וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבוי גורף לנתניהו בליכוד ובבית היהודי: "לאפשר יציבות הממשלה"

6.8.2017 / 15:50

יו"ר הבית היהודי הביע תמיכה בראש הממשלה, ואמר כי הוא מקווה שלא יוגש נגדו כתב אישום - ובכך היה לראשון מבין ראשי סיעות הקואליציה שמביע תמיכה פומבית בנתניהו. מאז ישיבת הממשלה הבוקר, שרים רבים יצאו להגנת ראש הממשלה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הבית היהודי והשר נפתלי בנט הביע היום (ראשון) תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, חרף ההתפתחויות האחרונות בחקירותיו, ובראשן חתימת הסכם עד המדינה עם ראש הסגל לשעבר ארי הרו. "ישראל זקוקה ליציבות, אני מחויב להמשך הממשלה", אמר בנט. "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. אני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום".

עוד הוסיף בנט כי יש לו אמון מלא ברשויות אכיפת החוק וביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, "ללא לחצים פוליטיים והפגנות מיותרות". לדבריו, "ממשלת ימין-לאומי הכרחית לבטחון ישראל, ונמשיך להוביל דרך זאת עד לבחירות, שאנו מקווים שיהיו במועדן. הציבור שרואה בנו את ההנהגה הלאומית של ישראל מצפה לכך שננהג באחריות ובממלכתיות".

נתניהו זכה גם לתמיכת חברי האיחוד הלאומי, ששלחו לו מכתב. "אל תתפטר גם אם יוגש נגדך כתב אישום", כתבו השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ'. "את ההכרעה על עתיד מדינת ישראל, צריכים לקבל אזרחי ישראל בקלפי ולא עיתונאים מטעם וחברי אופוזיציה מתסוכלים שכבר התייאשו מסיכוי לחזור לשלטון ולזכות בהמון העם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
מחזק את ידי ראש הממשלה. נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי נתניהו "מוביל את מדינת ישראל באחריות ובמקצועיות, ויש לתת לו גיבוי חרף המתקפה הפוליטית והתקשורתית נגדו".

ארדן הוסיף כי "האמירות הקובעות שראש הממשלה אשם כל עוד לא הוכח אחרת הן אמירות הזויות שאין להן מקום במדינה דמוקרטית. למרות שמפלגות השמאל נכשלות בקלפי כבר שנים רבות, עליהן להבין שאין דרך לעקוף את רצון הבוחר דרך הפעלת לחצים פסולים. על כולנו לסמוך על היועץ המשפטי לממשלה ועל רשויות החוק העושות עבודתן נאמנה".

מוקדם יותר היום, פגש ראש הממשלה את שרי הליכוד לראשונה מאז שנחתם הסכם עד המדינה עם הרו. במהלך הישיבה, הודה נתניהו לשרים שהתראיינו בשבועות האחרונים בעניין שתי החקירות שהוא עומד במרכזן, והדגיש בעקיצה: "לאלה שהתראיינו". עד כה, מרבית שרי הליכוד הבכירים העדיפו לשמור על שתיקה ולא להתבטא בנושא חקירות נתניהו. רק השרים איוב קרא, מירי רגב וצחי הנגבי הסכימו להתראיין להגנתו של ראש הממשלה.

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"יש לתת לנתניהו גיבוי". ארדן וראש הממשלה/נועם מושקוביץ

השר בנט הוא הראשון מבין ראשי סיעות הקואליציה שמוציא הודעת גיבוי ברורה לראש הממשלה. עם זאת, לפי ההערכה הרווחת, לאף אחת מהשותפות הקואליציונית אין אינטרס בזעזוע פוליטי והסכם עד המדינה לא שינה את התמונה, ונתניהו זוכה לגיבוי גורף מצד חבריו לסיעה ולקואליציה.

מרבית ראשי הקואליציה אומרים בשיחות סגורות כי רק אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הם יתחילו לדון באפשרויות לשינויים פוליטיים. במהלך היום, הצטרפו שרי ליכוד נוספים ליו"ר הקואליציה דוד ביטן וחברי כנסת נוספים, להבעת תמיכה בראש הממשלה. שר התחבורה ישראל כץ ושר המדע אופיר אקוניס פרסומו הודעות בפייסבוק, ואילו השרים מירי רגב, צחי הנגבי ואיוב קרא התבטאו בעדו.

גם שרים לשעבר התייצבו להגנת נתניהו, בהם מי שנחשב כדמות שעשויה להתמודד על ראשות הליכוד בעתיד, גדעון סער. "לאורך הדרך הארוכה שלנו יחד, היו לנו גם מחלוקות. הן לא שינו את העובדה החשובה ביותר - שאנו חולקים דרך משותפת, החשובה בעיני לעתיד עמנו", כתב בפייסבוק. "לכן, לא קל כחבר הליכוד, כאזרח המדינה וכשותף לדרך לשמוע חדשות בימים האחרונים. אני מקווה ומייחל גם עתה שראש הממשלה יצא מן המצר".

הוא הוסיף כי "אשמתו או חפותו של אדם מתבררת ונקבעת רק בבית המשפט. לא באולפני טלוויזיה ולא בכותרות עיתונים. ראש הממשלה מכהן מכח אמון הכנסת שנבחרה על ידי העם. לא נוצרה כל עילה שראש הממשלה יתפטר מתפקידו, והדבר גם אינו נכון. לא אוכל לסיים מבלי לומר בצורה הברורה ביותר: האחריות מחייבת להימנע מהשתלחות במערכות אכיפת החוק העושות את עבודתן".

(עדכון ראשון: 15:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully