וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: תומך דאעש התפרץ למגדל אייפל עם סכין - ונעצר

6.8.2017 / 20:08

החשוד הצליח לעבור שומר במתחם של אתר התיירות בפריז, וניסה לתקוף חיילים כשצעק "אללה אכבר". לאחר שקראו לו להניח את הסכין, הוא נבלם ונעצר. לפי גורם המעורה בחקירה, הוא היה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי בחודשים האחרונים

צילום: רויטרס

התביעה בצרפת מנהלת חקירת טרור סביב תקרית שאירעה אתמול במגדל אייפל בפריז, שבה אדם עם סכין איים על חיילים – כך מסר היום (ראשון) גורם שהיה מעורה בחקירה. לדבריו, בתחילה האירוע נחקר כפלילי, אך בהמשך שונתה הערכה, בהתאם להצהרותיו והרקע של החשוד. איש לא נפגע בתקרית, שאירעה לקראת חצות.

הגורם אמר כי החשוד, אזרח צרפת שנולד במאוריטניה ב-1998, אושפז במשך כמה חודשים בבית חולים פסיכיאטרי וניתן לו אישור זמני לעזוב את המתקן בין יום שישי ועד היום. לדבריו, במהלך החקירה, החשוד אמר כי הוא רצה לתקוף חייל וכי הוא היה בקשר עם חבר בדאעש שעודד אותו להוציא לפועל פיגוע.

אחרי שעבר מאבטח בכניסה למגדל אייפל, הוא התקרב לחיילים שסיירו באזור, החזיק בסכין וצעק "אללה אכבר". עם זאת, הוא נענה לדרישתם להניח את הסכין ולא התנגד למעצר. שר הפנים של צרפת אמר בריאיון שפורסם היום כי איום הטרור "נותר גבוה", כשהזכיר את שני הפיגועים שאירעו במהלך השנה בשאנז אליזה.

צרפת נתונה למצב חירום מאז מתקפת הטרור בנובמבר 2015, אז נהרגו 130 איש. מאה בני אדם נוספים נהרגו במתקפות טרור בשנתיים וחצי האחרונות בצרפת.

שומרים סביב מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור בעיר, פריס. 14, נובמבר 2015. רויטרס
חייל צרפתי בסמוך למגדל אייפל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully