וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לקוריאה הצפונית: "עליכם להפסיק עם הניסויים הגרעיניים"

6.8.2017 / 23:55

שר החוץ הסיני אמר לעמיתו מפיונגיאנג כי על ארצו לבחון היטב את החלטות האו"ם, אחרי הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון על פיונגיאנג בעקבות השיגורים האחרונים. בשיחה עם טילרסון האמריקני אמר: "סנקציות הן לא הפתרון למשבר"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של סין וואנג יי אמר אתמול (ראשון) כי הסנקציות החדשות של מועצת הביטחון של האו"ם על קוריאה הצפונית הן "התגובה הנכונה" לשיגורים האחרונים שביצעה המדינה, אולם הדגיש כי הכרחי לקיים דו-שיח כדי לפתור את המשבר שנמצא "בצומת קריטי". לדברי וואנג בשיחות שקיים עם עמיתו הצפון קוריאני רי יונג-הו בפסגה אזורית במנילה, הוא ייעץ לו לבחון מקרוב את החלטות האו"ם ולא לבצע ניסויי גרעין נוספים. וואנג הביע תקווה שנציגים מקוריאה הדרומית והצפונית יוכלו לקיים פגישות בתקופה הקרובה.

ביום שבת הצביעה מועצת הביטחון פה אחד על סנקציות חדשות על פיונגיאנג, שעשויות לפגוע בהכנסות בסך שלושה מיליארד דולר שגורפת המדינה המבודדת בייצוא מדי שנה. וואנג אמר כי הכרחי למנוע את החרפת המשבר דרך אמצעים דיפלומטיים. "אנחנו קוראים לכל הצדדים לנקוט גישה אחראית בזמן שהם מחליטים החלטות", אמר וואנג לכתבים.

המשבר צפוי להיות הנושא המרכזי בפסגת הפורום האזורי של מדינות דרום מזרח אסיה, שבו ישתתפו שרי חוץ מ-27 מדינות שונות, כולל של ארצות הברית, סין, רוסיה, יפן, ושתי הקוריאות.

לקריאה נוספת:
שר החוץ של ארה"ב: "לא מחפשים להפיל את המשטר בצפון קוריאה"
מפציצים אמריקניים טסו מעל קוריאה; טראמפ: "סין לא עושה כלום"
לאחר השיגור: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף

שר החוץ של סין וואנג יי לוחץ ידיים עם שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג-הו בפסגה במנילה, 6 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
שר החוץ של סין וואנג יי עם עמיתו הצפון קוריאני רי יונג-הו, אתמול במנילה/רויטרס, רויטרס

ארצות הברית, שזמן רב טענה כי סין לא עושה מספיק כדי להשתלט על קוריאה הצפונית, קיימה עמה משא ומתן במשך חודש בטרם הועלתה הצעת ההחלטה למועצת הביטחון. בין היתר, הסנקציות אוסרות על ייצוא פחם, ברזל, עופרת ומאכלי ים, וכן על גיוס עובדים צפון קוריאנים נוספים והקמת מיזמים משותפים עם פיונגיאנג.

הפגישה בין רי לוואנג החלה ברוח טובה, כשהאחרון הניח את ידו על כתפו של הראשון עם כניסתם לחדר. וואנג דחק בעמיתו לפעול להרגעת הרוחות ו"להימנע מצעדים המנוגדים לטובת הקהילה הבינלאומית, דוגמת ניסוי גרעיני נוסף". וואנג לא מסר מה השיב לו רי, אך אמר כי עצם השתתפותו של שר החוץ הצפון קוריאני בפסגה היא בעלת חשיבות. זאת, כדי שיוכל לשמוע את עמדת מדינות האזור ולהשמיע את אלו של ארצו. לדברי וואנג חידוש השיחות עם חברות מועצת הביטחון על תכנית הטילים של קוריאה הצפונית לא יתרחש בקלות, אך זהו יעד שיש לחתור אליו.

עוד באותו נושא

בתמיכת סין ורוסיה: סנקציות חדשות על צפון קוריאה בשל השיגורים

לכתבה המלאה
שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג קיונג-ווה עם עמיתה הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ של פפואה גינאה החדשה בפסגה במנילה, 6 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג קיונג-ווה עם שרי החוץ של פפואה גינאה החדשה ורוסיה, במנילה/רויטרס, רויטרס

שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג נועדה עם עמיתה האמריקני רקס טילרסון במסגרת הפסגה והשניים תיארו את תוצאות הפגישה כחיוביות. קאנג נועדה אף היא עם וואנג ושמע ממנו על חששותיה של בייג'ינג מפני הצבת מערכת ההגנה מפני טילים THAAD בסיאול. לדברי וואנג המערכת לא תוכל לחסום את יכולות הטילים של פיונגיאנג. "ביטחונה של קוריאה הדרומית לא יכול להיבנות על העדר ביטחונה של סין", הוסיף.

וואנג וטילרסון נועדו אף הם בארבע עיניים והסכימו כי הסנקציות החדשות על פיונגיאנג צריכות לשמש צעד לחזרה לשולחן המשא ומתן. וואנג הוסיף כי הפגישה הייתה "בעלת משמעות" וכי אמר לטילרסון שסנקציות לא יכולות לשמש פתרון אוטומטי למתיחות בחצי האי הקוריאני. הוא הביע תקווה שארצות הברית תשקול את הצעתה של ארצו להשעיית כל התמרונים הצבאיים באזור, הן של ניסויי הטילים בקוריאה הצפונית והן של התרגילים המשותפים לצבא האמריקני ולזה של קוריאה הדרומית.

אולם, בהודעה שהוציא משרד החוץ של יפן צוין כי משא ומתן בפני עצמו לא יכול להוות יעד וכי יש להעדיף הפעלת לחץ על פיונגיאנג בדמות סנקציות חריפות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully