וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרטגיה של נתניהו מול החקירות - לשדר "עסקים כרגיל"

6.8.2017 / 21:57

בסביבת ראש הממשלה מרוצים מהגיבוי שלו הוא זוכה מצד פעילים ובכירים במפלגה, אחרי שבתחילה התייצב מאחוריו קומץ נאמנים מצומצם. "האמבוש של התקשורת וההפגנות עוזר לנו ומאחד את השטח מאחורינו", סיפר מקורב לראש הממשלה. "מי שייצא נגדו - עלול לשלם מחיר"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

"עסקים כרגיל", זה מה שמסתמן כקו האסטרטגי העיקרי של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח ההתפתחויות האחרונות בחקירות השונות וחתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו. "קו ההגנה הכי טוב זה להיות ראש ממשלה ולהמשיך לנהל את המדינה", אמר לוואלה! NEWS מקורב לנתניהו. "אין מה להיגרר לקרבות בלימה בדיווחים ובידיעות, זה רק פוגע בנו. הציבור לא ייתן יד הרבה זמן לראש ממשלה שמתעסק כל הזמן בחקירות, אז עדיף להתמקד בעשיה ועבודה", הוסיף.

בסביבת נתניהו מביעים שביעות רצון מהגיבוי שפעילי ובכירי הליכוד העניקו לו בימים האחרונים מאז נחתם הסכם עד המדינה. בתחילה, התייצב מאחורי נתניהו קומץ נאמנים מצומצם מאוד מבין חברי סיעת הליכוד, שאותו הוביל יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שארגן אמש את הפגנת התמיכה בנתניהו בפתח תקווה, מול המפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

גם השרים מירי רגב, צחי הנגבי ואיוב קרא נחלצו להגן על שמו של נתניהו בתקשורת, כמו גם חברי כנסת, בעיקר מספסלי העשיריה השלישית בליכוד. נתניהו עצמו העיר הבוקר לשרי הליכוד שהוא בהחלט שם לב למי מתראיין בזכותו, וח"כ ביטן פיזר בסוף השבוע איומים שמי שלא יתייצב מאחורי ראש הממשלה - "נבוא אתו חשבון בפריימריז".

עוד על החקירות של נתניהו
הרו למקורביו: "אני לא שולה זקן, לא מחפש להפיל את נתניהו"
אל"ף - אדלסון, בי"ת - ביביטורס: מילון פרשות נתניהו השלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
ביטל את ישיבת ראשי הקואליציה השבועית. נתניהו, היום/רויטרס

במקביל, בשטח הליכודי הורגשה תמיכה חזקה מאוד בנתניהו. הבוקר החלו כל בכירי המפלגה בזה אחר זה להוציא הודעות גיבוי לראש הממשלה, כולל גם יריבים שידועים ביחסיהם המתוחים עם נתניהו כמו השר ישראל כץ והשר לשעבר גדעון סער. "האמבוש של התקשורת וההפגנות עוזר לנו ומאחד את השטח הליכודי מאחורינו", אמר המקורב של ראש הממשלה.

"כרגע בליכוד יש תמיכה מלאה, ומי שיצא נגדו מבין שהוא עלול לשאת במחיר". גורם אחר המקורב לנתניהו הוסיף כי "התמיכה עולה וכולם מתלכדים מאחוריו. יש אנרגיות חזקות מאוד בשטח, ואנחנו רוצים להראות בעיקר שאנחנו עובדים ועסוקים בניהול המדינה, ולא נשאבים לחקירות".

נתניהו ביטל היום את ישיבת ראשי הקואליציה השבועית שמתכנסת בדרך כלל אחרי ישיבת הממשלה, אבל גם מהשותפות הקואליציוניות נתניהו מקבל בשלב זה גיבוי מלא - וכל ראשי הסיעות שותפים לעמדה שאין כל סיבה לזעזועים פוליטיים.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הוא היחיד מבין ראשי הסיעות שפרסם הודעה פומבית, שבה אמר שהוא מקווה שהבחירות יהיו במועדן וכי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום". באיחוד הלאומי אף נתנו גיבוי רחוק יותר - עד לשלב הכרעת הדין - ובמכתב ששיגרו לנתניהו קראו לו לא להתפטר גם אם יוגש כתב אישום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
הוביל את קומץ הנאמנים. ביטן הפגנה בפתח תקווה, שבת/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully