי נשיא המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גזר דין לאלאור אזריה 30.7.17. ראובן קסטרו
אלאור עם אביו צ'רלי אזריה מחוץ לבית הדין/ראובן קסטרו

ביום חמישי יצא אזריה בעצמו בהצהרה ראשונה לתקשורת ואמר כי הוא "נכנס לכלא בראש מורם" וכי הוא אוהב את הצבא והמדינה. "אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי, אבל עברנו מסכת ייסורים של כמעט שנה וחצי שעלתה להוריי בבריאותם ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר", אמר. "לכן, אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי ולא אפנה לבית המשפט העליון. מוקדם יותר היום פניתי לרמטכ"ל בבקשה שימתיק את עונשי. אני מקווה שייענה בחיוב".

בהמשך, הודה לתומכיו: "אני מרגיש צורך עז להודות לכם. עמדתם לצדי ולצד משפחתי, סייעתם כלכלית והגנתי וקיבלתי מכם תמיכה ואהבה אינסופיים. זה לא מובן מאליו. עם ישראל, תודה, אני אוהב אתכם". לאחר מכן, ביקש "להעביר מסר לבני הנוער", ודרש שהמקרה שלו לא יפגע במוטיבציה לגיוס. "אני מבקש להעביר מסר לבני הנוער: יש לנו ארץ אחת, בואו נשמור עליה.

"אני לא רוצה לחשוב על האפשרות שהמוטיבציה שלכם נפגעה בגלל המקרה שלי", אמר. "לכו לקרבי, תתנדבו, למען העם והארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully