וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודפי השחיתות מול נאמני נתניהו: כיכר אחת - שני יקומים מקבילים

6.8.2017 / 7:26

למרות ההתפתחויות בחקירות, המפגינים נגד היועמ"ש לא מתכוונים לנוח. מהצד השני, אנשי הליכוד שסבורים שמדובר בניסיון פוטש. על דבר אחד הם מסכימים: הדרך עוד רחוקה לרעידת אדמה של ממש

צילום: רוני כנפו

(בווידאו: היועץ המשפטי לממשלה מגיב על ההתפתחויות האחרונות בחקירות ראש הממשלה)

בצדה האחד של כיכר גורן בפתח תקווה עמדו אמש (שבת) יותר מאלפיים בני אדם כשהם צועקים "שוחד, שוחד", ובצדה השני מאות אנשי ליכוד שקראו "פוטש, פוטש". בצד אחד התנוססו שלטים שקוראים ל"מלחמה במושחתים", ובצד השני – "תיק אלף לילה ולילה", ו"ניסיון הפיכה". הצדדים, שהופרדו בעקשנות על ידי המשטרה כדי למנוע עימותים, הם כמו יקומים מקבילים. באחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בעבירות חמורות וחייב ללכת הביתה, ובשני – ראש הממשלה חף מפשע עד שהוכחה אשמתו, והוא נרדף על ידי התקשורת והשמאלנים, שרק רוצים שיילך הביתה.

אחרי 37 הפגנות שבועיות, המפגינים ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אינם נחים על זרי הדפנה. למרות ההתפתחויות הדרמטיות של השבוע האחרון בחקירות נתניהו, הם לא מתכוונים להפסיק עכשיו. הם דוחים בתוקף את הטענה שהחתימה על הסכמי עד המדינה עם מיקי גנור וארי הרו שומטת את הקרקע מתחת למחאתם על סחבת וטיוח של מנדלבליט. מבחינתם, ההפך הוא הנכון: ההפגנות והלחץ הציבורי הם שהובילו לתוצאות, שהביאו בתורן לעלייה הדרגתית במספר המפגינים משבוע לשבוע, כשלטענתם – הפעם מדובר במספר שיא. "זה שיש חקירות לא אומר שצריך ללכת מפה", אמר מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה ומי שמוגדר כ"אב הבית של המחאה". גונן בן יצחק, פעיל מרכזי אחר, אמר לוואלה! NEWS כי "מנדלבליט עדיין גורר רגליים, וצריך לדאוג שזה ישתנה".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"אדלסון סיפר שנתניהו שוחח עמו על ביטול מוספי הסופ"ש של ישראל היום"
לאחר החתימה על הסכם עד המדינה: המשטרה אישרה להרו לצאת לחו"ל
בכיר בקואליציה: "הסכם עד המדינה עשוי להיות נקודת מפנה פוליטית"

הפגנה מחוץ לביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
"זה שיש חקירות לא אומר שנלך מפה". המפגינים בפ"ת, אמש/ראובן קסטרו

מצדה השני של הכיכר עמדו אנשי הליכוד עם מסר הפוך לחלוטין. אחרי כמה שבועות שבהם מחאת הנגד משכה רק כמה עשרות אנשים, הפעם התייצבו כמעט אלף בני אדם למפגן כוח שהוביל יו"ר הקואליציה דוד ביטן.

מבחינת תומכי נתניהו, המפגינים בצדו השני של הכביש לא מוחים נגד שחיתות אלא פועלים בשם מפלגות ועמותות שמאל ומטרתם אחת – הפלת השלטון והחלפת ראש הממשלה באופן לא דמוקרטי. מבחינתם נתניהו הוא אחד ויחיד, וכל ביקורת או טענה נגדו מונעת מרדיפה של השמאל ואמצעי התקשורת.

ח"כ ביטן בהפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
מפגן כוח בראשות דוד ביטן. הפגנת הליכוד, אמש/ראובן קסטרו

קריאתו של ביטן להפגין תמיכה בראש הממשלה הצליחה להוציא מאות פעילים מהבית, אבל רק מתי מעט מחברי הכנסת והשרים הטריחו את עצמם והגיעו למקום. שר אחד – איוב קרא, ושלושה ח"כים – נאוה בוקר, אמיר אוחנה וירון מזוז, עמדו לצד המפגינים. בתום אחד השבועות הקשים שעברו על נתניהו באחרונה, נראה שהרוב מעדיפים למלא פיהם מים, ואולי אפילו להתחיל לתכנן את היום שאחרי.

"נבוא איתם חשבון", אמר ביטן במהלך סוף השבוע, שאף חידד את המסר בהפגנה כשאיים לנקום בליכודניקים הבכירים שלא התייצבו להגן על ראש הממשלה. ממקום חופשתה בניו יורק, גם שרת התרבות מירי רגב פרסמה הודעת תמיכה בנתניהו, אבל בקבוצת הווטסאפ של הליכוד היה מי שתהה על היעדרם של "השרים עם החליפות". נכון לעכשיו, מלבד רגב וקרא, התמיכה של השרים הבכירים בראש הממשלה מתמצית בשתיקה, כשהקוד הגנטי של הליכוד אומר שאסור לחתור תחת ראש ממשלה מכהן, ואף אחד לא רוצה להתעמת איתו.

המשטרה מנעה משני הצדדים להיפגש ולהתעמת, אבל יש דבר אחד שעליו המפגינים משני צדי הכיכר כנראה מסכימים: הדרך עוד ארוכה עד לרעידת אדמה. לפי החוק, נתניהו אינו מחויב להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום, ובקואליציה יש מעט מאוד מוטיבציה להניע את אמות הספים וללכת לבחירות מוקדמות. אבל שני הצדדים גם מבינים כי ההכרעה בדבר העתיד הפוליטי של המדינה לא תהיה במישור המשפטי אלא במישור הציבורי. לכן, המפגינים נגד מנדלבליט ימשיכו להפגין "עד שהמדינה תתנקה", כלשונם, והליכודניקים נאמני נתניהו ימשיכו לתמוך בראש הממשלה, להתעקש שעל סיגרים לא מפילים ראש ממשלה ולהאשים את השמאל והתקשורת בכל. שני יקומים מקבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully